هیچ کس بدون تمرین و کسب مهارت نمی‌تواند در کاری خبره شود، مد و لباس هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر شما می‌خواهید به عنوان یک فرد شیکپوش و خوش لباس در جامعه پذیرفته شوید باید مهارت‌های خاصی را کسب کنید. مهارت‌های ضروری استایل مردانه بخش‌های مختلف استایل را شامل می‌شوند اما برخلاف تصور عموم یاد گرفتن آن‌ها چندان دشوار نیست و شما با کمی تمرین و تکرار می‌توانید در آن‌ها خبره شوید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با این مهارت‌های ضروری استایل مردانه که همه آقایان باید بدانند آشنا خواهید شد.

بستن کراوات به روش‌های مختلف

اولین نشانه یک آقای شیک پوش مهارت و توانایی او در گره زدن کراوات است، او باید بتواند کراوات خود را حداقل به دو روش در در کمترین زمان به صورتی ماهرانه و تمیز گره بزند و استایل خود را کامل کند. دو روش رایج برای بستن کراوات وجود دارد که هرکدام مزایای خاصی دارند. روش اول گرهی متوسط و مثلثی شکل به شما می‌دهد و باعث می‌شود این گره خیلی توی چشم نباشد و برای استایل رسمی و شغلی مناسب‌تر است. این مدل کراوات را خیلی سریع و ساده می‌توانید گره بزنید که راهنمای تصویری آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

کراواتگره زدن کراوات

روش دوم برای بستن کراوات گره برجسته‌تری به شما می‌دهد و باعث می‌شود میانه پایین گره چین بخورد. انتخاب این روش به همه اعلام می‌کند که شما به جزئیات توجه خاصی دارید و به استایل شاخص خود اهمیت می‌دهید. این روش برای گره زدن کراوات مراحل بیشتری دارد که در ادامه این مراحل را به شکل تصویری مشاهده می‌کنید.

گره زدن کراوات مهارت‌های ضروری استایل مردانه

بستن شال به روش فرانسوی

شال یک اکسسوری مهم و تاثیرگذار در استایل مردانه است که هم از نظر عملکردی و هم از نظر شیکپوشی اهمیت زیادی دارد. راه‌های مختلفی برای بستن شال وجود دارد که همه آن‌ها به یک اندازه شیک نیستند پس اگر می‌خواهید در فصل زمستان استایل جذاب‌تری داشته باشید فقط به فکر گرم نگه داشتن سر و گردن خود نباشید و شال را دور گردن خود نپیچید. یک راه ساده و شیک برای بستن شال روش فرانسوی است، در این روش شما به یک شال حدود دو متری نیاز دارید که باید از میانه تا شود و دور گردن قرار بگیرد، سپس دو انتهای شال را بگیرید و از حلقه وسط تا عبور دهید و محکم کنید.

بستن شال به روش فرانسوی

واکس سریع یکی از مهارت‌های ضروری استایل مردانه

شاید فکر کنید واکس زدن دیگر روش خاصی ندارد و هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد یا اینکه اگر در واکس زدن مهارت ندارید می‌توانید آن را به کس دیگری بسپارید اما باید بدانید که واکس زدن به خصوص واکس سریع یکی از مهارت‌های ضروری استایل مردانه است و یک فرد شیکپوش باید در موقع نیاز بتواند کفش‌های خود را در کمترین زمان و بدون کثیف کاری واکس بزند و آماده بیرون رفتن شود. اولین گام برای این کار تمیز کردن کفش است، ابتدا یک برس بردارید و کفش خود را از هرگونه خاک و کثیفی تمیز کنید سپس با یک برس دیگر که به واکس آغشته کرده‌اید کمی از واکس را بردارید و با حرکات دورانی کوتاه روی کفش بزنید. پس از اتمام کار با یک برس تمیز کفش را پولیش کنید تا آماده استفاده شود. برای آشنایی بیشتر با روش‌های واکس زدن کفش این مقاله از مجله قرمز را مطالعه کنید.

مهارت‌های ضروری استایل مردانه

اتو کردن پیراهن یکی از مهارت‌های ضروری استایل مردانه

باید اعتراف کنیم که هیچ کس اتو کردن را دوست ندارد اما تنها راه برای داشتن پیراهن‌های متب و خوش فرم اتو کردن آن است. اما فرض کنید در حال آماده شدن برای یک موقعیت جدی هستید و متوجه می‌شوید هیچ کدام از پیراهن‌هایتان اتو ندارد. پس شما باید روش درست اتو کردن را بدانید و بتوانید آن را در کمترین زمان انجام دهید. ابتا کمی آب جوشیده یا مقطر تهیه کنید و روی قسمت‌های سفت‌تر و چروک لباس بپاشید، اتو کردن را از پشت یقه شروع کنید سپس سراغ آستین‌ها بروید (روی آستین خط اتو نیندازید) سپس پشت لباس را اتو کنید. اگر در قسمتی خط اتوی اشتباهی ایجاد شد روی آن آب بپاشید، در نهایت سراغ سرآستین‌ها و جادکمه ها بروید جلوی لباس را هم همراه با یقه اتو کنید. دقت کنید که حتما دمای اتو را متناسب با جنس لباس تنظیم کنید.

اتو

تا زدن آستین پیراهن به روش صحیح

مطالعات نشان می‌دهد آقایانی که آستین پیراهن خود را تا می‌زنند در نظر خانم‌ها جذاب‌تر هستند. حال صرفنظر از نیاز به جذابیت هر مردی باید بداند که چطور آستین پیراهن خود را تا کند، شاید فکر کنید تا کردن پیراهن دیگر به مهارت نیاز ندارد و با لوله کردن از پایین به بالا می‌توان این کار را انجام داد. بله می‌توان با این روش هم آستین‌ها را تا کرد اما نتیجه کار جالب نخواهد بود چون لبه پیراهن با حالتی سنگین و آویزان روی بازوهای شما قرار خواهد گرفت. برای انجام درست این کار ابتدا آستین را به اندازه دوبرابر سرآستین تا کنید، سپس قسمت پایینی را مانند تصویر دوبار لوله کنید.

تا زدن آستین پیراهن به روش صحیح تا زدن آستین پیراهن به روش صحیح

تا کردن کت و شلوار به روش صحیح

فرض کنید در حال آماده شدن برای یک سفر کاری مهم هستید و قرار است افراد معروف و بانفوذی را ملاقات کنید، آیا می‌توانید برای این موقعیت کت و شلوار چروک بپوشید؟ قطعا پاسخ منفی است اما اگر روش درست تا کردن کت و شلوار را بلد باشید و آن‌ها را به خوبی در چمدان سفر خود بسته بندی کنید کت شما مثل همان روزی که از خشکشویی گرفته شده مرتب و اتو کرده خواهد بود. برای انجام درست این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یکی سرشانه‌ها را پشت و رو کنید.
  • سرشانه دیگر را داخل آن قرار دهید.
  • کت را از نیمه قد آن تا کنید.
  • کت را در محلی مناسب در چمدان خود قرار دهید.

 

تا کردن پوشت به روش صحیح

پوشت به دستمال مربعی کوچکی گفته می‌شود که داخل جیب جلوی کت قرار می‌گیرد، این وسیله کاربرد خاصی ندارد اما یک اکسسوری جذاب و موثر در شیکپوشی است که همه آقایان خوش لباس در استایل رسمی و نیمه رسمی خود از آن استفاده می‌کنند. اما تا زدن پوشت هم یکی از مهارت‌های ضروری استایل مردانه است که بیشتر آقایان جدی نمی‌گیرند و تفاوت یک فرد ماهر و غیرماهر همین‌جا مشخص می‌شود. برای تا زدن پوشت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دستمال مربعی را از وسط آن تا کنید و این تا کردن را تا جایی ادامه دهید که عرض آن کمتر از عرض جیب کت شما شود.
  • آن را داخل جیب طوری قرار دهید که یک لبه یک سانتی‌متری از آن بیرون باشد.
  • اگر دستمال اندازه نبود تای آن را مجددا تنظیم کنید.

تا زدن تیشرت در دو ثانیه

یک فرد شیک پوش باید بتواند در کمترین زمان لباس‌های خود را تا کرده و مرتب دسته بندی کند و در کمد یا کشو یا چمدان خود قرار دهد. تا کردن تیشرت در دوثانیه هم از مهارت‌هایی است که شاید خیلی تخصصی به نظر برسد اما با تمرین و تکرار شما هم می‌توانید در آن ماهر شوید، کافی است مراحل تصویری زیر را دنبال کنید:

مهارت‌های ضروری استایل مردانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)