احتمالا اغلب شما شرکت هواوی را به دلیل گوشی‌های هوشمند می‌شناسید و فکر می‌کنید دلیل موفقیت هواوی در دنیای تجارت فروش گوشی‌های با کیفیت و ارزان نسبت به رقبا است اما باید به شما گفت علت موفقیت هواوی نه بخاطر فروش گوشی و تبلت و سایر گجت‌های دیجیتال است بلکه بخاطر خدمات گسترده مخابراتی و اینترنتی این شرکت که در تمامی نقاط دنیا نفوذ دارد، بوجود آمده است. اگر می‌خواهید با علتهای موفقیت شرکت هواوی در دنیای تجارت آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

شاید شما شرکت هواوی را عنوان یک شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند که در سال ۲۰۱۰ از حالت مخفیانه درآمد، بشناسید. این شرکت سومین بازیگر اقتصادی بزرگ جهان با رشد ۲۰ درصدی سهام در سه ماهه دوم امسال و در سراسر جهان با ۳۸ میلیون واحد، با توجه به تحقیقات فناوری اطلاعات کانالیس است. با مقایسه آن با رشد تک رقمی ۲ درصد اپل و ۴۱ میلیون که در همان زمان عرضه شده است، جای تعجب نیست که این شرکت ۳۰ ساله مخابراتی چینی به دنبال رهبری بازار سامسونگ است که ادعای ۴۰ درصد از سهم جهانی را داد اما در چهارچوب اخیرموفقیت هواوی طبق آما

هواوی در کشور چین باید با برندهایی همچون شیائومی، ویوو، اوپو و مایزو رقابت میکند اما به غیر از رقابت تنگاتنگ در گوشی‌ها، هواوی سابقه طولانی در کار با اپراتورهای تلفن همراه برای ساخت زیرساخت‌های شبکه دارد. امروزه این شرکت در بسیاری از پروژه‌های علمی در سراسر جهان از دیجیتالی کردن کتابخانه‌ها و موسیقی به منظور اتصال کابلی به بالاترین قله‌ها و عمیق‌ترین اقیانوس‌ها را دارد. دلایل موفقیت هواوی با ۷ روش خلاقانه در زیر بیان شده است.

موفقیت هواوی در بازسازی کتابخانه اسکندریه در مصر

موفقیت هواوی

هواوری در حال ساخت یک پلت فرم محاسباتی وسیع برای یکی از بزرگترین و مهم‌ترین کتابخانه‌های دنیای باستان، کتابخانه اسکندریه است. در میان آرشیوهای آن، یک مجموعه نفیس از نسخه‌های خطی نوشته شده بر روی کاغذهای پاپیروس، دست ساخته‌ها و موزاییک‌های باستانی است. این کتابخانه بخشی از یک موسسه بزرگتر بود که تا قرن سوم قبل از میلاد تاسیس شده بود. تخریب آن در طول قرن‌ها منجر به از دست رفتن مقادیر غیرقابل شمارشی دانش و تاریخ فرهنگی شد.

دانشگاه اسکندریه همراه با تعدادی از کشورهای عربی به منظور حفاظت از یادبود از دست رفته قدیمی، سعی در بازگرداندن کتابخانه به شکوه سابق خود کرده است. یکی از ابتکارات آنها دیجیتالی کردن مجموعه باقیمانده کتابخانه است. روش خلاقانه هواوی که ارائه دهنده شبکه‌ای از رایانه‌های فوق العاده است که با هدف حفظ کردن این آثار و دسترسی محققان به اطلاعات بیشتر انجام شده است.

رفتن به سوی خدمات تکنولوژیکی انتقال پول آنلاین برای آفریقایی تبارها

هواوی در حال ساختن یک مجموعه بزرگ برای کمک به دولتهای آفریقایی برای تقیسم پهنای باند میان مناطق شهری و روستایی است. یکی از اهداف کلیدی این طرح این است که اپراتورها را قادر به کاهش زمان بازپرداخت به هنگام سرمایه گذاری می‌کند. با متن و تماس‌هایی با سودمندی کمتر، حاملان در حال تغییر به سوی سرویسهایی از قبیل بانکداری الکترونیک برای حفظ مشتریان وفادار هستند. هواوی پلت فرم پولی موبایل  خودش را که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد را توسعه داده است. همکاری با WorldRemit یک سرویس انتقال دهنده پول به مشتریان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا اجازه می‌دهد تا سرمایه‌هایی را در خارج از کشور از طریق تلفن اختصاص دهند.

