چرا برخی افراد همیشه آرایشی زیبا و بی‌نقص دارند اما برخی دیگر با وجود خرید لوازم آرایشی متعدد و صرف وقت و هزینه فراوان هرگز به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نمی‌کنند؟ پاسخ این سوال در ترفندهای آرایشی خاصی است که عده‌ای خاص از آن‌ها آگاه هستند و این نکات آرایشی جالب را در آرایش روزمره خود به کار می‌برند و با کمک همین ترفندها و نکات آرایشی جالب و خاص است که آرایشی خاص و جذاب و طبیعی دارند. کارشناسان آرایشی و آرایشگرهای حرفه‌ای و با تجربه با سال‌ها کار در این زمینه رازهای خاصی را در مورد آرایش می‌دانند و این رازها و نکات خاص را با هرکسی در میان نمی‌گذارند اما  ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز تعدادی از این نکات آرایشی جالب از زبان کارشناسان را که تاکنون نشنیده‌اید برای شما بیان خواهیم نمود.

استفاده از رول یخ روی پوست

حتما شنیده‌اید که قرار دادن قاشق سرد اطراف چشم باعث از بین رفتن پف در زیر و روی چشم می‌شود. اما گاهی پف در چهره تنها محدود به اطراف چشم نمی‌شود و تمام قسمت‌های صورت را در برمی‌گیرد، راه حل این مشکل نیز سرما است، سرما اثر قابض دارد و علاوه بر از بین بردن پف صورت و اطراف چشم باعث می‌شود روزنه‌های روی پوست نیز بسته شود، علایم التهاب و قرمزی پوست از بین برود و پوست شما سفت شده و یکدست به نظر برسد. پس اگر دچار پف صبحگاهی هستید قبل از این که هر ماده آرایشی یا بهداشتی دیگری روی پوست خود بزنید کمی یخ را داخل پلاستیک بریزید و روی صورت خود بغلتانید. برای این کار می‌توانید از غلطک‌های مخصوص این کار نیز استفاده کنید.

نکات آرایشی جالب از زبان کارشناسان

تراشیدن موهای صورت، یکی از نکات آرایشی جالب و کاربردی

آیا پوست یکدست دوست شما پس از کرم پودر زدن حسادت شما را برمی انگیزد و شما نمی‌دانید راز او در داشتن این پوست یکدست و صاف چیست؟ پوست همه ما روی سطح خود کرک‌ها و موهای ریزی دارد که ممکن است سیاه یا بیرنگ باشند و زمانی که روی این کرک‌ها و موها کرم پودر بزنید سطح پوست شما حالتی پودری به خود خواهد گرفت اما اگر این کرک‌ها را بن بیندازید یا با تیغ بتراشید آرایش شما یکدست و زیبا به نظر خواهد رسید. برای از بین بردن این موها می‌توانید از بند انداختن کمک بگیرید که ممکن است برای برخی افراد ایجاد التهاب و حساسیت کند. تیغ زدن صورت هم ممکن است عوارضی داشته باشد اما با تیغ‌های آرایشی جدید که ظریف‌تر هستند این کار سریع‌تر و بدون هیچ عارضه‌ای انجام می‌شود.

نکات آرایشی جالب از زبان کارشناسان

رقیق کردن فونداسیون با مرطوب کننده

آیا استفاده از کرم مرطوب کننده رنگی یا کرم ب‌ب پوشش کافی روی پوست شما به وجود نمی‌آورد و از طرف دیگر کرم پودر شما پوشش بیش از حدی دارد که برای استفاده روزمره مناسب نیست؟ یکی از نکات آرایشی جالب و کاربردی در استفاده از کرم پودر، مخلوط کردن آن با کرم مرطوب کننده است. شما می‌توانید کرم مرطوب کننده خود را قطره قطره به کرم پودر خود اضافه کرده و مخلوط کنید تا به بافتی دلخواه با پوشش مورد نظر دست پیدا کنید. این کار یک فایده دیگر هم دارد و آن مرطوب ماندن پوست به مدت طولانی است که برای پوست‌های خشک، ایده‌آل است.

نکات آرایشی جالب از زبان کارشناسان

خودتان براق کننده صورت بسازید

حتما می‌دانید که هایلایت کننده‌های باکیفیت مایع قیمت بالایی دارند و در واقع یک هزینه اضافی برای آرایش شما هستند. در حالی که شما می‌توانید خودتان این هایلایت کننده را در منزل بسازید. برای این کار کافی است پودر هایلایت کننده یا یک سایه رنگ روشن براق را با کرم پودر خود مخلوط کنید. حال اگر این ترکیب را روی صورت خود بزنید خواهید دید که پوستتان درخششی عالی پیدا می‌کند. شما می‌توانید این ترکیب را روی همه صورت (برای داشتن چهره‌ای با برق طبیعی) و یا روی قسمت‌هایی که می‌خواهید برجسته به نظر برسند (مثل گونه‌ها و روی بینی و …) بزنید.

