مراسم عروسی به یاد ماندنی‌ترین اتفاق زندگی هر خانمی است که برای همیشه در ذهن و خاطر او و اطرافیانش حک می‌شود. اگر شما یک عروس زیبا با آرایش ساده عروس باشید این خاطره بسیار شیرین و دوست داشتنی خواهد بود اما اگر میکاپ عروس درست نباشد و چهره شما غیرطبیعی شود و شبیه به خودتان به نظر نرسد خاطره شما از این مراسم چندان خوشایند نخواهد بود. آرایش ساده عروس شرایط خاصی دارد، این میکاپ باید با آرایش روزمره تفاوت داشته باشد اما نه در حدی که دیگران نتوانند شما را بشناسند. رمانتیک بودن سبک آرایش، ماندگاری کافی و جلوه زیبای آن در تصاویر هم از دیگر شرایط آرایش عروس است که باید در انتخاب محصولات و سبک آرایشی در نظر گرفته شود. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز مهم‌ترین نکات مربوط به آرایش ساده عروس را از زبان کارشناسان خبره آرایش و زیبایی بیان خواهیم نمود.

آمار نشان می‌دهد که خانم‌های ایرانی نسبت به کشورهای دیگر هزینه بسیار بیشتری را برای میکاپ عروس پرداخت می‌کنند. این در حالی است که قیمت محصولات آرایشی مصرف شده در دیگر کشورها بسیار بیشتر است. شاید علت این مساله را بتوان در علاقه به آرایش‌های غلیظ و بیش از حد عنوان کرد چون بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند آرایش عروس باید چیزی بیش از یک آرایش ساده و زیبا باشد و حتما باید توسط آرایشگرهای متخصص انجام شود. البته مراجعه به متخصص در هر کاری بهترین گزینه است اما برای کسانی که به آرایش تسلط کافی دارند می‌توانند خودشان آرایش ساده عروس خود را انجام دهند. شاید این کار کمی ریسک داشته باشد اما اگر شما به مهارت‌های آرایشی خود مطمئن هستید و ابزارهای مناسب در اختیار دارید با در نظر گرفتن این نکات مهم می‌توانید آرایش ساده عروس را خودتان در زمانی کمتر از یک ساعت انجام دهید.

نکات مهم در آرایش ساده عروس

آماده سازی پوست برای آرایش ساده عروس

آماده سازی پوست در آرایش ساده عروس اهمیت بسیار زیادی دارد چون این آرایش قرار است یک روز تمام روی صورت شما باقی بماند و اگر ماندگاری و بافت مناسبی نداشته باشد شما را دچار مشکل خواهد کرد. راه‌های مختلفی برای زیرسازی آرایش وجود دارد اما قبل از رسیدن به روز حساس عروسی شما باید برای آن آماده شده باشید. مراجعه به یک پزشک کتخصص پوست چند ماه قبل از مراسم می‌تواند در درمان مشکلات پوستی شما موثر باشد اما اگر پوست شما نیاز به درمان خاصی مثل لایه برداری، لیزر موهای زائد و … دارد باید این درمان تا چند هفته قبل از عروسی به اتمام رسیده باشد و آثار آن روی صورت شما باقی نمانده باشد. شب قبل، حتما به اندازه کافی بخوابید و قبل از خواب صورت خود را کاملا تمیز کرده و مرطوب کنید.

استفاده از ماسک‌های التیام بخش، جذب کننده چربی اضافی، مرطوب کننده و … بسته به مشکلی که شما با پوست خود دارید هم شب قبل از عروسی یا صبح روز عروسی توصیه می‌شود. کار خود را با یک لایه بردار ملایم شروع کنید و صورت و گردن و قسمت دکلته را لایه برداری کنید سپس با یک سرم روشن کننده این قسمت‌ها را پوشش دهید تا پوست کاملا شفاف و روشن و آماده آرایش شود. در مرحله بعد بهتر است پوست صورت را با یک پرایمر پوشش دهید تا سطحی صاف و یکدست ایجاد شود و آرایش شما در مراحل بعد ماندگاری بیشتری داشته باشد. با این کار نیازی به استفاده از برنزه کننده هم نخواهید داشت و آرایش شما ساده و ملایم خواهد بود.

نکات مهم در آرایش ساده عروس

نکاتی برای برای آرایش پوست

هیچ چیز زیباتر از یک عروس که پوستی با درخششی طبیعی دارد نیست. پس کرم پودرهای غلیظ با ظاهر مات را کنار بگذارید و سراغ کرم پودری بروید که ظاهری طبیعی و شفاف داشته باشد و سبک باشد. این نوع کرم پودر هم ماندگاری بیشتری دارد و هم روی پوست خمیری و چروک نمی‌شود. اما مراقبت باشید که پوستتان بیش از حد براق نشود چون اگر مشکلی مثل جوش و ناهمواری روی پوست داشته باشید با براقی آن بیشتر نمایان خواهد شد و از طرف دیگر با آرایش براق در عکس‌ها چندان زیبا دیده نخواهید شد.

