جای تردید نیست که برند لویی ویتون حرف اول را در تولید کیف‌های تمام چرم و باکیفیت در جهان می‌زند. مدل‌های کیف برند لویی ویتون تنوع بالایی دارند و قدمت برخی از آن‌ها به چندین دهه می‌رسد اما هنوز از محبوبیت آن‌ها کاسته نشده و جزو پرفروش‌ترین نمونه‌ها در جهان هستند. کیفیت کیف‌های لویی ویتون به حدی است که اگر به استفاده از آن‌ها عادت کنید دیکر نمی‌توانید کیف‌های برندهای دیگر را استفاده کنید. با این وجود باز هم برند لویی ویتون به طراحی و تولید کیف‌های مدل جدید ادامه می‌دهد که کیف مدل لویی ویتون پاپینکورت یکی از این نمونه‌ها است که در سال جاری معرفی شد. در این مقاله به معرفی این مدل کیف برند لویی ویتون و یک مدل قدیمی اما همچنان محبوب به نام کیف مدل اسپیدی خواهیم پرداخت.

کیف مدل پاپینکورت Popincourt جدیدترین مدل کیف برند لویی ویتون

نیکلاس گسکیه Nicolas Ghesquiere طراح فعلی برند لویی ویتون در دوره فعالیت خود در این برند تلاش‌های زیادی برای بازسازی چهره کیف‌های لویی ویتون انجام داده است و در این دوره کوتاه به موفقیت‌های بزرگی هم ددست یافته است. یکی از ویژگی‌های شاخص کیف‌های لویی ویتون که چند سالی بود به فراموشی سپرده شده بود زمینه طرح‌دار این کیف‌ها یا به اصطلاح مونوگرام لوگوی برند بود که سطح کیف را می‌پوشاند. در سال‌های اخیر مدل جدیدی با این ویژگی به تولید نرسیده بود و بیشتر تمرکز برند روی کیف‌های تمام چرمی بود که به نظر می‌رسید ویژگی شاخص کیف‌های این برند هستند. اما امسال نیکلاس گسکیه با معرفی مدل جدید کیف برند لویی ویتون با نام پاپین کورت به خواست و سلیقه مشتریان جواب مثبت داد.

جدیدترین مدل کیف برند لویی ویتون

این مدل از ترند جدید بهار امسال پیروی کرده است و قسمت جلو  عقب کیف از طرح مونوگرام با لوگوی برند لویی ویتون (طرح‌های گل و ستاره) پوشیده شده است که این تغییر تا حد زیادی یادآور دوران موفق حضور مارک جیکوبز و طراحی‌های وی در برند لویی ویتون است. کیف مدل پاپین کورت در دو سایز تولید شده است و حالتی دم دستی و راحتی دارد چون فاقد تزئینات اضافی رایج در کیف‌‌های رسمی است. این مدل کیف برند لویی ویتون یک جای اصلی دارد که با زیپ بسته می‌شود و ظاهر آن پیچیدگی خاصی ندارد. دو سایز کیف که با نام PM و MM شناخته می‌شوند در عرض و ارتفاع حدود ۴ سانتی‌متر با هم با هم تفاوت دارند که ابعاد مدل PM 12.6 اینچ عرض، ۸.۳ اینچ ارتفاع و ۵.۱ اینچ ضخامت دارد اما مدل MM 14.1 اینچ عرض، ۱۰ اینچ ارتفاع و ۵.۷ اینچ ضخامت دارد. قیمت کیف همان طور که پیش بینی می‌شد بالا  و بین ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار (هفت و نیم تا نه میلیون تومان). این کیف‌ها رنگبندی متنوعی دارند و برخلاف قسمت مونوگرام که رنگ ثابت (کرم و قهوه‌ای) دارد رنگ بقیه قسمت‌های کیف متغیر است. بند این کیف دستی است و روی بازو هم می‌تواند حمل شود و یک بند دوشی قابل جدا شدن هم در بسته بندی خود دارد.

کیف مدل اسپیدی برند لویی ویتون یکی از مدل‌های قدیمی اما همچنان محبوب

مدل کیف برند لویی ویتون اسپیدی مونوگرام

کیف مدل اسپیدی یکی از نمونه‌های کلاسیک کیف دستی زنانه در جهان به شمار می‌رود که عمری نزدیک به یک قرن دارد. ایده اولیه این کیف در سال ۱۹۳۰ به ذهن طراح آن رسید و در واقع این مدل الهام گرفته از مدل Keepall بود که کمی قبل معرفی شده بود. اولین نمونه کیف اسپیدی در سال ۳۰ طراحی شده بود (شماره سایز در مدل کیف برند لویی ویتون به عرض کیف بر حسب سانتی‌متر اشاره دارد) سپس در سال ۱۹۵۹ مدل سایز ۲۵ معرفی شد که به سفارش اودری هیپورن طراحی شده بود. تا سال ۲۰۱۶ چهار سایز دیگر نیز از این مدل به تولید رسیده است که کوچکترین آن تحت عنوان نانو تنها ۱۶ سانتی‌متر عرض دارد. مدل‌های متنوع کیف اسپیدی نه تنها در سایز بلکه در طرح و رنگ هم متفاوت هستند (مانند طرح مونوگرام و دامیه) و دامنه قیمت آن‌ها از هزار تا دوهزار دلار متغیر است.

سایزبندی مدل کیف برند لویی ویتون اسپیدی طرح دامیه کیف برند لویی ویتون مدل کیف برند لویی ویتون طرح دامیه و مونوگرام

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PurseBlog (ترجمه‌ و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز)