گاهی ما کارهایی را بر حسب عادت و طوری که از ابتدا آموخته‌ایم انجام می‌دهیم و تصور می‌کنیم این روش بهترین روش برای انجام آن کار است. در حالی که کارشناسان هر روز به ترفندها و نکاتی جالب دست پیدا می‌کنند که رعایت آن‌ها می‌تواند زندگی ما را ساده‌تر کند. ترفندهای زیبایی هم جزو این نکات و ترفندها هستند که به کار بردن آن‌ها در زندگی روزمره می‌تواند مزایای زیادی برای ما داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با مهم‌ترین ترفندهای زیبایی که متخصصان و کارشناسان زیبایی بیان کرده‌اند آشنا می‌کنیم. این ترفندهای زیبایی در موقعیت‌های مختلف می‌توانند به درد شما بخورند و مشکلات روزمره شما را حل کنند.

ترفندهای زیبایی برای آماده شدن سریع

یکی از مشکلات جدی خانم‌ها آماده شدن برای خروج از منزل است، چون کارهای مربوط به مراقبت از  پوست و مو و آرایش ممکن است تا چند ساعت هم طول بکشد اما شما با این ترفندهای ساده می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و به کارهای مفیدتری مثل خواب بپردازید!

با این ترفند زمان حمام کردن را کاهش دهید: اگر اهل حمام کردن در صبح هستید برای کاهش زمان شستن موها این ترفند را به کار ببرید، شامپو را روی موها بریزید و فقط کف سر و ریشه موها را که معمولا چرب و کثیف است با آن بشویید و ماساژ دهید. در حالی که کف شامپو هنوز روی سر شماست نرم کننده را روی نوک موها بزنید و هر دو را با هم آبکشی کنید. به این ترتیب هم کف سر به خوبی تمیز می‌شود و هم نوک موها که نیاز به تمیز شدن زیادی ندارند آبرسانی خواهند شد.

موها را سریع‌تر خشک کنید: شاید فکر کنید نگه داشتن حوله روی سر باعث خشک شدن مو می‌شود اما قضیه دقیقا برعکس است، وقتی حوله آب موهای شما را جذب کرد آن را خیس نگه می‌دارد و مانع از خشک شدن موها می‌شود. بنابراین پس از حمام تنها چند دقیقه موها را خشک و آبگیری کنید سپس حوله را بردارید تا موها با جریان هوا خشک شوند.

در خواب به موها حالت بدهید: اگر بعد از ظهر یا شب‌ها حمام می‌کنید پس از شستن و خشک کردن موها (اگر قصد حمام کردن ندارید کمی شامپوی خشک به موها بزنید) آن‌ها را بالای سر گرد کنید و بخوابید. با این کار صبح دیگر نیازی به درست کردن موها ندارید. البته می‌توانید ترفندهای زیبایی مو در هنگام خواب را در این مقاله از مجله قرمز مطالعه کنید.

به جای آرایش کامل فقط به ابروها رسیدگی کنید: وقتی زمان کافی برای یک آرایش کامل ندارید سراغ ابروها بروید. موهای ابرو را برس بکشید و در صورت وجود موهای اضافی آن‌ها را بردارید. سپس نقاط خالی را با مداد پر کنید و ابروها را ژل بزنید. ابروی کادردار و زیبا می‌تواند چهره شما را زیبا و جذاب کرده و جای یک آرایش کامل را بگیرد.

مهم‌ترین ترفندهای زیبایی

ترفندهای زیبایی و جذابیت در محیط کار

زیبایی در محیط کار یکی از مقوله‌های حساس و مهم است، خانم‌ها کارمند حتما باید به ظاهر خود رسیدگی کنند اما نباید در این کار زیاده روی به خرج دهند. شناخت این مرز و رعایت حدود، نقش مهمی در ایجاد یک تصویر حرفه‌ای و سطح بالا از خودتان در محیط کار خواهد داشت.

