اگر شما هم جزو افرادی هستید که هر روز چیز جدیدی را در کیف لوازم آرایش خود می‌اندازند حتما پس از مدتی با انبوهی از لوازم آرایشی بدون استفاده مواجه خواهید شد که کیف شما را بزرگ و سنگین کرده‌اند طوری که دیگر نمی‌توانید آن را در کیف دستی خود جا دهید و جایی هم برای لوازم ضروری آرایشی در ان وجود ندارد. کیف لوازم آرایش شما تنها باید حاوی لوازم ضروری آرایشی شما باشد، یعنی چیزهایی که هرروز استفاده می‌کنید و باید همراه خود داشته باشید. پس در مرحله‌ای لازم است که کیف لوازم آرایش خود را خالی کنید و لوازم ضروری را در آن قرار دهید. اما این لوازم ضروری کدامند؟ تنها این هشت وسیله ضروری را در کیف لوازم آرایش خود داشته باشید و بقیه لوازم را به کمد و میز آرایش خود منتقل کنید.

۱- مرطوب کننده رنگی

فرقی نمی‌کند برای یک مهمانی مهم آماده شوید یا این که قصد گردش و خرید در داخل شهر را داشته باشید، یک مرطوب کننده رنگی یا همان کرم ب‌ب دقیقا همان چیزی است که همیشه به آن نیاز دارید پس باید در کیف لوازم آرایشی خود آن را داشته باشید. این نوع مرطوب کننده‌ها پوشش مناسبی روی پوست ایجاد می‌کنند و اگر کمی قرمزی و جای جوش مشکل جدی پوست شما است به کمک آن می‌توانید این مشکل را برطرف کنید و پوست خود را یکدست و زیبا نشان دهید بدون آن که نگران جوش زدن و تحریک پوست باشید. مرطوب کننده رنگی را با فرمول سبک و همرنگ پوست و از نوعی تهیه کنید که حاوی ضدآفتاب هم باشد و درجه حفاظت آن در مقابل اشعه ماوراء بنفش ۱۵ و بالاتر باشد. به این ترتیب دیگر نگران تابش نور خورشید و آسیب‌های ناشی از آن هم نخواهید بود.

هشت وسیله ضروری در کیف لوازم آرایش

۲- کانسیلر

اگر لک‌ها و مشکلات پوستی شما شدیدتر از آن است که با کرم ب‌ب یا مرطوب کننده رنگی پوشش داده شود لازم است که یک کانسیلر هم همیشه همراه خود داشته باشید. کانسیلر با پوشش دادن جوش‌ها، تیرگی زیر چشم و قرمزی‌های اطراف بینی و هر نقص پوستی دیگر می‌تواند پوست شما را یکدست و درخشان کند و مکملی برای کرم مرطوب کننده رنگی شما است. کاربرد کانسیلر تنها محدود به پوشش دادن عیوب پوستی نیست و آن را می‌توانید به عنوان پایه آرایش چشم و لب هم به کار ببرید بنابراین داشتن آن در کیف لوازم آرایش یک مزیت است. از کانسیلری استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد، سبک باشد و رنگ آن با رنگ پوست شما یکی باشد.

۳- رژگونه در کیف لوازم آرایش شما

اشتباه رایج خانم‌های تازه‌کار در استفاده از رژگونه این است که این وسیله را به مقدار زیاد روی گونه‌های خود استفاده می‌کنند و ظاهری عروسکی و ناجور پیدا می‌کنند و به دلیل داشتن چنین تجربه ناخوشایندی، استفاده از رژگونه را برای همیشه کنار می‌گذارند. اما شما برای داشتن آرایش کامل و زیبا به این وسیله نیاز دارید و باید آن را در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشید. اولین قدم برای این کار تهیه رژگونه با رنگ مناسب پوست شماست پس از آن لازم است روش صحیح استفاده از رژگونه را یاد بگیرید، این وسیله را باید به مقدار خیلی خیلی کم روی گونه‌ها بزنید و کاملا محو کنید تا ته رنگی از آن روی پوست باقی بماند و نه بیشتر.