رساندن اجراهای سرودهای قدیمی خانه اپرای پاریسموفقیت هواوی

با کمک هواوی، اپرای ملی پاریس یک پلت فرم آنلاین را به نام «آکادمی دیجیتال» ایجاد می‌کند. هدف آن ترویج هنر از طریق یک انجمن آنلاین است که اجرای برنامه های سده های گذشته را بایگانی خواهد کرد. طرفداران موسیقی می‌توانند به محتوای رایگان بصورت مستقیم از طریق کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنند. این سایت به صورت یک اکستنشن با عنوان «جایگاه سوم» خود با اجراهای دیجیتال در هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و فیلم خدمت خواهد کرد.

موفقیت هواوی در تامین پوشش خدمات نسل چهار (۴G) در کمپهای کوهنوردی قله اورستعلت موفقیت هواوی

اگر شما تا بحال در میان کوههای پر برف هیمالیا سفر کرده باشید، تعجب خواهید کرد که چطور شرپاها (راهنماهای محلی اورست) قادر به پیش بینی آب و هوا هستند. این بخاطر این است که آنها می‌توانند  به گزارش‌های هواشناسی قابل اعتماد از طریق اتصال به شبکه وای فای اورست که بیش از ۱۰۰ کیلومتر برد دارد، تکیه کنند. نقاط مختلف امواج مایکرویو که عمدتا در بالای کوه واقع شده‌اند و به طور کامل توسط نیروگاه خورشیدی ایجاد شده توسط هواوی و China Mobile تغذیه می‌شوند. قطعات تجهیزات مخابراتی که در میان پرچمهای مقدس تبتی‌ها پراکنده شده است که هر ساله حدود ۴۰۰۰ کوهنورد را به شبکه اینترنت در این منطقه متصل می‌کند. این تکنولوژی باعث شده که عملیات کوهنوردی ایمن‌تر شده و رواج بیشتری یابد.

تاسیس اتصال اقیانوسی

از تامین انرژی در بالاترین قله‌ها تا کف دریاها با سیستمهای کابلی- به نظر نمی‌رسد که این شرکت چینی این کارها را انجام داده باشد. در جزایر دور که اغلب خدمات گران تمام می‌شود، به دنبال خدمات ارزان و قابل اطمینان ماهواره‌ای و ارتباطات کابلی زیردریایی هستند که بتوانند مشکل را حل کنند. در حالی که این پروژه‌ها ارتباطات پایدارتری را فراهم می‌کند، نگرانی‌های روزافزون در مورد امنیت سایبری وجود دارد، زیرا فیبر نوری تحت نظارت مستمر در زیر دریا قرار ندارد. هواوی فقط نصب و راه اندازی در ساحل بلیز را به اتمام رساند و یک قرارداد جدید با جزایر سلیمان امضا شد، کشوری که از صدها جزیره دور افتاده در شمال شرقی استرالیا تشکیل شده است.

آزمایش نسل پنجم تکنولوژی رانندگی مستقلموفقیت هواوی در آزمایش نسل پنجم رانندگی مستقل

هواوی در حال رقابت در برابر رقبای چینی ZTE برای توسعه نسل بعدی تکنولوژی وایرلس نسل پنجم یا ۵G است. در حال حاضر این شرکت قابلیت‌های نسل چهار و نیم را پشتیبانی می‌کند اما روشن است که برای اینکه خودروها کاملا مستقل شوند باید تاخیر اتصال کاهش یابد. پهنای باند فعلی برای پاسخ سریع به شرایط جاده برای وسیله نقلیه در حال حرکت سرعت کافی ندارد. با این حال نسل پنجم تا سال ۲۰۲۰ در چین راه اندازی نمی‌شود. این شرکت این تکنولوژی را به طور مشترک با شرکتهای SAIC Motor و China Mobile توسعه می‌دهد.

موفقیت هواوی در ساخت خانه های هوشمندا

موفقیت هواوی در ساخت خانه‌های هوشمند متصل به  NarrowBandIoT

NB-loT یک فرکانس رادیویی با باند کم عرض برای اینترنت و محصولات اینترنتی با توجه به طیف وسیعی از وسایل متصل شده در طول ارتباطات سلولی است. این نوع ارتباط برای پوشش دهی در خانه هوشمند هواوی و با مصرف انرژی پایین است. کاربردهای آن از قفلهای در تا پرده‌ها، لامپ‌ها و کنترل دما است. سیستم سرگرمی، لوازم آشپزخانه و مجموعه‌ای از کاربردهای خانگی را می‌توان از طریق یک تلفن همراه کنترل کرد. مصرف برق، گاز و آب خانه را اندازه گیری می‌کند و می‌تواند اطلاعات را از طریق یک شبکه برای خدمات اتوماسیون تحویل دهد. در خارج از منزل NB-loT در حال حاضر بطور گسترده‌ای در سراسر برنامه‌های اشتراک گذاری دوچرخه محبوب چینی تعبیه شده است.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع : فوربس