از محصولات آرایشی متفاوتی برای محیط کار استفاده کنید: آرایشی که شما در محیط کار دارید باید با آرایش شما برای مهمانی و خانه متفاوت باشد. آرایش محیط کار باید ساده و ملایم باشد و بدون جلب توجه چهره شما را شاداب و زیبا نشان دهد. برای این منظور مقالات مجله قرمز را در مورد آرایش در محیط کار مطالعه کنید.

از ریختن ریمل جلوگیری کنید: اگر برای محیط کار ریمل می‌زنید آن را تنها روی مژه‌های پلک بالا استفاده کنید تا ریمل زیر چشم شما نریزد. برای جلوگیری از آلوده شدن پلک بالا نیز موقع ریمل زدن یک کارت ویزیت را پشت مژه‌ها قرار دهید و ریمل بزنید.

بدون نیاز به آینه آرایش خود را بازبینی کنید: شما در محیط کار نیاز به تجدید آرایش ندارید و نباید این کار را انجام دهید، فقط کافی است داخل مانیتور روبروی خود نگاه کنید و کمی بالم لب بیرنگ روی لب‌ها بزنید و مقدار کمی هم روی گونه‌ها بمالید تا خستگی چهره شما برطرف شود و شاداب به نظر برسید.

مهم‌ترین ترفندهای زیبایی

ترفندهای زیبایی برای باشگاه

باشگاه رفتن یکی از عادات خوب و موثر در سلامتی است و این کار به همه خانم‌ها توصیه می‌شود اما عرق کردن بدن، صورت و موها دردسرهای زیادی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. اما خانم‌ها با رعایت این نکات می‌توانند این مشکل را به یک فرصت تبدیل کنند.

همزمان با ورزش کردن موها را فر کنید: اگر قرار نیست بلافاصله بعد از باشگاه دوش بگیرید با یک اسپری روی موها بافت ایجاد کنید و موها را بالای سر جمع کنید به این ترتیب گرما و رطوبت ایجاد شده در طول ورزش مثل یک حالت دهنده روی موهای شما عمل خواهد کرد و پس از باز کردن موها، آن‌ها خوش حالت و تمیز به نظر خواهند رسید.

پوستتان را تمیز نگه دارید: قبل از ورزش با پد سالیسیلیک اسید پوستتان را پاک کنید، این ترکیب سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک کرده و روزنه‌های را تمیز می‌کند و از گیر افتادن این آلودگی‌ها در چربی و عرق پوست جلوگیری می‌کند. در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که به آکنه مبتلا نخواهید شد.

موها را محکم ببندید: بستن موها ساده است اما همیشه دسته‌های کوتاهی از موها جدا شده و روی پیشانی و گردن می‌افتند و باعث انتقال آلودگی و عرق به پوست می‌شوند. کمک گرفتن از یک هدبند برای نگه داشتن موها و یا اسپری مو می‌تواند این مشکل را به راحتی حل کند.

از ماسک مو استفاده کنید: قبل از مرزش کردن ماسک مو را روی نیمه پایینی موها بزنید و موها را بالای سر جمع کنید. گرما و رطوبت ناشی از ورزش باعث عمل کردن ماسک می‌شود و موها مرطوب و احیا می‌شوند. به این ترتیب پس از شستن موها با شامپو نیازی به استفاده از نرم کننده نخواهید داشت.

فونداسیون پودری بزنید: اگر در طول ورزش به آرایش و پوشش دادن عیوب پوستی نیاز دارید بهتر است از فونداسیون پودری یا پنکنیک برای این کار استفاده کنید. سپس کمی اسپری مرطوب کننده روی پوست بزنید تا آرایش شما حالت کرمی پیدا کند. به این ترتیب آرایش شام دوام بیشتری خواهد داشت و روی پوست حالت خمیری پیدا نخواهد کرد.

