فضای ذخیره سازی موردی است که بیش از همه می‌خواهیم. اما متاسفانه، اپلیکیشن‌ها پیش از آنکه متوجه شوید، تمام فضای شما را اشغال می‌کنند. پاک کردن کش دراپ باکس (Dropbox) روشی است که ممکن است بتوانید اندکی فضا ذخیره کنید. با مجله قرمز همراه باشید تا نحوه پاک کردن کش دراپ باکس را فرابگیرید و فضای آزاد بیشتری را برای دستگاه‌های خود فراهم نمائید.

زمانی که اپلیکیشن دراپ باکس را بر روی تلفن همراه هوشمند خود می‌گشائید، لیست پوشه‌ها و فولدرها را به همراه هر تصویر و فایل متنی که مشاهده کنید در حافظه کش (cache، حافظه نهان) خود ذخیره خواهد کرد. بنابراین زمان بعدی که به این پوشه‌ها و فودرها دست می‌یابید، دراپ باکس مجبور به دانلود مجدد آن‌ها نباشد و زمان و حجم اینترنت را برای شما ذخیره کند.

در طی زمان، این حافظه کش می‌تواند بزرگ و بزرگتر شود. اگر حافظه‌ی تلفن همراه یا تبلت شما پر شده باشد، پاک کردن کش دراپ باکس می‌تواند به سرعت به دستگاه شما فضایی برای تنفس بدهد.

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در اندروید

اگر از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، اپلیکیشن دراپ باکس را بگشائید و بر روی آیکونی که سه خط دارد و در گوشه‌ی بالایی صفحه مشاهده می‌کنید، بزنید. تصویر زیر، نمایی از این عملیات را نشان می‌دهد:

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در اندروید

زمانی که پنجره‌ای از سمت چپ تصویر برای شما گشوده شد، آیکون چرخ دنده‌ای را مشاهده خواهید کرد که برای تنظیمات بوده و در گوشه‌ی سمت راست پنجره‌ی جدید که برایتان نمایش داده شده است، قرار دارد. آن را انتخاب نمائید. این آیکون را در تصویر زیر ملاحظه می‌فرمائید:

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در اندروید

با حرکت به پائین صفحه، قسمتی با عنوان “Advanced features” مشاهده می‌کنید که به معنی انجام تنظیمات پیشرفته‌تر و جزئی‌تر است. در این قسمت می‌توانید ببینید که حافظه کش دراپ باکس، چقدر از فضای دستگاه اندرویدی شما را اشغال کرده است. گزینه‌ای در این صفحه با عنوان “Clear Cache” وجود دارد که با فشردن آن، کش دراپ باکس شما پاک شده و کل فضایی که این حافظه اشغال کرده بود، دوباره در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در اندروید

به خاطر داشته باشید که زمانی که از دراپ باکس در دستگاه خود استفاده می‌کنید، حافظه کش دوباره پر می‌شود. در حال حاضر راه حلی مداوم برای خالی ماندن آن جز روشی که در بالا ذکر شد وجود ندارد.

البته تنها درصورتی که فایل‌های بسیار بزرگی را از دراپ باکس دانلود کرده باشید، پاک کردن کش دراپ باکس به دستگاهتان فضایی قابل توجه باز می‌گرداند. با این وجود، ارزش امتحان کردن دارد. به هر حال هرچه دستگاه سبک‌تر باشد، بهتر است.

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در iOS

پیش از پاک کردن کش دراپ باکس در آیفون، به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید در این سیستم عامل مشاهده کنید که کش دراپ باکس، چقدر از حافظه گوشی شما را اشغال کرده است. بنابراین اگر مایلید بدانید مقدار آن چقدر است، باید فضای دراپ باکس را پیش و پس از پاک کردن کش آن، مقایسه کنید.

برای انجام چنین کاری، به صفحه تنظیمات آیفون خود بروید و وارد قسمت General شوید. پس از آن، Storage & iCloud Usage را انتخاب نمائید و فضای مصرفی و فضای موجود در دستگاه خود را مشاهده نمائید.

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در iOS

برای پاک کردن کش دراپ باکس، اپلیکیشن دراپ باکس را بر روی تلفن همراه خود بگشائید و بر روی آیکون چرخ دنده که در بالا، سمت چپ مشاهده می‌کنید، بزنید.

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در iOS

با وارد شدن به قسمت تنظیمات، به پائین صفحه بروید و بر روی عبارت “Clear Cache” بزنید.

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در iOS

پس از آن، از شما سوالی مبنی بر اطمینان از پاک کردن کش دراپ باکس می‌شود. تائید کنید که تمایل به ادامه این فرایند دارید تا کش دراپ باکس گوشی شما پاک شود.

نحوه پاک کردن کش دراپ باکس در iOS

حال می‌توانید به صفحه فضای اصلی رفته و ببینید که چقدر فضا به فضای موجود شما اضافه شده است.

به خاطر داشته باشید که تا زمانی که از دراپ باکس استفاده می‌کنید، کش توسط این اپلیکیشن پر می‌شود.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Matt Klein

منبع: howtogeek