هشت وسیله ضروری در کیف لوازم آرایش

۴- ریمل

اگر احساس خستگی و خواب آلودگی دارید و این حالت را می‌توان در چهره شما هم دید به کار بردن یک ریمل باکیفیت می‌تواند چشمان شما را بازتر و و صورت شما را شاداب‌تر نشان دهد. بنابراین هر خانمی به یک ریمل مناسب در کیف لوازم آرایش خود نیاز دارد. نوع ریمل را متناسب با نیاز چشمان خود انتخاب کنید مثلا اگر مژه‌های کوتاه دارید از ریمل بلند کننده، اگر مژه‌های نازک و کم حجم دارید از ریمل حجم دهنده و یا ترکیبی از این حالت‌ها استفاده کنید. بعد از هربار استفاده در ریمل را محکم ببندید تا خشک نشود و عمر آن کوتاه نگردد.

۵- خط چشم

خط چشم نقش مهمی در پرتر دیده شدن مژه‌ها و زیبایی چشم دارد. روش‌های مختلفی برای کشیدن خط چشم وجود دارد از خط چشم گربه‌ای گرفته تا پر کردن فاصله بین مژه‌ها با کمترین میزان خط چشم که هر کدام برای موقعیت‌ها و افراد خاصی مناسب هستند. این خط چشم‌ها را می‌توان با ابزارهای مختلفی هم کشید مثل مداد چشم یا خط چشم ژلی یا مایع که بسته به مهارت شما و نوع خط چشمی که می‌خواهید لازم است یکی از این ابزارها را در کیف لوازم آرایش خود داشته باشید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

۶- رژ لب در کیف لوازم آرایش شما

رژ لب را شاید بتوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین وسیله آرایشی میان خانم‌ها نامید. این وسیله کوچک و ساده می‌تواند تغییری اساسی در چهره شما به وجود آورد و حتی زمانی که هیچ آرایش دیگری روی صورت شما وجود ندارد شما را شاداب و جوان نشان دهد. البته هر خانمی معمولا بیش از یک رنگ رژ لب را در آرایش رسمی یا روزمره خود به کار می‌برد اما هرکسی رنگ محبوبی برای رژ لب خود دارد که بیش از بقیه رنگ‌ها به وی می‌آید و اگر می‌خواهید کیف لوازم آرایشی خود را خالی کنید و لوازم آرایشی اضافی را از آن حذف کنید بهتر است به حذف رنگ‌های رژ لب که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند بپردازید.

هشت وسیله ضروری در کیف لوازم آرایش

۷- لوازم آرایش ابرو

داشتن ابروهای پرپشت و زیبا نه تنها مد روز است بلکه شما را زیبا، جوان و شاداب نشان می‌دهد. اگر به طور طبیعی چنین ابروهایی دارید خوش شانس هستید و لوازم آرایش ابروی شما که همیشه باید همراهتان باشد می‌تواند یک ژل بیرنگ ساده همراه با برس باشد. اما اگر ابروهای شما به رسیدگی نیاز دارد علاوه بر برس و ژل به یک مداد یا سایه ابرو با کیفیت مناسب که همرنگ ابروهای شما باشد نیاز دارید تا در مواقع لزوم ابروهای خود را آرایش کنید. کشیدن خطوط ابرو را از دم ابرو شروع کنید سپس به سمت میانه و ابتدای ابرو حرکت کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسند.

۸- سایه چشم

همیشه لازم نیست از سایه چشم استفاده کنید اما سایه زدن باعث عمق دادن به چشمان شما و تکمیل آرایش آن می‌شود و بهترین گزینه برای آرایش رسمی و مجلسی شما است. سایه‌های چشم تنوع رنگی بالایی دارند و اگر یک یا دو رنگ خاص آرایش روزمره شما را تشکیل می‌دهد بهتر است همان‌ها را به صورت پالت دورنگ یا سه رنگ تهیه کرده و در کیف لوازم آرایشی خود بگذارید. انواع مایع سایه یا سایه اکلیلی هم انتخاب مناسبی برای داشتن آرایش زیبا و دراماتیک است که بسته به سلیقه شما می‌تواند بخشی از مجموعه لوازم آرایشی روزمره شما باشد.

هشت وسیله ضروری در کیف لوازم آرایش

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)