در اختیار داشتن یک تفنگ مینیاتوری قدرتمند، که بتوان آن را به راحتی در جیب، کیف یا هر منفذ کوچک دیگری پنهان کرد و در مواقع لزوم از وجود آن برای محافظت از خود بهره گرفت، شاید خواسته‌ی بسیاری از کسانی باشد که بدون در دست داشتن ملزومات حفاظتی احساس امنیت نمی‌کنند. حال شاهد برآورده شدن این خواسته و طراحی و تولید یک تفنگ مینیاتوری قدرتمند هستیم. تفنگی که می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب چیزهای بیشتری از آن بدانید.

به تازگی یکی از شرکت‌های تولید سلاح در کشور امریکا، که با نام Trailblazer شناخته می‌شود، اقدام به تولید یک تپانچه‌ی کوچک تاشو کرده است. سلاح بندانگشتی جدیدی که اندازه‌ی کلی آن در حالت تا شده کم و بیش با یک کارت اعتباری معمولی برابری می‌کند. شاید به همین دلیل است که سازندگان این تفنگ مینیاتوری نام Lifecard.22LR را برای آن انتخاب کرده‌اند. البته هیچ مشخص نیست که چرا در نام‌گذاری ابزاری که تنها کاربرد آن ستاندن زندگی است، از کلمه‌ی Life (به معنای زندگی) استفاده شده است.

ویژگی‌های تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR

این تفنگ مینیاتوری در حالت تا شده به یک فندک شباهت دارد و اندازه‌ی کلی آن نیز چندان بزرگ‌تر از یک فندک نسبتا حجیم و خوش قد و بالا نیست. در عمل تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR، در حالت تا شده، ابعادی به اندازه ی ۸.۶ در ۵.۶ سانتی‌متر دارد و ضخامت آن نیز چیزی در حدود ۱.۲۷ سانتی‌متر است. این در حالی است که وزن این تپانچه‌ی کوچک حتی از وزن یک همبرگر آبدار نیز کمتر بوده و تنها ۱۹۸ گرم سنگینی دارد.

با وجود این ابعاد کوچک و وزن بسیار سبک، تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR از کیفیتی مشابه با بسیاری از سلاح‌های پیشرفته‌ی موجود در بازار برخوردار بوده و برای ساخت آن از آلیاژهای مرغوب استفاده شده است. به گونه‌ای که تمام قطعات و بخش‌های فولادی این تفنگ مینیاتوری، به منظور برخورداری از مقاومت بیشتر، با پرداخت ایزونیت همراه شده‌اند. در کنار این امر قاب و قبضه‌ی آلومینیومی این تپانچه نیز به طور ویژه با لایه‌ی نازک و اکسید شده‌ای از همین فلز پوشانده شده تا با آنادایز شدن کامل، از خوردگی بدنه‌ی این سلاح جلوگیری به عمل آید. در مجموع بدنه‌ی تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR به صورت دو سو توان طراحی شده است تا با راحتی و سادگی هرچه تمام تر از حالت تا شده به حالت عادی تبدیل شده و کاملا آسان و بی دردسر مورد استفاده قرار گیرد.

تفنگ Lifecard.22LR

با این اوصاف شکل و شمایل گول زننده‌ی این تپانچه‌ی کوچک نمی‌تواند ما را از توجه به این حقیقت مهم دور سازد که با یک سلاح کاملا قدرتمند و پرتوان روبرو هستیم. حقیقتی که با نظر به گلوله‌های مورد استفاده قرار گرفته در این سلاح، رنگ و جلوه‌ای دو چندان می‌یابد. به عبارت بهتر تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR از وجود گلوله‌های ۲۲ (گلوله هایی با کالیبر ۵.۶ میلی‌متری) بهره می‌برد که در نوع خود کاملا قدرتمند هستند.

با توجه به حجم انباره‌ی تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR دارندگان این تپانچه در صورت مواجه شدن با خطر برای پنج بار فرصت شلیک خواهند داشت. البته این سلاح کوچک از وجود یک مخزن یدکی فشنگ نیز بهره می‌برد که چهار گلوله‌ی اضافه را در دل خود جای داده است. مخزنی که همراه با قطعاتی نظیر لوله، ماشه و بسیاری از بخش‌های دیگر این اسلحه، از جنس فولاد ساخته شده است.

قیمت و زمان ملاقات با تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR

بنابر تایید مدیر شرکت Trailblazer یعنی آرون ویت، که خود به مدت چند سال هم در خدمت گروه تفنگ‌داران امریکایی بوده و هم در ارتش امریکا خدمت می‌کرده است، همکاران او به منظور طراحی و تولید تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR چیزی نزدیک به هفت سال زمان صرف کرده‌اند. او هدف اصلی از صرف این مدت زمان قابل توجه، که اندکی بیش از اندازه طولانی جلوه می‌کند، را جلب نظر هواداران اسلحه‌های گرم  به موجب تولید محصولی نوآورانه و خلاقانه می‌داند.

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط دست‌اندکاران شرکت Trailblazer، تفنگ مینیاتوری Lifecard.22LR به زودی و در میانه‌های همین ماه، از طریق بسیاری از مراکز فروش سلاح در کشور امریکا (به جز دو ایالت کالیفرنیا و ماساچوست)، به فروش خواهد رسید. ضمن این که قیمت این تپانچه رقمی معادل ۳۹۹ دلار خواهد بود.

برای آشنایی با چمدان هوشمند خودکفایی که مسافرت را برایتان ساده می‌کند، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. همچنین اگر قصد آشنایی با تکنولوژی‌های جالبی را دارید که شاید به زودی بتوان از وجودشان بهره گرفت، حتما سری به این مطلب بزنید.

منبع: دیلی میل (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.