آموزش درست کردن نان ترتیلا رژیمی

طرز تهیه نان با آرد تخم کتان

طرز تهیه نان ترتیلا با آرد تخم کتان

این نان تخم کتان که یک نان بدون گلوتن است، یکی از جایگزین‌های خوب نانهای معمول با آرد گندم است که اغلب با آرد سفید بدون سبوس و سرشار از کربوهیدرات بوده و یک عامل چاق کننده در وعده‌های غذایی اغلب مردم است.

افرادی هم که مجبورند یک تغذیه بدون گلوتن را در پیش گیرند، باید هزینه زیادی بابت آردهای بدون گلوتن بپردازند.

اغلب نانهای بدون گلوتن به صورت نانهای حجیم هستند که توسط چند شرکت خاص ساخته می‌شوند و قابل دسترسی برای همه نیستند. شاید هم شما دلتان برای یک ساندویچ با نان مسطح بدون گلوتن به همراه کتلت و کوکو سیب زمینی تنگ شده است.

از آنجایی که من فکر می‌کنم هر چیزی یک جایگزینی دارد وقتی شما نمی‌توانید یک نان لواش معمولی بخورید چرا یک نان تورتیلای بدون گلوتن خانگی را امتحان نکنید که با آرد تخم کتان درست شده است.

اول یک چیز را بگویم در مورد نام تخم کتان؛ من هرگز نمی‌فهمم چرا نام این دانه را تخم کتان گذاشته‌اند در حالی که دانه کتان در واقع دانه گیاه پنبه است که به عنوان پنبه دانه یا کتان دانه شناخته می‌شود. محض اطلاع شما طبق این عکس هیچ شباهتی هم به گیاه پنبه ندارد یا بهر حال من اینطور فکر می‌کنم. اگر شما علت این نامگذاری را می‌دانید به من هم بگویید.

گیاه تخم کتان

خب من فکر می‌کنم به حد کافی در مقالات متعدد در مورد خواص تخم کتان چه در مطالب بخش تغذیه و چه در بخش سلامتی به شما گفته‌ام اما برای اطلاعات بیشتر شما، دعوت می‌کنم که این مطلب و این مطلب را بخوانید.

دستور اولیه این نان توسط تریسی انجام شده است که من قبلا چیپس نارگیل و بیکن نارگیل درست شده توسط او را در بخش آشپزی مجله قرمز گذاشتم اما جنیفر کالبورن که مثل خیلی از مردم دنیا با مصرف گلوتن مشکل دارد، به دنبال یک نان بدون گلوتن بوده که نان تخم کتان یا در واقع نان تورتیلای تخم کتان بدون گلوتن تریسی را پیدا کرد و با تغییراتی کوچک ظاهر آن را زیباتر کرد که درتصویر هم می‌بینید و بنابراین من هم در اینجا مقدار مواد استفاده شده توسط جنیفر را در دستور می‌گذارم.

تخم کتان حاوی چربی‌های امگا ۳ بسیاری است اما وقتی آن را به صورت پودر در می‌آورید سریعا چربی‌های آن فاسد می‌شود، بنابراین عمل آسیاب کردن تخم کتان را دقیقا هنگام استفاده انجام دهید. بهتر است به اندازه مصرف یک هفته تخم کتان خریداری کنید و آنها را در یخچال نگه دارید. در مورد آسیاب کردن بهتر است از غذاساز استفاده نکنید چون این وسیله نمی‌تواند به خوبی دانه‌های تخم کتان را خرد کند.

اجازه بدهید بگویم که این نان جزو دستورات رژیم غذایی پالئو است. اگر شما به این رژیم غذایی علاقه مند هستید و یا آن را دنبال می‌کنید، این نان مناسب شما است.

نان تخم کتان

طرز تهیه نان آرد تخم کتان مرحله به مرحله

مواد لازم (طبق رسپی جنیفر کالبورن)

  • ۲/۳ پیمانه آب
  • ۱ پیمانه آرد تخم کتان (شما می‌توانید از تخم کتان طلایی یا قهوه‌ای هر کدام که می‌خواهید استفاده کنید، تخم کتان طلایی رنگ نان را روشن‌تر می‌کند)
  • ½ قاشق چایخوری نمک

مراحل تهیه نان تورتیلای تخم کتان

  1. مقداری تخم کتان را در مخلوط کن یا آسیاب، پودر کنید تا به صورت آرد دربیاید.طرز تهیه آرد تخم کتان
  2. آب را در یک قابلمه کوچک ریخته و اجازه دهید تا به جوش آید. نمک را به آن اضافه کنید. وقتی نمک در آن حل شد، بلافاصله آرد تخم کتان را ریخته و از روی گاز بردارید.خمیر نان تخم کتان
  3. خوب مواد را به هم بزنید، طوری که مواد به هم بیاید و به شکل یک توپ خمیری شود.
  4. وقتی در حد لمس کردن خنک شد، خمیر تخم کتان را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید.
  5. هر بخش را گرد کرده، در میان دو کاغذ فر قرار داده و آن را با وردنه صاف کنید. این کار از چسبیدن خمیر جلوگیری می‌کند.خمیر نان تورتیلای تخم کتان
  6. خمیر رول شده را در یک ظرف قرار داده و لبه‌های آن را ببرید تا شکل گرد زیبایی به خود بگیرد (اگر چه تریسی این کار نکرد).
  7. اگر ظاهر نان برای شما مهم نیست می‌توانید خمیر را مستقیما به ظرف طبخ منتقل کرده و با یک کفگیر آن را پهن و نازک کنید. برای این کار، خمیر را در ماهیتابه گذاشته و با یک کفگیر بدون منفذ، خوب آن را فشار دهید تا شکل یک نان تورتیلا را به خود بگیرد. در مورد چسبیدن نان به ماهیتابه نگران نباشید. تخم کتان یک دانه روغنی است و بنابراین نان تخم کتان هم به ماهیتابه نخواهد چسبید. شعله گاز باید متوسط باشد. به مدت ۳۰ ثانیه با کفگیر روی نان را صاف کنید، سپس روی طرف دیگر هم همین کار را انجام دهید.نان تورتیلای تخم کتان در ماهیتابه
  8. حالا نان تورتیلای تخم کتان شما آماده است و می‌توانید آن را بردارید. تورتیلا را در بشقاب بگذارید تا بماند و خنک شود. این نان پس از خنک شدن، انعطاف پذیرتر می‌شود.نان تورتیلای تخم کتان
  9. شما می‌توانید آن را برای انواع ساندویچ، تاکو، باریتو و غیره استفاده کنید. فقط هر چه می‌خواهید در آن بریزید، آن را رول کنید و از خوردن آن لذت ببرید.نان تورتیلای تخم کتان

اگر با تخم مرغ مشکلی ندارید می‌توانید مقداری تخم مرغ به آن اضافه کنید تا چسبندگی بیشتری داشته باشد اگر چه به نظر من نیازی به آن نیست.

نان تورتیلای تخم کتان نان ساندویچ


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منابع : thethingswellmake.com theveganseed.com

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث