آرایش مناسب ابرو در زیبایی چهره نقشی تعیین کننده دارد و در این میان رنگ ابرو از شکل آن مهم‌تر و موثرتر است. حتما خانم‌هایی را دیده‌اید که رنگ ابرویشان با رنگ موهایشان هماهنگی ندارد و در نتیجه آرایش آن‌ها غیرطبیعی و نامناسب به نظر می‌رسد. طبیعت همیشه در این مورد بهترین رانتخاب را انجام می‌دهد و همه خانم‌ها به طور طبیعی رنگ ابرو و رنگ موی هماهنگی دارد اما اگر به هر دلیلی رنگ موی خود را تغییر دهید لازم است که در مورد رنگ ابروی خود هم تجدید نظر کنید. اما برای هر رنگ مویی کدام رنگ ابرو مناسب‌تر است؟ پاسخ این سوال را در این مقاله بخوانید. در ادامه نیز با جدیدترین ترند در آرایش چشم آشنا شوید.

واضح است رنگ ابرویی که به دوست مو مشکی شما می‌آید برای شما که موهای بلوند عسلی دارید مناسب نیست و لازم است که در اولین گام رنگ موهای خود را رست تشخیص دهید و رنگ ابرو را با آن هماهنگ کنید. مهم نیست که از وسیله‌ای مثل مداد یا سایه ابرو برای تغییر رنگ ابرو استفاده می‌کنید و یا این که رنگ ابروهای خود را با استفاده از رنگ مو تغییر می‌دهید، همیشه باید هماهنگی رنگی را در نظر بگیرید. البته یک قانون کلی درباره آرایش ابرو وجود دارد و آن این است که همیشه روشن‌تر بهتر است پس سعی کنید همیشه رنگی را یک درجه روشن‌تر انتخاب کنید چون اگر دقیقا رنگ مو و ابروی شما همرنگ باشد این ریسک وجود دارد که چهره شما غیرطبیعی به نظر برسد اما استثناهایی هم وجود دارد مثل ترکیب زیبای مو و ابروی مشکی اودری هیپورن با پوست روشن او.

رنگ ابرو مناسب برای خانم‌هایی که موی بلوند دارند

اگر به طور طبیعی موبور و بلوند هستید به احتمال زیاد ابروهای روشن و کمرنگ دارید و اگر می‌خواهید چهره شما کمی رنگ و رو بگیرد و چندان بیرنگ به نظر نرسد کمی ته رنگ گرم به رنگ ابروی خود اضافه کنید به طوری که رنگ ابروها یک یا حداکثر دو درجه از رنگ موها تیره‌تر شود. اما اگر رنگ موهای شما به طور طبیعی بور نیست و بلوند رنگ شده است باید ابروهای خود را هم روشن‌تر کنید. خانم‌هایی که ابروی مشکی دارند اگر رنگ ابروها را روشن‌تر کنند آن‌ها ته رنگ قرمزی به خود می‌گیرند که ممکن است طبیعی به نظر نرسد پس یا باید ابروهای خود را دکلره کنید و یک درجه تیره‌تر از موها رنگ کنید و یا قید بلوند کردن تمام موها را بزنید و به هایلایت یا اومبره بسنده کنید. اما اگر ابروهای قهوه‌ای دارید می‌توانید دو سه درجه ابروها را روشن‌تر کنید تا با رنگ بلوند موهای شما هماهنگ شوند.

رنگ ابرو مناسب برای خانم‌هایی که موی قهوه‌ای و مشکی دارند

برای خانم‌هایی که موی قهوه‌ای یا مشکی دارند (چه طبیعی و چه رنگ شده) دامنه انتخاب گسترده‌ای وجود دارد اما طیف‌های روشن‌تر قهوه‌ای که از رنگ موی شما یک یا دو درجه کمرنگ‌تر باشد جلوه زیباتری به چهره شما خواهد داد. مثلا اگر موها و ابروهای شما به طور طبیعی روشن بوده و موها را مشکی یا تیره‌تر رنگ کرده‌اید لازم است ابروها را هم کمی (نه زیاد) تیره‌تر کنید. در مقابل اگر موهای شما تیره بوده و یکی دو درجه روشن‌تر شده است این اصل را که رنگ ابرو همیشه باید یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ مو باشد مد نظر داشته باشید. کسانی که به طور طبیعی موهای مشکی، ابروی مشکی و پوست روشن دارند استثنا هستند و می‌توانند این ترکیب زیبا را برای خود حفظ کنند و تنها با سایه خاکستری کمی کادر ابرو را مشخص کنند.

رنگ ابرو برای موهای قهوه ای

رنگ ابروی مناسب برای خانم‌های موقرمز

اگر موهای قرمز دارید (طبیعی یا رنگ شده) هر رنگ ابرویی ممکن است برای چهره شما سرد و ناهماهنگ به نظر برسد. راز هماهنگ کردن رنگ ابرو برای موهای قرمز این است که از یک ریمل ابروی طلایی برای آرایش ابرو استفاده کنید تا هم فرم ابروها را تثبیت کنید و هم این طور به نظر برسد که تعدادی موی طلایی به ابروهای شما اضافه شده است. این کار رنگ ابرو را با رنگ قرمز موهای شما (از هر نوعی که باشد) به خوبی هماهنگ می‌کند. البته اگر رنگ موهای شما به طور طبیعی قرمز باشد می‌توانید به این ترکیب دست نزنید و تنها با مداد قهوه‌ای روشن چند رگه و کادر به آن اضافه کنید چون طبیعت همیشه بهترین انتخاب را دارد.

جدیدترین ترند آرایش چشم

احتمالا فکر می‌کنید آرایش دودی چشم هرگز از مد نخواهد افتاد و همیشه می‌توانید با این نوع آرایش چشمان خود را درشت‌تر و جذاب‌تر نشان دهید اما باید بگوییم که این فکر شما چندان درست نیست، آرایش دودی شاید زیبا باشد اما برای اسفاده روزمره مناسب نیست. اگر نگاهی به مراسم مختلف و نحوه حضور سلبریتی‌ها در این مراسم بیندازید خواهید دید که دیگر آرایش دودی حتی برای مراسم رسمی هم چندان محبوب نیست و در مقابل آرایش ساده‌ و مینیمال که بدون استفاده از سایه انجام می‌شود حرف اول را می‌زند.

رنگ ابرو اولیویا مان

این روزها سادگی و طبیعی بودن مهم‌ترین ترند آرایشی به شمار می‌رود و این مساله در مورد چشم‌ها هم صدق می‌کند. ستارگان هالیوودی با آرایش ساده سعی می‌کنند زیبایی طبیعی خود را به رخ بکشند به خصوص اگر آرایش زیادی در قسمت لب داشته باشند آرایش چشم را مختصر و خلاصه انجام می‌دهند مانند اولیویا مان در تصویر بالا که سعی کرده است این اصل را در آرایش خود رعایت کند.

رنگ ابرو لیلی کالینز

ستارگان هالیوود حتی از این مورد نیز پا را فراتر گذاشته‌اند و با داشتن آرایش لب نه چندان غلیظ هم آرایش چشم را ساده‌تر انجام می‌دهند مانند تصویر فوق که لیلی کالینز با یک رژ لب قهوه‌ای روشن سعی کرده توجه را به ابروهای فوق‌العاده و مژه‌های بلندش جلب کند و تنها به یک ریمل و خط چشم کمرنگ قناعت کرده است.

رنگ ابرو میشل ویلیامز

اگر می‌خواهید آرایشی شیک، طبیعی و مد روز داشته باشید باید بدانید که عصر آرایش‌های غلیظ و مصنوعی به سر آمده است و باید سعی کنید روی زیبایی‌های طبیعی خود تاکید و تکیه کنید. مثلا میشل ویلیامز سعی کرده است با آرایش ملایم لب و حذف سایه روی گونه‌های برجسته خود تاکید کند و زیبایی آن‌ها ره به رخ بکشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)