مهم‌ترین ترفندهای زیبایی

ترفندهای زیبایی در یک مهمانی شبانه

بیشتر مواد آرایشی و زیبایی جهت آماده شدن برای مجالس و مهمانی‌ها صرف می‌شود اما آرایش مجلسی هم شرایط خاصی دارد و رعایت ترفندهای خاصی می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود و نتیجه کار را زیباتر کند طوری که در مهمانی از همه زیباتر باشید و بدرخشید.

آرایش ساده انتخاب کنید: لازم نیست برای آرایش مجلسی حتما سراغ سبک خلیجی و سایه‌های چند رنگ بروید، همین که از رنگ رژ لب تند و جذاب استفاده کنید کافی است. برای جذابیت بیشتر کمی رژگونه هم روی گونه‌ها بمالید تا چهره حالت شادتر و درخشان‌تری پیدا کند.

ناخن‌ها را سریع زیبا کنید: لازم نیست حتما سراغ مانیکورهای وقت گیر و گران قیمت بروید تا برای مهمانی آماده شوید. فقط یک مسواک کهنه بردارید و کمی خمیردندان روی آن بزنید سپس ناخن‌ها را با آن بشویید تا براق و تمیز به نظر برسند. سپس ناخن‌ها را سوهان بزنید و با رنگ لاک دلخواهتان آن‌ها را تزئین کنید.

عطرتان را ماندگار کنید: همه باید در مهمانی بوی خوب بدهند و به همین دلیل عطر زدن یکی از کارهای ضروری برای مهمانی است. برای ماندگاری بیشتر بوی عطر ابتدا کمی لوسیدن بدون بو روی بدن خود بزنید سپس عطر را استفاده کنید. روغن موجود در لوسیون عطر را به خود می‌گیرد و برای مدتی طولانی‌تر در خود نگه می‌دارد.

در عکس‌ها زیبا دیده شوید: خیلی‌ها به مهمانی می‌روند تا عکس‌های زیبا بگیرند و خاطرات خود را ماندگار کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. آرایشی که باعث شود شما خوش عکس به نظر برسید شرایط خاصی دارد که در این مقاله از مجله قرمز به آن اشاره شده است.

مهم‌ترین ترفندهای زیبایی

ترفندهای زیبایی و جذابیت در سفر

رفتن به سفر به معنای کنار گذاشتن آرایش و مراقبت از پوست نیست بلکه شما باید در سفر نیز از خودتان به خوبی مراقبت کنید شرایط خاص سفر گاهی این کار را مشکل می‌کند اما شام با رعایت نکاتی که در ادامه می‌خوانید می‌توانید زیبایی و جذابیت و سلامت خود را در سفر نیز حفظ کنید.

چمدان سفر را هوشمندانه ببندید: بستن چمدان سفر برای راحتی در سفر بسیار مهم و کلیدی است، شما باید همه چیزهای ضروری را در سفر همراه داشته باشید در حالی که بسیاری از لوازم بهداشتی و آرایشی قابل حمل در سفر نیستند. شما می‌توانید از ظرف‌های مخصوص لنز چشم استفاده کنید و مواد مورد نیاز خود را به مقدار کافی در آن‌ها ریخته و در طول سفر استفاده کنید. شما می‌توانید نکات مهم دیگری را درباره آماده شدن برای سفر در این مقاله از مجله قرمز مطالعه کنید.

مدل موی مناسب انتخاب کنید: مدل مویی برای سفر مناسب است که راحت و ساده باشد، نگهداری از آن پردردسر نباشد و به راحتی بتوانید در سفر با آن بخوابید. یک مدل دم اسبی که از پایین بسته شده باشد و جلوی موها به خوبی حالت داده شده باشد بهترین انتخاب برای سفر است.

بار سفر را سبک ببندید: همان طور که گفتیم حمل لوازم اضافی در سفر نه توصیه می‌شود و نه مجاز است. به همین دلیل شما باید سعی کنید تا حد ممکن سبک بار سفر کنید. استفاده از لوازم بهداشتی چندکاره و حذف کردن لوازمی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید می‌تواند بار سفر شما را تا حد زیادی سبک کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)