شب ها چه بخوریم؟


نصف شب چی بخوریم

گاهی که نیمه شب ها بدجوری گرسنه می‌شویم و معده‌ مان شروع به سروصدا می‌کند به شدت می‌خواهیم چیزی بخوریم. اما در آن زمان، چه چیزی خوب است؟

انتخاب خوراکی در نیمه شب به خصوص هر چه به صبح نزدیک‌تر باشد، بایستی با دقت زیاد انجام گیرد. نیمه شب‌ها، نباید غذای سنگین و حجیم خورد که بدن مجبور شود تمام انرژی‌اش را صرف هضم آن غذا نماید. در عوض می‌توانید از خوراکی های کم کالری و مقوی که اتفاقا خواب‌آور هم هستند، استفاده نمایید.

برخی خوراکی های مخصوص نیمه شب

۱ – پنیر کم چرب

این خوراکی خوشمزه، شامل کمی چربی و پروتین است و در نتیجه گرسنگی شما را متوقف می‌نماید. فقط دقت کنید موقع خرید پنیر، از انواع پنیرهایی که میزان پروتین و چربی آن کنترل شده است و روی بسته بندی نوشته شده، استفاده نمایید.

۲- ماست

یکی از بهترین خوراکی های نیمه شب ، ماست است.  ماست مملو از پروتین است، کالری کمی‌ دارد و اتفاقا خواب آور هم هست. سعی کنید از ماست‌های طعم دار استفاده نکنید چون کالری و شکر دارند. ماست ساده بهترین گزینه است.

۳- ترشیجات

ترشیجات را در یک اسلایس ژامبون یا نان، رل کنید و بخورید. این خوراکی باعث خواب آلودگی شما می‌گردد که حتی می‌تواند یکی از غذاهایی باشد که روتین وار،  قبل از خواب بخورید تا به بدن شما سیگنال بفرستد الان موقع خواب است.

۴- نخود پخته شده

نخود یکی از حبوباتی ست که از پروتین گیاهی بالایی برخوردار است و به علاوه، مواد مغذی زیادی دارد. نصف پیمانه نخود، تنها در حدود ۱۱۰ کالری به بدن شما اضافه می‌کند. این روزها تنقلاتی که با نخود درست می‌شود در حال محبوب شدن است.

۵- سیب و کره بادام زمینی

درست کردن این یکی خیلی آسان است. سیب که سرشار از فیبر است و کره بادام زمینی نیز چربی گیاهی و سالم خودش را دارد. مخلوط این دو، گرسنگی شما را در نیمه شب ، از بین می‌برد. البته یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی کافی ست تا زیاد معده خودتان را سنگین نکنید.

۶- سوپ

یک کاسه سوپ گرم، هم تسکین دهنده‌ی گرسنگی شما در نیمه شب است  و هم  باعث آرامش و راحتی خواب می‌گردد. هر چه سوپ رقیق‌تر و ساده‌تر و با مواد اولیه ارگانیک باشد بهتر است.

دستور پخت سوپ‌های مختلف را در اینترنت یا در سایت مجله قرمز می‌‌توانید پیدا کنید.

نیمه شب ها، فقط زمانی غذا بخورید که واقعا گرسنه هستید. خوراکی هایی که برای نیمه شب مناسب است  بایستی کمتر حاوی کربوهیدرات‌ها و پروتین‌هایی باشد که در طول روز آنها را می‌خورید. هر چند خوراکی‌های نیمه شب، برای روز نیز مناسب هستند.

به طور کلی سعی کنید شبها در یک ساعت مناسب به رختخواب بروید و حدود ۷-۸ ساعت بخوابید.  همه‌ی ما برای عملکرد بهتر، نیاز به خواب و استراحت کافی داریم. جالب است بدانید برای کسانیکه قصد دارند وزن کم کنند، خواب یکی از عواملی‌ست که می‌تواند به کم شدن وزن شما کمک نماید.