کرم پودر عروس بهتر است پوشش کامل داشته باشد و فراموش نکنید که میزان ماندگاری کرم پودر شما تا حد زیادی بستگی به روش استفاده شما از آن دارد. بهتر است از برس‌های حرفه‌ای آرایش برای پوشش دادن کرم پودر روی صورت خود استفاده کنید و این کار را در یک یا دو لایه انجام دهید، بیش از این مقدار ممکن است آرایش شما را خمیری کند و حس سنگینی روی پوست به وجود آورد. اگر روی پوست شما لک یا جای جوشی وجود دارد که پس از زدن کرم پودر همچنان دیده می‌شود بهتر است با کانسیلر آن را بپوشانید و کاملا محو کنید. در مرحله آخر آرایش صورت، با کمی هایلایت کننده روی نقاط خاص مثل گونه‌ها، روی چانه، نوک بینی، زیر ابرو و خطوط فک تاکید کنید و حالتی برجسته و زنده به چهره خود بدهید.

 

نکات مهم در آرایش ساده عروس

 

نکات مهم در آرایش چشم‌ها

پس از آرایش صورت، نوبت به آرایش چشم‌ها می‌رسد. چشم‌ها مهم‌ترین بخش آرایش ساده عروس هستند چون حالت رمانتیک چهره را می‌توان در این قسمت پیاده سازی کرد. قبل از شروع آرایش چشم ابروها را تمیز و آماده کنید و آرایشی را که هر روز روی آن‌ها انجام می‌دهید اعمال کنید سپس سراغ ابروها بروید، برای این کار شما به یک پالت سایه پودری، یک سایه مایع اکلیلی و یک دست مژه مصنوعی نیاز دارید. رنگ‌های پالت سایه برای آرایش ساده عروس بهتر است در طیف رنگ‌های طبیعی باشد تا ظاهر آرایش حرفه‌ای به نظر برسد پس بهتر است رنگ‌هایی مثل آبی و سبز و … را فراموش کنید چون نه تنها به چهره شما نمی‌آیند بلکه با رنگ لباس شم هم همخوانی ندارند. ابتدا پرایمر سایه را بزنید چون این کار ماندگاری سایه را تضمین می‌کند. سپس با رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای شروع کنید و آن را روی خط تای پلک بالا تا گوشه چشم بزنید. این کار چشم‌ها را بزرگ‌تر می‌کند و حالت رمانتیکی به آن‌ها می‌دهد.

در مرحله بعد سراغ یک رنگ روشن‌تر بروید و با آن وسط پلک و گوشه داخلی چشم را پوشش دهید، این کار چشمان شما را باز و سرحال نشان می‌دهد و خستگی ناشی از یک روز پردردسر در آن‌ها مشخص نخواهد بود. این رنگ را می‌توانید از پالت سایه پودری انتخاب کنید اما توصیه ما استفاده از سایه کرمی به رنگ رزگلد یا رنگ روشن دلخواه شما است. در انتها نوبت به مژه مصنوعی می‌رسد. مژه‌های مجزا را در محل مناسب بچسبانید و در انتها با کمی خط چشم مشکی و ریمل آرایش چشم را کامل کنید.

 

نکات مهم در آرایش ساده عروس

اصول آرایش لب در آرایش ساده عروس

آرایش لب‌ها مرحله نهایی آرایش ساده عروس است که به شکل استاندارد انجام می‌شود و شما برای آن تنها به یک خط لب، رژ لب و برق لب نیاز دارید که رنگ آن‌ها بهتر است ملایم باشد مثل گوشتی یا کالباسی تیره و … . برای شروع کار ابتدا لب‌ها را آماده کنید، کمی بالم لب بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود (این کار را می‌توانید قبل از شروع آرایش چشم انجام دهید تا وقت کمتری از شما گرفته شود) سپس با دستمال بالم لب را پاک کنید. ابتدا کار را با کشیدن خط لب شروع کنید، مرز طبیعی لب‌ها را دنبال کنید و فقط کمی گوشه لب‌ها را به طرف داخل بکشید تا لب‌ها غنچه‌ای شوند. سپس داخل خطوط را با رژ لب همرنگ آن پر کنید، این کار را با برس آرایش لب انجام دهید و در انتها با کمی برق لب، آرایش لب‌ها را کامل کنید. حال آرایش ساده عروس شما کامل شده است و با کمی پودر یا اسپری تثبیت کننده آرایش تثبیت خواهد شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)