مینی کامپیوتر Ockel Sirius B بی‌شک دوای درد آن دسته از کسانی است که از حمل و نقل لپ تاپ خود خسته شده‌اند و به دنبال ابزاری با کارایی مشابه اما بسیار سبک‌تر و جمع و جورتر می‌گردند. اگر مایل به دانستن نکات بیشتری از مینی کامپیوتر Ockel Sirius B هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

این روزها بسیاری از کاربران ابزارهای دیجیتال، فعالیت‌های روزانه‌ی خود را توسط تلفن‌های هوشمند انجام می‌دهند. مواردی نظیر جمع و جور بودن، در دسترس بودن و قابلیت حمل بالای تلفن‌های هوشمند از جمله ویژگی‌هایی است که گستردگی استفاده از آن‌ها را در نزد کاربران افزایش داده است. اما توانایی و میزان کارایی تلفن‌های هوشمند کاملا مشخص است و در پاره‌ای موارد، به خصوص انجام کارهای حرفه‌ای نظیر کدنویسی و سایر موارد مشابه، این ابزارهای هوشمند هیچ‌گاه نمی‌توانند جایگزین لپ تاپ‌ها یا کامیپوترهای خانگی شوند.

به همین دلیل بسیاری از کاربران حرفه‌ای ابزارهای دیجیتال در پی استفاده از وسیله‌ای هستند که از نظر کارایی چیزی کم از لپ تاپ‌ یا کامپیوترهای خانگی نداشته باشد و در عین حال از دیدگاه راحتی حمل و نقل نیز از خصلت‌هایی مشابه با تلفن‌های هوشمند برخوردار باشد. شاید تنها انتخابی که این دسته از کاربران در حال حاضر دارند، استفاده از مینی کامپیوترها است. در این میان مینی کامپیوتر Ockel Sirius B نمونه‌ی جدیدی از این ابزارهای جمع و جور و قابل حمل به شمار می‌رود که می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کند.

ویژگی‌های مهم و کاربردی مینی کامپیوتر Ockel Sirius B

نخستین ویژگی مهمی که در مینی کامپیوتر Ockel Sirius B به چشم می‌آید اندازه‌ی کلی این ابزار است که در مجموع چندان بزرگ‌تر از تلفن‌های هوشمند امروزی نیست. به بیان دقیق‌تر ابعاد این مینی کامپیوتر جمع و جور معادل ۱۲۳ میلی‌متر در ۷۹ میلی‌متر در ۱۱ میلی‌متر است. به این ترتیب کاربران مینی کامپیوتر Ockel Sirius B می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی این ابزار را درون جیب خود قرار داده و به هر کجا که می‌روند آن را با خود ببرند.

مینی کامپیوتر

شاید تنها چالشی که بر سر راه استفاده از مینی کامپیوترها وجود دارد، لزوم بهره‌گیری آن‌ها از یک نمایشگر جداگانه است. نمایشگری که شاید در هر محلی نتوان نمونه‌ی کارآمدی از آن را پیدا کرد. با این حال بهره‌مندی مینی کامپیوتر Ockel Sirius B از درگاه HDMI موجب می‌شود که بتوانید آن را به بسیاری از نمایشگرها و تلویزیون‌هایی که دور و بر خود می‌بینید متصل کرده و تحت کیفیت تصویری تمام اچ دی به انجام فعالیت‌های مورد نظر خود با این ابزار بپردازید.

در کنار این موضوع، مینی کامپیوتر Ockel Sirius B از وجود دو درگاه USB 2.0 نیز بهره می‌برد که توسط آن‌ها می‌توان ابزارهای جانبی مختلفی نظیر ماوس، صفحه کلید یا سایر موارد مشابه را به این مینی کامپیوتر متصل کرد. در این میان هر زمان که احساس کمبود درگاه ورودی کردید، می‌توانید از طریق قابلیت بلوتوث این مینی کامپیوتر، سایر ابزارهای جانبی مد نظر خود را به آن متصل سازید.

مینی کامپیوتر Ockel Sirius B به آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ مجهز است و از پردازنده‌ی مدل Quad core Intel Atom Bay Trail Z3735F با بهره‌مندی از سرعت کلاک ۱.۸۳GHz به عنوان قلب تپنده‌ی خود استفاده می‌کند. گرچه این کوچولوی همه کاره یک محصول گیمینگ به شمار نمی‌رود و قادر به اجرای بازی‌های روز با مشخصات گرافیکی بسیار بالا نیست، اما بهره‌مندی آن از پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD موجب می‌شود که بتواند به خوبی از پس کارهای روزمره بر بیاید.

همچنین وجود رم ۲ گیگابایتی DDR3 و حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی MMC Flash در کنار درگاه ورودی و خروجی ۳.۵ میلی‌متری صدا، مشخصات سخت‌افزاری این کامپیوتر کوچک و کاربردی را تکمیل می‌کند. البته مینی کامپیوتر Ockel Sirius B در قالب نسخه‌ی قدرتمندتری که از وجود رم ۴ گیگابایتی DDR3 بهره می‌گیرد نیز موجود است. هرچند که برای در اختیار داشتن آن باید رقمی معادل ۲۹۹ دلار پرداخت. این در حالی است که مدل عادی و مجهز به رم ۲ گیگابایتی این محصول از قیمتی معادل ۱۷۹ دلار برخوردار است.

در هر حال آن دسته از کاربرانی که مشکل خاصی با تهیه نمایشگر برای استفاده از توانایی‌های مینی کامپیوتر Ockel Sirius B ندارند و تنها قابلیت حمل بالای این محصول برایشان مهم است، می‌توانند با در اختیار داشتن این ابزار کوچک و کاربردی، فعالیت‌های مد نظر خود را در هر زمان و هر مکانی که اراده کردند به انجام برسانند.

برای آشنایی با افراد ثروتمند دنیای تکنولوژی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

منبع: ویندوز سنترال (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.