یک ترتیب جدید برای استفاده از لوازم آرایشی

همیشه شنیده‌ایم که رژگونه آخرین بخش از آرایش صورت است و باید در مرحله نهایی انجام شود اما اگر می‌خواهید گونه‌های شما درخششی زیبا و طبیعی داشته باشد باید ترتیب استفاده از کرم پودر و رژگونه را عوض کنید. کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند اول از یک لایه رژگونه مایع استفاده کنید سپس فونداسیون یا کرم مرطوب کننده رنگی خود را روی تمام صورت بزنید. این کار باعث می‌شود که قرمزی رژگونه متعادل شود و به نظر برسد که این سرخی از پوست خود شما است و بعدا به آن اضافه نشده است و این یکی از نکات آرایشی جالب برای داشتن آرایشی طبیعی و زیبا است.

شانه زدن موهای ابرو به سمت پایین

شما چطور ابروهای خود را پر می‌کنید؟ احتمالا مثل بیشتر خانم‌ها موهای ابرو را به سمت بالا شانه کرده و با مداد و سایه داخل آن را پر می‌کنید. باید بگوییم که این کار باعث می‌شود ابروهای شما غیرطبیعی به نظر برسد و آرایش آن بیش از حد مشخص باشد. اما اگر برعکس این کار را انجام دهید نتیجه کار طبیعی‌تر خواهد شد. برس ابرو را بردارید و موها را به سمت پایین شانه کنید، با این کار فاصله بین موها بیشتر مشخص می‌شود و شما می‌دانید داخل کادر ابرو را پر کنید. سپس با برس موها را به جای خود بازگردانید و از ژل ابرو برای تثبیت آن‌ها استفاده کنید.

برنزه کردن گودی‌های صورت یکی از نکات آرایشی جالب

اگر می‌خواهید صورت شما تخت به نظر نرسد باید از برنزه کننده استفاده کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند برنزه کننده را روی نقاطی از صورت بزنید که گود هستند به طور مثال زیر گونه‌ها و اطراف پیشانی و کناره‌های فک. این کار باعث می‌شود قسمت‌های گود صورت گودتر به نظر برسند و در نتیجه صورت شما عمق بیشتری پیدا کرده و برجستگی‌های آن نیز برجسته تر به نظر برسد.

نکات آرایشی جالب از زبان کارشناسان

استفاده نکردن از پودرهای فشرده برای آرایش

سعی کنید هرگز از پودرهای فشرده آرایشی یا پودرهایی که حاوی سیلیکا هستند برای تثبیت آرایش خود استفاده نکنید. این محصولات به طور خاص برای چهره پردازی در صنعت سینما طراحی شده‌اند و حاوی ترکیباتی هستند که نور را به طور کامل منعکس می‌کنند به این ترتیب چهره بازیگران در سالن‌های تاریک و در شب نمای بهتری خواهد داشت. بنابراین اگر شما در آرایش روزمره خود از چنین محصولاتی استفاده کنید آرایش شما غیرحرفه‌ای به نظر خواهد رسید.

نکات آرایشی جالب از زبان کارشناسان

استفاده از اسپری مرطوب کننده

اگر پس از اتمام آرایش خود احساس کردید که صرت شما حالت کیکی پیدا کرده و آرایشتان تا حدی غلیظ شده است لازم نیست همه چیز را پاک کنید و از اول شروع کنید. چاره کار شما استفاده از اسپری مرطوب کننده است. این اسپری‌ها که برای تثبیت آرایش به کار می‌روند تا حدی آن را تعدیل کرده و باعث می‌شوند آرایش شما ملایم‌تر و طبیعی‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، این اسپری‌ها اثر تثبیت کننده دارند و دوام آرایش را افزایش می‌دهند.

 

ابتکار عمل به جای هزینه‌های اضافی و غیرضروری

اگر احساس می‌کنید آرایش شما بر اثر تعریق یا چربی پوست بیش از حد براق شده است لازم نیست از پودرهای مات کننده گران استفاده کنید. به جای این کار کافی است یک دستمال کاغذی معمولی از کیف خود بردارید و آن را روی صورت خود بگذارید و فشار دهید. این وسیله به عنوان یک مات کننده بدون هزینه عمل کرده و پوست شما را مات و یکدست می‌کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)