انتخاب لباسی که مناسب اندام و ظاهر شما باشد و به شما بیاید کار چندان ساده‌ای نیست. این مشکل برای افرادی که شرایط خاصی دارند مثل خانم‌های قدبلند بزرگ‌تر و پیچیده‌تر نیز هست. هرچند داشتن قد بلند یک نعمت بزرگ است و باید برای آن شاکر باشید اما پیدا کردن لباسی که به شما بیاید و شما را ظریف و زیبا نشان دهد نیاز به دقت و توجه دارد. این مقاله به خانم‌های قدبلند و نکاتی که باید برای انتخاب لباس مناسب رعایت کنند اختصاص دارد.

قبل از هرچیز باید تعریف درستی از قدبلند بودن ارائه دهیم. هر کسی که قدی بالاتر از حد متوسط خانم‌های بالغ جامعه داشته باشد قدبلند محسوب نمی‌شود، اما اگر قد شما به حدی بلند است که در میان مردم جلب توجه می‌کنید شما یک خانم قدبلند با شرایط خاص هستید و نکات خاصی را باید در انتخاب لباس رعایت کنید. در کشور ما خانم‌هایی که قدی حدود ۱۷۵ سانتی‌متر و بالاتر داشته باشند چنین شرایطی را دارند.

برند‌های مخصوص خانم‌های قدبلند

مشکل اصلی خانم‌های قدبلند پیدا نکردن لباس با سایز مناسب خودشان است چون خانم‌های قدبلند ترکیب اندام خاصی دارند و لباس‌هایی که مخصوص افراد با قد متوسط طراحی شده است شاید در هیچ سایزی اندازه بدن آن‌ها نباشد، این مشکل در مورد کفش زنانه جدی‌تر است چون خانم‌های قدبلند معمولا پاهای بزرگی دارند و به سختی می‌توانند کفش مناسب خود را پیدا کنند. به همین دلیل برخی برندها خط تولیدی مخصوص افراد قدبلند راه اندازی کرده‌اند و لباس‌هایی مناسب این افراد در سایزهای مختلف تهیه می‌کنند. هنوز برند خاصی در کشور ما به تولید پوشاک مخصوص خانم‌های قدبلند اقدام نکرده است اما در میان برندهای خارجی برندهایی مثل TTYA و ASOS که جزو برندهای با قیمت مناسب هستند چنین لباس‌هایی را تولید می‌کنند.

خانم‌های قدبلند و نکاتی که باید برای انتخاب لباس مناسب رعایت کنند

کدام طرح پارچه مناسب شماست؟

بیشتر خانم‌های قدبلند خود را محکوم به پوشیدن لباس‌های ساده می‌کنند چون تصور می‌کنند لباس طرح‌دار به آن‌ها نمی‌آید. اما مشکل در انتخاب نوع لباس طرح‌دار است مثلا لباس‌های راه راه عمودی انتخاب مناسبی برای خانم‌های قدبلند نیستند و آن‌ها را بلندتر نشان می‌دهند همچنین طرح‌های ریز باعث می‌شود بزرگ‌تر و درشت‌تر به نظر برسند. بهترین لباس طرح‌دار برای این افراد لباس‌هایی با طرح‌های درشت و بزرگ و البته خطوط افقی است که اندام را متناسب‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.

خانم‌های قدبلند و نکاتی که باید برای انتخاب لباس مناسب رعایت کنند

ترفندهای شیک‌پوشی برای خانم‌های قدبلند

ترفندهای مختلفی برای کوتاه‌تر نشان دادن قد وجود دارد که می‌تواند برای خانم‌های قدبلند مفید باشد. یکی از این روش‌ها شکستن خطوط پا با لبه لباس است. روی هم پوشیدن لباس‌ها با بلندی‌های مختلف کمک می‌کند تا خطوط اندام شکسته شده و شما آنچنان هم بلند و بزرگ به نظر نرسید. مثلا پوشیدن شلوار جین که بلندی آن تا مچ پا باشد و انتخاب مانتو زیر زانو و پوشیدن یک کت بلند روی آن که تا میانه ران برسد ترفند مناسبی برای متعادل کردن اندام برای خانم‌های درشت هیکل و قدبلند است.

خانم‌های قدبلند و نکاتی که باید برای انتخاب لباس مناسب رعایت کنند

لباس مخصوص خانم‌های قدبلند

لباس‌هایی مناسب افراد قدبلند است که آن‌ها را کوچک‌تر و ظریف‌تر نشان دهد مثلا شلوار جینی که چندان چسبان نباشد اما گشاد و فاق بلند هم نباشد مناسب این افراد است. از طرف دیگر استفاده از جواهرات درشت و رنگی و تزئینات در اکسسوری‌ها مثل کیف و کفش ریش ریشی باعث می‌شود ظرافت اندام بیشتر شده و بلندی قد بیش از اندازه به چشم نیاید. به طور کلی لباس طرح‌دار و رنگی انتخاب مناسبی برای افراد قدبلند است. در انتخاب لباس برای افراد قدبلند بهتر است لباس را از همه جهات روی تن خود بررسی کنید و اولویت را روی زیبایی و تناسب لباس قرار دهید. زیاد روی فیت بودن لباس حساسیت به خرج ندهید و اگر لازم شد یک سایز بزرگ‌تر بگیرید چون بعدا می‌توان قسمت‌های بزرگ لباس را اندازه کرد اما اگر لباس برای شما کوچک باشد کاری از دست خیاط هم ساخته نیست.

اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد، شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. نظرات و پیشنهادات خود را نیز در مورد این مطلب در قسمت نظرات بیان کنید.

منبع: WhoWhatWear  (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)