مشهورترین رانندگان زن چه کسانی بودند؟

خانم ها معمولا به زیبایی، داشتن صدای زیبا، پختن غذاهای خوش مزه، پوشیدن لباس های مد روز و بسیاری از این گونه موارد شناخته می شوند. اما بعضی از آنها از علاقه مندان به خودرو می باشند، که عاشق مسابقه های ماشین هستند. آنها خودروهای خود را دوست دارند و از داشتن یک وسیله نقلیه بسیار زیبا افتخار می کنند. اما شما حتی می توانید آنها را در عملکردشان هم بسنجید. سپس خواهید دید که افرادی وجود دارند مسابقات اتومبیل رانی را به صورت تخصصی انتخاب کرده اند و به افتخار آنها ما در اینجا ۱۱ تا از پرطرفدار ترین رانندگان مسابقات اتومبیل رانی زن را آورده ایم.

مشهورترین رانندگان زن

این لیستی از مشهورترین رانندگان زن مسابقات اتومبیل رانی طول تاریخ است. این افراد اغلب زنانی هستند که در گذشته بسیار مشهور بوده اند اما همچنان در دنیای مسابقات بسیار شناخته شده هستند. بسیاری از آنها در NASCAR شرکت کرده اند. بنابراین این افراد شامل مشهور ترین رانندگان حرفه ای مسابقات هستند که زن بوده اند و لایق شناخته شدن در دنیای امروز هستند.

SARA CHRISTIAN

مشهورترین رانندگان زن

اولین راننده زن مسابقات اتومبیل رانی NASCAR در طول تاریخ بود. او در اولین مسابقه NASCAR شرکت کرد که در ۱۹ ژون ۱۹۴۹ در Charlotte Speedway برگزار شد. در همان سال او و همسرش Frank تنها زوج شرکت کننده در مسابقات NASCAR بودند. Frank مسابقه را با جایگاه ششم به پایان رساند در حالی که او در این مسابقه ۱۸ ام شد.

DENISE MCCLUGGAGE

مشهور ترین زنان راننده

در ابتدا به عنوان روزنامه نگار در  San Francisco Chronicle کار می کرد. ماجرای مسابقات او در سال ۱۹۵۰ آغاز شد. زمانی که او اولین خودروی اسپورت MG TC خود را خرید. در سال ۱۹۵۴ او اغاز به نوشتن در New York Herald Tribune به عنوان روزنامه نگار ورزشی کرد در کنار اینکه در مسابقات حرفه ای هم شرکت می کرد. قابل توجه ترین موفقیت های او شامل، مقام اول در بخش GT در Sebring 12 Hours در سال ۱۹۶۱ و مقام اول در رالی Monte Carlo در سال ۱۹۶۴ که راننده یک Ford Falcon می شود. دنیای مسابقات McCluggage در پایان ۱۹۶۰ به پایان رسید اما او تنها روزنامه نگاری ماند که در Automotive Hall of Fame بود.

HELLÉ NICE

مشهور ترین زنان راننده

نام اصلی این راننده مشهور Grand Prix در واقع Mariette Hélène Delangle بود. Hellé Nice نام مستعار او بود زمانی که او به عنوان یک رقصنده در کاباره های اطراف اروپا کار می کرد. متاسفانه شغل رقصندگی در سال ۱۹۲۸ پس از یک تصادف اسکی برای او به پایان رسید و Nice به مسابقات اتومبیل رانی حرفه ای روی آورد و شروع به بردن تمام جایزه های Grand Prix درAutodrome de Montlhéry در ۱۹۲۹ کرد. Nice همچنین به ملکه بوگاتی شناخته می شود. از آنجایی که او به تیم رانندگان مسابقه  Ettore Bugatti در سال ۱۹۳۱ ملحق شد و به عنوان تنها زنی بود که تا سال های متوالی در ادوار Grand Prix حضور داشت.

JANET GUTHRIE

مشهور ترین زنان راننده

او اولین زنی است که در کاپ NASCAR Winston در سال ۱۹۷۶ شرکت کرد و اولین اننده زنی بود که در سال ۱۹۷۷ در Indianapolis 500 و Daytona 500 شرکت کرد. قابل توجه ترین موفقیت های Guthrie شامل Women’s Sports Hall of Fame در ۱۹۸۰ و Motorsports Hall of Fame در ۲۰۰۶ می شود.

SHIRLEY MULDOWNEY

مشهور ترین زنان راننده

او همچنین به عنوان اولین بانوی Drag Racing شناخته می شود. او اولین زنی بود که توسط National Hot Rod Association به رسمیت شناخته شد و اولینی بود که یک دراگ استر فول را رانندگی کرد. در میان دنیای مسابقات او Muldowney 18 جایزه ملی NHRA پس از آنکه در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شود برده است.

