با شروع فصل گرما و افزایش دمای هوا تعریق بدن نیز بیشتر می‌شود و این مشکل برای خانم‌هایی که آرایش می‌کنند جدی‌تر است. اگر آرایش ضدآب نداشته باشید عرق کردن باعث از بین رفتن آرایش شما می‌شود و پس از چند ساعت حضور و فعالیت در هوای گرم تمام آرایش شما روی صورتتان ذوب شده و حالت نامناسبی پیدا خواهد کرد. اما داشتن آرایش ضدآب می‌تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند. استفاده از مواد آرایشی ضدآب به تنهایی آرایش شما را در مقابل رطوبت و عرق مقاوم نمی‌کند بلکه باید نکاتی را نیز هنگام آرایش کردن رعایت کنید که در این مقاله با نکات کلیدی برای داشتن آرایش ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت آشنا می‌شوید.

آرایش سبک داشته باشید

هرچه آرایش شما کمتر و سبک‌تر باشد احتمال ذوب شدن آرایش روی صورت نیز کمتر است. آرایش خود را با استفاده از محصولات مراقبت از پوست شروع کنید، مرطوب کننده بزنید اما از مرطوب کننده‌های قوی استفاده نکنید، سرم‌های مرطوب کنده بدون چربی که سریع در پوست جذب شوند انتخاب بهتری هستند. هرچه لایه آرایشی شما نازک‌تر باشد احتمال عرق کردن نیز کمتر می‌شود. برای پوشش پوست می‌توانید از ضدآفتاب و مرطوب کننده رنگی و یا کرم پودرهای با پوشش کم استفاده کنید سپس روی آن از لایه نازکی کانسیلر برای پوشش دادن نقاط قرمزی یا جای جوش یا سیاهی زیر چشم استفاده کنید. اگر برای زدن کرم پودر و کانسیلر خود از برس مناسب استفاده کنید دوام آرایش شما بیشتر خواهد شد چون زدن کرم پودر و کانسیلر با انگشت به دلیل چربی روی پوست آن را رقیق‌تر و کم دوام‌تر خواهد کرد.

پوست را آماده سازی کنید

برای داشتن آرایش بادوام و ضدآب لازم است که قبل از شروع آرایش پوست خود را آماده کنید، این کار را با پرایمر آرایشی مناسب انجام دهید. هرچیزی که بعد از زدن پرایمر روی پوست استفاده شود دوام بیشتری خواهد داشت، در مقابل رطوبت و عرق مقاومت خواهد کرد و به سادگی بر اثر گرما ذوب نخواهد شد. فقط لازم است که پرایمر را حتما چند دقیقه قبل از شروع آرایش روی پوست استفاده کنید و پس از آن که پرایمر رو پوستتان جذب شد آرایش را شروع کنید. اگر زمانی که تازه مرطوب کننده زده اید و هنوز روی پوستتان جذب نشده است از پرایمر آرایشی استفاده کنید پرایمر و مرطوب کننده اثر همدیگر را خنثی خواهند کرد پس لازم است که زمان کافی بین مراحل استفاده از مرطوب کننده و پرایمر و کرم پودر خود در نظر بگیرید. استفاده از پرایمر را روی پشت چشم و ابرو نیز فراموش نکنید چون دوام سایه و آرایش چشم شما را نیز افزایش خواهد داد.

آرایش ضدآب صورت

از محصولات خشک استفاده نکنید

شاید به نظر درست نرسد اما محصولات پودری آرایشی مثل پنکیک و سایه پودری در مقابل رطوبت و عرق مقاومت کمی دارند و با کمترین تماس رطوبت ذوب شده و سنگین می‌شوند و آرایش شما زودتر خراب خواهد شد. برای داشتن آرایش ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت چه برای آرایش صورت و گونه محصولات کرمی و ژلی را بیشتر استفاده کنید مثلا به جای رژگونه پودری از نوع مایع و کرمی و به جای پنکیک از کرم پودر استفاده کنید چون انواع مایع (اگر کیفیت مناسبی هم داشته باشند) دوام بیشتری در مقابل حرارت بالا دارند و رطوبت پوست را جذب نخواهند کرد.

از آرایش ضدآب برای چشم استفاده کنید

خراب شدن آرایش بر اثر گرما و عرق بیش از هر قسمت دیگری آرایش چشمان شما را خراب خواهد کرد، تصور کنید ریختن ریمل زیر چشم و پاک شدن خط چشم چقدر می‌تواند ظاهر شما را در یک روز گرم تابستانی خراب کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید برای آرایش چشم تا حد ممکن از مواد آرایشی ضدآب استفاده کنید. ریمل ضدآب چیزی است که هر خانمی به آن احتیاج دارد اما خیلی از خانم‌ها ممکن است به ریمل ضدآب علاقه‌ای نداشته باشند چون پاک کردن آن دشوار است و حس خوبی ندارد. اما با چندلایه کردن آرایش چشم و مژه می‌توان هم آن را ضدآب کرد و هم آرایش بهتری داشت. برای این کار شما به پرایمر مژه نیاز دارید، نوعی ریمل بی‌رنگ یا سفید که مژه‌های شما را برای زدن ریمل آماده می‌کند، سپس روی آن ریمل مورد نظر خود را که می‌تواند معمولی یا ضدآب باشد استفاده کنید. با این روش آرایش چشم شما دوام بیشتری خواهد داشت. خط چشم خود را تا حد ممکن نازک و نزدیک به چشم بزنید و این نکته را مد نظر داشته باشید که آرایش چشم در مورد قانون استفاده از محصولات پودری استثنا است و تا حد ممکن بهتر است برای آرایش چشم از محصولات پودری سبک مثل سایه پودری استفاده کنید.

ارایش ضدآب برای چشم

مقاومت نکنید

ممکن است شما همه تلاش خود را بکنید و همه نکات را برای داشتن آرایش ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت به کار ببندید و خود را خنک نگه دارید اما همیشه مقداری از آرایش بر اثر تعریق و گرما خراب می‌شود. نگران نباشید، شما همیشه می‌توانید از کاغذهای مخصوص جذب کننده رطوبت برای  صورت استفاده کنید و عرق خود را پاک کنید و در مواقع لازم آرایش خود را تجدید کنید. فراموش نکنید که استفاده از تثبیت کننده آرایش می‌تواند به دوام بیشتر آرایش شما کمک کند البته شاید ساده‌ترین راه برای مقابله با این مشکل به حداقل رساندن آرایش در روزهای گرم سال باشد.

داشتن آرایش ضدآب

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)