اگر تمایل به نصب خودکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ (ساعت اپل، Apple Watch) دارید، این مقاله برای شما مناسب خواهد بود. گاه پیش می‌آید که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های آیفون شما، اپلیکیشن همراهی نیز برای اپل واچ دارد که هنور بر روی این گجت نصب نکرده‌اید. مجله قرمز قصد دارد در این مقاله، به شما تغییری مختصر در تنظیمات اپل واچ را بیاموزد تا به صورت خودکار، تمام اپلیکیشن‌های همراه (companion app) برای برنامه‌های موجود در آیفون‌تان، برای اپل واچ شما نصب شود. با ما همراه باشید.

چرا نصب خودکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ به صورت پیش فرض قرار ندارد؟

به‌طور پیش‌فرض – و به‌دلایل درستی- نصب خوکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ را به صورت پیش فرض در تنظیمات آن قرار نداده‌اند. چرایی این مسئله بدین دلیل است که هر دوی سری‌های ۱ (Series 1) و سری‌های ۲ (Series 2) اپل واچ، تنها ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارند که توسط اپلیکیشن‌های هسته و همین‌طور watchOS (سیستم عامل اپل واچ) اشغال شده‌اند. درحالی که این بهره‌وری فضا به‌طور پیش‌فرض برای پیش‌گیری از  چک‌کردن مداوم حافظه و  حذف برنامه‌ها مناسب‌تر است، اما بدین ‌معنی هم هست که امکان از دست دادن برنامه‌های همراه هیجان انگیزی که از وجود آن‌ها بی خبر هستید نیز وجود دارد.

به‌همین منظور بهتر است تا بهبود فضا را دور انداخته و اپل‌واچ خود را به‌صورت خودکار برای جستجو و نصب تمام اپلیکیشن‌های همراه در دسترس، تنظیم کنید. به هر حال، شما تنها برای خواندن پیام کوتاه روی مچ دست‌تان ساعت هوشمند نخریده‌اید؛ اینطور نیست؟ بنابراین بهتر است از تمام عملکردهایی که ارائه می‌دهد، نهایت بهره را ببرید.

نحوه انجام تنظیمات برای نصب خودکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ

برای نصب خودکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ خود، تنها کافی است اپلیکیشن Watch را بر روی آیفون خود بگشائید. حال گزینه‌ی General را از منو‌ی صفحه اصلی انتخاب‌کرده تا شروع به تنظیمات برای فعال کردن فرایند نصب خودکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ خود کنید.

تنظیمات برای نصب خودکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ

در منوی General، تنها کافیست گزینه‌ی Automatic App Install را لمس کنید تا فعال شود.

تنظیمات برای نصب خودکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ

این فعال‌سازی خاصیت دانلود خودکار نه‌تنها باعث نصب تمام اپلیکیشن‌های همراه بعدی خواهد شد، بلکه اپلیکیشن‌هایی را که قبلاً در هنگام نصب به صورت دستی، نصب آن‌ها را فراموش نمودید، برای شما دانلود خواهد نمود. اگر نگاهی به لیست اپلیکیشن‌ها بر روی صفحه اصلی اپلیکیشن Watch داشته باشید، همانطور که در پائین مشاهده می‌کنید، پس از فعال کردن تنظیمات، اپلیکیشن‌هایی که نصب آن‌ها را بر روی اپل واچ خود فراموش نموده‌اید، مشاهده خواهید کرد.

تنظیمات برای نصب خودکار اپلیکیشن بر روی اپل واچ

تمام کاری که باید انجام دهید همین بود! از این به بعد دیگر نگران از دست دادن اپلیکیشن‌های همراه برای اپل واچ خود نخواهید بود.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Jason Fitzpatrick

منبع: howtogeek