LYN ST. JAMES

مشهور ترین زنان راننده

سابقه اتومبیل رانی خود را در سال ۱۹۷۳ آغاز کرد و به عنوان اولین زنی شناخته شد که جایزه مسابقات حرفه ای North American در Watkins Glen, New York در سال ۱۹۸۵ برنده شد. او همچنین یکی از ۵ زنی بود که با موفقیت برای Indianapolis 500 پذیرفته شد و اولین زنی بود که جایزه سال Indianapolis 500 Rookie در ۱۹۹۲ برنده شد. Lyn در سال ۲۰۰۱ کناره گیری کرد و یک کتاب با نام Ride of Your Life نوشته است.

MILKA DUNO

مشهور ترین زنان راننده

جایگاه دومی او در Venezuelan GT Championship در سال ۱۹۹۶ آغازگر یک دوره موفقیت آمیز در مسابقات اتومبیل رانی بود. Duno جایزه Miami Grand Prix در سال ۲۰۰۴ برده است که او را به اولین زن برنده جایزه مسابقات بین المللی اسپورت در آمریکای شمالی تبدیل کرد. دیگر موفقیت مهم در سال ۲۰۰۷ اتفاق افتاد زمانی که او در جایگاه دوم ۲۴ Hours of Daytona قرار گرفت که به بهترین پایان برای یک زن در تاریخ مسابقات تبدیل کرد.

DANICA SUE PATRICK

مشهور ترین زنان راننده

او به عنوان یکی از موفق ترین زنان تاریخ مسابقاتopen-wheel  شناخت همی شود. دلیل آن این است که   Danica تنها زنی است که برنده Indy Japan 300 در سال ۲۰۰۸ است که این تنها پیروزی رنان در یک سری مسابقات IndyCar می باشد. همچنین جایگاه سوم او در Indianapolis 500 2009 بالاترین جایگاهی است که تاکنون یک زن توانسته به دست بیاورد. در ۲۰۱۳ او اولین راننده زن NASCAR شد که یک کاپ NASCAR Sprint برد.

MICHÈLE MOUTON

مشهور ترین زنان راننده

او کار خود در مسابقات رالی را در سال ۱۹۷۳ به عنوان کمک راننده اغاز کرد اما خیلی زود به صندلی راننده منتقل شد که عناوین قهرمانی فرانسه و اروپا و رالی اسپانیای ۱۹۷۷ را ازآن خود کرد. ۴ سال بعد Mouton برنده جایزه Rallye Sanremo شد و اولین زنی شد که یک دور از FIA World Rally Championship برده است. او مشترکا در FIA World Rally Championship 1928 قهرمان شد و برنده رالی قهرمانی آلمان در ۱۹۸۶ بود.

ANNE HALL

مشهور ترین زنان راننده

او یکی از مشهورترین رانندگان زن مسابقات اتومبیل‌رانی در سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بود. او فعالیت خود در این زمینه را به همراه خواهرش، Mary Newton در یک Jaguar XK 120 آغاز کرد. آنها به دلیل سرعت و مهارت رانندگی فوق العاده سان به خواهران فوق العاده ی نیوتون شتاخته می شدند. در سال ۱۹۵۳ آنها جایزه  Ladies’ Cup را در London Motor Rally برنده شدند. در سال ۱۹۵۴ هال برنده Ladies’ Cup در International Viking Rally که در نروژ برگزار شده بود شد. آنها برنده جایزه Ladies’ Cup در Dutch Tulip Rally در سال ۱۹۵۵ شدند.

PAT MOSS

مشهور ترین زنان راننده

او خواهر افسانه فرمول یک Stirling Moss است و یکی از شناخته شده ترین رانندگان زن مسابقات اتومبیل‌رانی طول دوران می باشد. Pat رانندگی را در رالی های باشگاهی در سال ۱۹۵۳ آغاز کرد و در طول زمان موفیقت های بسیاری را جمع کرده است که با جایگاه اول در رالی قهرمانی زنان اروپا به مدت  بار ، Coupe des Dames در Monte Carlo Rally  به مدت به پایان رسید. او همچنین توانسته است تا امتیاز پیروزی در اولین رالی Mini Cooper را در Tulip Rally 1962 به دست آورد.

منبع: globalcarsbrands

ترجمه توسط تیم ترجمه مجله قرمز

اگر این مطلب را می پسندید نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.