آرایش کردن یکی از عادات روزمره بسیاری از خانم‌ها است و انجام این کار بدون استفاده از مهم‌ترین لوازم آرایش امکان پذیر نیست. لوازم آرایشی انواع مختلف و متنوعی دارند و واضح است که هیچ کس به همه لوازم آرایشی موجود در بازار نیاز ندارد بلکه باید بر اساس نیاز خود مهم‌ترین لوازم آرایش مورد استفاده خود را تهیه کند. اما آرایش روزمره شرایط متفاوتی نسبت به آرایش مجلسی و … دارد و خانم‌ها معمولا مهم‌ترین لوازم آرایش را که در طول روز به آن نیاز پیدا می‌کنند در کیف لوازم آرایش خود قرار داده و با خود حمل می‌کنند. اما سوال اینجاست که کدام لوازم آرایشی باید در این کیف قرار بگیرند؟ مهم‌ترین لوازم آرایش روزمره برای حمل کردن در این کیف کدامند؟  در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ضروری‌ترین و مهم‌ترین لوازم آرایش را که همه خانم‌ها باید در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشند به شما معرفی خواهیم کرد.

مرطوب کننده رنگی از مهم‌ترین لوازم آرایش

فرقی نمی‌کند که اهل آرایش کامل باشید یا نیازی به پوشش دادن پوست خود با انواع کرم‌ها نداشته باشید، در هر صورت یک مرطوب کننده رنگی از ضروری‌ترین وسایل آرایش مورد نیاز برای شما است. این کرم‌ها معمولا پوشش زیادی ندارند اما می‌توانند پوست شما را یکدست و شفاف نشان دهند. اگر قصد تهیه یک مرطوب کننده رنگی جدید برای خودتان را دارید حتما به خاطر داشته باشید که آن را در نزدیک‌ترین رنگ ممکن به رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید و سراغ مرطوب کننده‌هایی بروید که بافت سبک و رقیقی دارند و فاقد ترکیبات سنگین و چرب هستند. اگر مرطوب کننده شما خاصیت ضدآفتاب، ضدچروک، ضدالتهاب و ماندگاری بالایی هم داشته باشد با یک تیر چند نشان زده و بخش مهمی از نیازهای روزمره خود را تامین کرده‌اید و با قرار دادن آن در کیف لوازم آرایش و استفاده در مواقع ضروری می‌توانید شادابی و زیبایی پوست خود را احیا کنید.

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری

کانسیلر از ضروری‌ترین و مهم‌ترین لوازم آرایش

همه ما ممکن است لکه‌هایی روی صورت خود داشته باشیم که با یک مرطوب کننده رنگی و حتی کرم پودر ساده هم پوشیده نمی‌شوند، لکه‌هایی مثل جوش، قرمزی، جای جوش و زخم باقی مانده از گذشته و از همه مهم‌تر تیرگی‌های اطراف چشم. این لکه‌ها و تیرگی‌ها را تنها با کمک یک کانسیلر می‌توان پوشش داد و از این نظر تقریبا همه به استفاده از کانسیلر نیاز دارند. کانسیلری مناسب شما است که اولا کیفیت مناسبی داشته باشد و قدرت پوشانندگی آن بسته به مشکلات پوستی که با آن درگیر هستید بالا باشد. دوم این که رنگ کانسیلر باید روشن تر از رنگ پوست شما باشد تا بتواند با خاصیت روشن کنندگی، تیرگی‌ها و لک‌ها را به خوبی پوشش دهد. در آخرین گام نوع و بافت کانسیلر است که اهمیت دارد، یک کانسیلر روزمره که قابلیت حمل در کیف هم داشته باشد بهتر است جامد و استیکی باشد چون این نوع کانسیلر هم قابلیت حمل ساده‌تری دارد و هم با آن به سادگی می‌توان تیرگی‌های زیر چشم و هم لکه‌ها و جوش‌های پوستی را پوشش داد.

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری

رژگونه از محبوب‌ترین و مهم‌ترین لوازم آرایش

شاید تصور شود که رژگونه یک وسیله آرایشی ضروری نیست و تنها برای مهمانی‌ها و مجالس کاربرد دارد اما واقعیت این است که رژگونه راز داشتن چهره‌ای درخشان و شاداب است و اگر فکر می‌کنید با رژگونه ظاهر خوبی پیدا نمی‌کنید احتمالا روش درست استفاده از آن را نمی‌دانید و رنگ نادرست و یا مقدار نادرست آن را به کار برده اید. مقدار کم و مناسب رژگونه یک چهره گرفته و مات را شاداب و سرحال نشان می‌دهد و از این نظر وجود آن در هر کیف لوازم آرایشی ضروری است. رژگونه‌ای که ترکیبی مناسب از رنگ‌های صورتی و هلویی را داشته باشد به هر رنگ پوستی می‌آید و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. البته بسته به مهارت شما در استفاده از رژگونه می‌توانید نوع پودری یا کرمی آن را برای آرایش روزمره خود به کار ببرید.

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری

ریمل از پرطرفدارترین و مهم‌ترین لوازم آرایش

ریمل زدن یکی از جذاب‌ترین مراحل آرایش برای همه خانم‌ها است چون این وسیله ساده آرایشی در چند حرکت می‌تواند مژه‌ها شما را سیاه، پرپشت و بلند کرده و به آن‌ها حالت بدهد و به همین دلیل لازم است که ریمل خود را حتما در کیف لوازم آرایشی روزمره خود قرار داده و همه جا با خودتان داشته باشید. اما ریمل‌ها انواع مختلف دارند و این که چه ریملی مناسب شما است به خودتان بستگی دارد، اگر می‌خواهید مژه‌های خود را سیاه و پرپشت نشان دهید به یک ریمل حجم دهنده نیاز دارید اما اگر مشکل مژه‌های شما کوتاهی و بی حالت بودن است به یک ریمل بلند کننده و فر کننده نیاز خواهید داشت. در هر صورت فراموش نکنید که ریمل عمر کوتاهی دارد و حداکثر سه تا شش ماه می‌توان از آن استفاده کرد.

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری

خط چشم از جذاب‌ترین و مهم‌ترین لوازم آرایش

خط چشم هم جزو مواردی است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و اصولا هیچ آرایش چشمی بدون خط چشم کامل نخواهد بود. بنابراین هر خانمی که به آرایش و زیبایی چشم‌های خود اهمیت می‌دهد باید یک خط چشم در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشد. البته خط چشم‌ها انواع مختلف دارند که هر نوع آن روش استفاده خاصی دارد، خط چشم‌های مایع مجلسی‌ترین نوع خط چشم هستند که استفاده کردن از آن‌ها ساده نیست و نیاز به دقت و صرف زمان دارد، پس از این نظر می‌توان حدس زد که یک خط چشم مایع گزینه مناسبی برای قرار دادن در کیف لوازم آرایشی نیست، اما خط چشم‌های مدادی استفاده ساده‌ای دارند و می‌توان آن‌ها را در آرایش روزمره به کار برد به شرطی که مداد مورد نظر شما محو کننده خوبی داشته باشد و بتوان با آن آرایشی سریع، زیبا و روزمره داشت.

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری

رژ لب از ضروری‌ترین و مهم‌ترین لوازم آرایش

کمتر خانمی را می‌توان یافت که حداقل یک رژ لب در کیف لوازم آرایشی خود نداشته باشد. رژ لب یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین لوازم آرایش است که گاهی حتی می‌تواند یک آرایش کامل را شامل شود. خوشبختانه انواع مختلف رژ لب بسته بندی‌های مناسبی دارند که به راحتی می‌توان آن‌ها را در کیف حمل کرد و مورد استفاده قرار داد. تنها چیزی که شما موقع استفاده از رژ لب نیاز خواهید داشت یک آینه کوچک است که می‌توانید آن را هم در کیف خود جاساز کرده و در زمان مناسب از آن استفاده کنید. البته رژ لبی که در آرایش روزمره به کار می‌رود بهتر است رنگ چندان تند و روشنی نداشته باشد و به طیف رنگ طبیعی لب نزدیک باشد تا آرایش شما را کامل و زیبا کند.

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری

لوازم آرایش ابرو از مهم‌ترین لوازم آرایش

ابروها همیشه نیاز به رسیدگی دارند و یکی از نشانه‌های چهره زیبا و جوان داشتن ابروهای پر و آرایش شده است که اتفاقا این روزها بسیار مد روز و محبوب هم هست. راه‌ها و ابزارهای مختلفی برای آرایش ابرو وجود دارد مثل استفاده از سایه ابرو، ریمل ابرو، ماژیک ابرو، ژل ابرو و … که هر کدام دردسرهای خاص خود را دارند مثلا احتمال خطا رفتن با ماژیک ابرو زیاد و اصلاح آن دشوار است در حالی که کثیف کاری با سایه ابرو هم محتمل‌تر است. بهترین و سریع‌ترین ابزار برای آرایش ابرو یک مداد مخصوص ابرو است که یک سر آن هم برس مناسبی داشته باشد. با چنین ابزاری به سادگی و در کمترین زمان می‌توان ابروها را آرایش کرده و با حالتی طبیعی و جذاب پر کرد.

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری

سایه چشم از بهترین و مهم‌ترین لوازم آرایش

شاید همه ما در طول روز به استفاده از سایه چشم نیاز پیدا نکنیم اما داشتن یک پالت مناسب سایه چشم در کیف لوازم آرایشی، ضروری به نظر می‌رسد. یک پالت سایه مناسب که رنگ‌های محدود اما هماهنگی در خود داشته باشد می‌تواند آرایش شما را در کمترین زمان کامل کرده و حالتی شیک و سطح بالا به آن بدهد. البته به خاطر داشته باشید که بهترین رنگ‌های سایه چشم برای آرایش روزمره و حتی مجلسی رنگ‌های خنثی و نزدیک به طیف طبیعی پوست هستند بنابراین یک پالت سایه با رنگ‌های قهوه‌ای، نخودی، دودی، یاسی، صورتی و … گزینه بسیار مناسب‌تری برای قرار دادن در کیف آرایش روزمره است.

مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)