زیردریایی استون مارتین محصول جدیدی از این شرکت خودروسازی انگلیسی است که به تازگی شاهد معرفی آن به دوست‌داران دریانوردی و علاقه‌مندان به سیر و سیاحت در دنیای زیر آب هستیم. در واقع زیردریایی استون مارتین چه به لحاظ برندی که به آن تعلق دارد و چه از نظر نوع کارایی و شکل و شمایل ظاهری خود، بیش از هر چیز علاقه‌مندان سینما را به یاد فیلم‌های جیمز باند می‌اندازد. اگر دوست دارید از این وسیله‌ی نقلیه‌ی دریایی بیشتر بدانید، می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

زیردریایی استون مارتین محصول جدیدی است که به موجب همکاری شرکت انگلیسی استون مارتین با شرکت امریکایی تریتون ساخته می‌شود. فعالیت اصلی شرکت تریتون بر طراحی و ساخت زیردریایی‌های غیرنظامی تمرکز یافته است و مهندسان این شرکت تجربه و تبحر فراوانی در انجام این کار دارند. در واقع شرکت تریتون یکی از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت‌های جهان به شمار می‌رود که از دیرباز در زمینه‌ی ساخت زیردریایی‌های غیرنظامی فعالیت می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های زیردریایی استون مارتین

زیردریایی استون مارتین نیز همانند قایق لوکس شرکت پورشه، که چندی پیش در قالب این مطلب به آن پرداخته بودیم، محصولی است که به شکل انبوه وارد خط تولید این شرکت نمی‌شود و تنها در تعداد محدود و معینی ساخته خواهد شد. گرچه زیردریایی استون مارتین نسبت به قایق اختصاصی و ۱۲ میلیون یورویی پورشه محصول ارزان قیمت‌تری محسوب می‌شود و حدود ۳.۳ میلیون دلار قیمت دارد، اما همچنان باید این زیردریایی اختصاصی را یک وسیله‌ی نقلیه‌ی لوکس به شمار آورد. محصولی که احتمالا تنها کلکسیونرها یا افراد ثروتمند علاقه‌مند به ماجراجویی‌های دریایی به سراغ آن خواهند رفت.

هرچند زیردریایی استون مارتین، که در حال حاضر با نام موقت پروژه‌ی نپتون شناخته می‌شود، از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و شکل و شمایل ظاهری آینده‌گرایانه‌ی آن بیش از هر چیز به سفینه‌های فضایی شباهت دارد، اما به لحاظ مشخصات فنی، این زیردریایی کم و بیش همان زیردریایی مدل۱۶۵۰/۳ LP  شرکت تریتون خواهد بود و از ویژگی‌های فنی مشابهی با این محصول بهره خواهد برد.

زیردریایی جدید

در حال حاضر از زیردریایی مدل ۱۶۵۰/۳ LP شرکت تریتون به عنوان یکی از سبک‌ترین و جمع و جورترین زیردریایی‌های غیرنظامی جهان یاد می‌شود. حال قرار است این محصول ساده و جمع و جور با برخورداری از یک سری تغییرات و تبدیل شدن به زیردریایی استون مارتین، علاوه بر حفظ کردن سبکی و کوچکی خود به یکی از لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین زیردریایی‌های غیرنظامی جهان تبدیل شود.

در مجموع می‌توان گفت که طراحی مشخصات ظاهری زیردریایی استون مارتین بر عهده‌ی طراحان این شرکت بوده است و مهندسان شرکت تریتون نیز به بهینه‌سازی قابلیت‌های فنی زیردریایی مدل ۱۶۵۰/۳ LP پرداخته‌اند تا این وسیله‌ی نقلیه‌ی آبی بتواند با فرو رفتن در جلد و پوستی جدید، به یک محصول اختصاصی لوکس و پر زرق و برق یعنی زیردریایی آستون مارتین تبدیل شود.

در واقع زیردریایی استون مارتین در حالت کلی از همان ویژگی‌های مهم زیردریایی مدل ۱۶۵۰/۳ LP تریتون بهره خواهد برد. به این معنی که این زیردریایی اختصاصی لوکس نیز همانند منبع الهام خود توان پذیرایی از سه سرنشین را دارا خواهد بود. سرنشینانی که یکی از آن‌ها را راننده‌ی این زیردریایی و دو نفر دیگر را هم مسافران این وسیله‌ی نقلیه‌ی آبی جمع و جور تشکیل خواهند داد. افزون بر آن زیردریایی استون مارتین قادر است تا عمق ۵۰۰ متری آب پایین برود و به مدت دوازده ساعت همان جا باقی بماند. به این ترتیب خریداران این وسیله‌ی نقلیه‌ی آبی گران قیمت از این امکان برخوردار خواهند بود که در کنار دو همراه دیگر به سیر و سیاحت در دنیای زیر آب بپردازند.

به هر حال سوار شدن بر زیردریایی جدید و اختصاصی شرکت استون مارتین می‌تواند تجربه‌ای جالب و منحصر به فرد برای علاقه مندان به مجموعه فیلم‌های جیمزباند یا دوست ‌داران کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریای ژول ورن باشد. البته آن گروه خاص و کم تعداد از آن‌ها که بتواند از پس قیمت ۳.۳ میلیون دلاری این زیردریایی لوکس و ریزه میزه بر بیاید.

منبع: ابر گیزمو (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.