پیدا کردن سریال مک

نحوه یافتن شماره سریال مک (Mac)، جزو مواردی است که دانستن آن برای دارندگان این دستگاه، حیاتی خواهد بود. شماره سریال مک، هویت مک شما را به صورت یکتا از دیگر دستگاه‌ها مجزا می‌کند. زمانی که نیاز به خدمات وارانتی دارید، باید شماره سریال مک خود را ارائه دهید. علاوه بر آن ممکن است دستگاهتان به سرقت برود، در این صورت باز هم برای گزارش مفقود شدن آن، نیاز به شماره سریال مک خود خواهید داشت.

در این مقاله قصد داریم شیوه یافتن شماره سریال مک را به شما آموزش دهیم. این مقاله نحوه یافتن شماره سریال مک را حتی در زمانی که دستگاه در کنارتان نیست، نشان خواهد داد. با مجله گجت همراه باشید تا نحوه یافتن شماره سریال مک را بیاموزید.

ساده‌ترین راه برای یافتن شماره سریال مک شما، بسته به وضعیت‌تان خواهد داشت! اگر مک‌تان روشن باشد، می‌توانید شماره سریال مک را از طریق رابط کاربری بیابید. درصورتی که دستگاه‌ روشن نیست، می‌توانید آن را بر روی جعبه‌ی دستگاه بیابید؛ اما اصل ماجرا از زمانی شروع می‌شود  که هیچکدام از موارد بالا صادق نبوده و دستگاه اصلاً در کنار شما نباشد… مثلاً مک شما به سرقت رفته باشد.. در این صورت باز هم جای نگرانی نیست! یافتن شماره سریال مک در چنین شرایطی هم دشوار نیست؛ می‌توانید از وب سایت اپل برای این کار استفاده کنید که نحوه آن را با هم بررسی خواهیم نمود. حال هر کدام از راه‌های بالا را به صورت جزئی‌تر بررسی می‌نمائیم.

نحوه یافتن شماره سریال مک درصورتی که دستگاه شما روشن باشد

اگر دستگاه شما روشن است و به درستی کار می‌کند، نحوه یافتن شماره سریال مک بسیار ساده خواهد بود. تنها کافیست همانند تصویر زیر، بر روی آیکون منوی اپل که در بالای دستگاه مشاهده می‌کنید، کلیک نمائید و گزینه‌ی “About This Mac” را انتخاب نمائید.

نحوه یافتن شماره سریال مک درصورتی که دستگاه شما روشن باشد

حال می‌توانید شماره سریال مک، شماره مدل مک، مشخصات سخت افزاری و نسخه‌ی MacOS (سیستم عامل مک) که بر روی دستگاه شما نصب شده است، مشاهده کنید.

نحوه یافتن شماره سریال مک درصورتی که دستگاه شما روشن باشد

نحوه یافتن شماره سریال مک درصورتی که دستگاه‌تان روشن نمی‌شود

شماره سریال مک شما جایی بر روی خود دستگاه حک شده است، بنابراین قادر به دسترسی به شماره سریال حتی در حین خاموش بودن مک نیز خواهید بود.

مک بوک (MacBook) خود را برگردانید و در پشت آن، شماره سریال را مشاهده خواهید نمود. این شماره سریال کنار متن “Designed by Apple in California” (طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا) خواهد بود. البته در مک مینی (Mac Mini) این شماره سریال در پائین دستگاه خواهد بود و در مک پرو (Mac Pro)، شماره سریال بر روی پنل پشتی دستگاه حک شده است.

نحوه یافتن شماره سریال مک درصورتی که دستگاه‌تان روشن نمی‌شود

نحوه یافتن شماره سریال مک درصورتی که دستگاه در دسترستان نیست

اگر به مک خود دسترسی ندارید، باز هم قادر به یافتن شماره سریال مک خواهید بود.

درصورتی که با حساب کاربری اپل (Apple ID) خود وارد مک‌تان شده‌اید، شماره سریال دستگاه به صورت آنلاین در حساب کاربری اپل شما ثبت شده است. تنها کافی است به وب سایت حساب کاربری اپل بروید و با اپل آیدی خود که با آن وارد مک شده‌اید، داخل سایت شوید. حال در قسمت Devices، بر روی Mac کلیک کنید. صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که شماره سریال مک خود را در آن مشاهده خواهید نمود.

نحوه یافتن شماره سریال مک از طریق سایت

به خاطر داشته باشید که درصورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن مک، اگر Find My Mac را بر روی دستگاه خود فعال نموده باشید، می‌توانید با استفاده از ویژگی Find My Mac در iCloud، محل آن را ردیابی کرده و یا دستگاه‌تان را قفل کنید که در پست‌های آتی، نحوه‌ی این کار را در گجت به شما آموزش خواهیم داد.

درصورتی که هنوز جعبه مک خود را دارید نیز می‌توانید شماره سریال مک را بر روی آن ببینید که بر روی برچسب بارکد چاپ شده است.

شماره سریال مک بر روی جعبه

علاوه بر آن بهتر است فراموش نکنید اگر دستگاه‌تان را شخصاً از فروشگاه اپل خریداری کرده باشید، شماره سریال مک شما بر روی رسید خریدتان نیز ثبت شده و اگر هم مک را از فروشگاه آنلاین اپل خریداری کرده باشید، شماره سریال آن به ایمیل شما ارسال شده است. البته فروشگاه‌های دیگر هم ممکن است چنین کاری انجام داده باشند؛ پس در هر صورت، رسید یا ایمیل خود را چک کنید.

همچنین اگر تاکنون درخواست خدمات یا وارانتی برای اپل ارسال کرده باشید، شماره سریال مک شما در ایمیل تائید خدمات Apple Store موجود خواهد بود.

شماره سریال مک در ایمیل تائید درخواست خدمات از اپل

درصورتی که یکی از دارندگان مک یا علاقمندان آن هستید، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی مجله گجت درمورد نحوه افزایش سرعت مک با استفاده از ۱۰ روش سریع و آسان را مطالعه نمائید.

By Elikak

One thought on “نحوه یافتن شماره سریال مک بوک به روش های مختلف”
  1. ممنونممم از راهنماییه کاملتون عالی بود… همیشه مشکل داشتم الان همه چی برام روشن شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *