اگر در یک روز گرم تابستانی به یک عروسی یا مهمانی بزرگ دعوت هستید چه کفشی می‌پوشید؟ کفش پاشنه بلند؟ صندل پاشنه بلند یا کفش تخت ؟ اگر مهمانی در فضای باز مثل باغ یا ساحل برگزار شود راه رفتن با کفش پاشنه بلند واقعا دردسرآفرین خواهد بود پس بهتر است این انتخاب را فعلا کنار بگذارید. باید بدانید کفش تخت آن قدر هم که تصور می‌کنید کسل کننده و تکراری نیست و این روزها کفش‌های تخت زیبایی در بازار موجود هستند که کم از کفش پاشنه بلند ندارند و به اندازه کافی مجلسی هستند. اگر طرف دیگر اگر لباس مجلسی شما کوتاه باشد کفش تخت بیش از کفش پاشنه بلند با آن هماهنگی دارد و شما می‌توانید این کفش‌ها را برای مهمانی‌ها و روزهای گرم سال هم بپوشید. در این مقاله دوازده مدل کفش تخت شیک و زیبای مجلسی را که مد روز هم هستند به شما معرفی می‌کنیم.

صندل بنددار صدفی

این صندل رنگی با رنگ جذاب و صدف‌های تزئینی خود زیبایی خاصی دارد که همزمان شما را شیک و خنک نگه می‌دارد به خصوص اگر لباس مجلسی شما یک لباس مشکی کوتاه ساده است این کفش تخت مجلسی هماهنگی خوبی با لباس شما خواهد داشت و انتخابی عالی برای یک مهمانی و عروسی تابستانی نه چندان تجملاتی خواهد بود.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

صندل چرم قلبی

صندل‌های تزئین شده با  قطعات چرمی یا فلزی به شکل قلب و ستاره  و چیزهایی از این دست این روزها محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند و به راحتی می‌توانند یک صندل معمولی را به چیزی شیک و مجلسی تبدیل کنند. اما فرم قلب هماهنگی خوبی با تم عروسی تابستانی دارد و می‌تواند کامل کننده بقیه اکسسوری‌های شما مثل جواهرات هم باشد.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

دمپایی نگین دار

ضرورتی ندارد برای مهمانی حتما کفش بپوشید، گاهی یک دمپایی شیک و زیبا که یادآور سبک دهه‌های گذشته است هم می‌تواند لباس مجلسی شما را کامل کند. دمپایی‌های ساده و تزئین شده در رنگ‌هایی مثل مشکی، هلویی و رنگ پا و از جنس ساتن، مخل یا جنس‌های دیگر که با هر رنگ لباس مجلسی هماهنگی دارند و چندان هم جلب توجه نمی‌کنند و مهم‌تر از همه راحت و بی‌دردسر هستند انتخابی عالی برای عروسی‌های تابستانی است. مهم‌تر این که شما مجبور نیستید این دمپایی‌ها را حتما با پراهن مجلسی بپوشید بلکه می‌توانید کت و شلوار یا سرهمی مجلسی خود را هم با دمپایی کامل کنید.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

صندل روبان دار باله

این نوع صندل از نظر جذابیت و زیبایی اگر برتر از کفش پاشنه بلند نباشد قطعا کمتر از آن نیست. این کفش‌ها که از کفش‌های رقاصان باله الهام گرفته شده‌اند از ترندهای محبوب کفش زنانه در سال‌های اخیر بوده‌اند و اکنون به دنیای صندل‌های زنانه هم راه پیدا کرده‌اند با روبان ساتن زیبایی که دارند در قسمت مچ پا و بالاتر گره می‌خورند و بسیار راحت و مد روز هستند.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

کفش تخت پشت باز نگین دار

اگر لباس مجلسی شما ساده یا حتی تکراری است و چندان جلب توجه نمی‌کند می‌توانید برای کامل کردن آن از یک جفت کفش تخت که قسمت جلوی آن تزئینات زیبایی دارد و با بقیه لباس‌ها و اکسسوری‌های شما هم هماهنگ است استفاده کنید. این مدل کفش تخت راحت، در قسمت پشت باز است و با بند بسته می‌شود و به راحتی تنظیم می‌شود و لازم نیست نگران اندازه بودن کامل آن باشید.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

صندل ساده بنددار در مچ

اگر لباس مجلسی که انتخاب کرده‌اید طرح‌دار و شلوغ است (مثل لباس‌های گلدار فصل و یا لباس‌های سبک استوایی) یک جفت کفش ساده می‌تواند آن را کامل کند. بهترین انتخاب برای فصل تابستان صندل ساده‌ای است که طرح ندارد اما رنگ جذابی دارد که با لباس هماهنگ است. بندی که در قسمت مچ این صندل تعبیه شده آن را به یک صندل بسیار راحت و زیبا تبدیل کرده است.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

دمپایی مرواریددوزی شده

لازم نیست حتما دمپایی‌های شما تیره یا نامشخص باشد و شما می‌توانید لباس مجلسی خود را با دمپایی‌هایی در رنگ‌های جذاب مثل صورتی، ارغوانی، آبی لاجوردی، زمردی و … که همرنگ با لباس شما هم باشد بپوشید. انواعی از این دمپایی‌ها که دارای تزئین مرواریددوزی روی قسمت جلوی خود هستند زیبایی خاصی دارند و جلوه و جذابیت دمپایی و لباس را بیشتر می‌کنند.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

کفش کالج اکلیلی

اگر جزو خانم‌های باحالی هستید که دوست دارند متفاوت (و تا حدی پسرانه) لباس بپوشند نگران نباشید. لازم نیست در عروسی‌های تابستانی سبک و سیاق خود را کنار بگذارید. در میان مدل‌های متنوع کفش تخت مجلسی برای شما هم کفش مناسبی وجود دارد مانند این مدل زیبای کفش کالج اکلیلی براق که می‌توانید با کت و شلوار مجلسی زیبای خود بپوشید.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

کفش تخت بنددار نگین دار

تنوع همیشه جذابیت با خود می‌آورد و کفش‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند به خصوص کفش‌های مجلسی که جای مانور بیشتری دارند و می‌توانید تنوع مدل بیشتری را در این دسته از کفش‌های زنانه مشاهده کنید. کفش تخت چرم نوک تیز تیره می‌تواند یک کفش مجلسی هم باشد به شرطی که تزئینات رنگی و زیبایی در خود داشته باشد که به جذابیت ان اضافه کند.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

صندل جلوبسته ساده رنگ پا

کفش‌های پاشنه بلند رنگ پا که در فصل‌های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کردند معادل تابستانی هم دارند که در تصویر زیر می‌بینید. با این که این کفش‌ها تخت هستند اما با رنگ خاص خود کمک می‌کنند تا پاهای شما کشیده‌تر دیده شود و برای خانم‌هایی که قد بلندی ندارند پوشیدن همراه با دامن میدی و لباس مجلسی میدی انتخاب بسیار مناسبی است.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

صندل ساده منگوله دار

این صندل مدل منگوله دار زیبا که به آن پوم پوم هم می‌گویند منگوله‌هایی در رنگ‌های روشن و زیبا روی خود دارد که می‌تواند با لباس مجلسی شما هماهنگ شود و به جذابیت آن اضافه کند. پس اگر اهل رنگ‌های چشمگیر و تند نیستید این مدل صندل با منگوله‌های ساده و رنگی را انتخاب کنید.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

صندل روبانی گلدار

باز هم صحبت تعادل در استایل مطرح است. اگر لباس مجلسی شما ساده و بدون طرح است می‌توانید به جای صندل ساده از صندل جلوبسته روبانی طرح‌دار که به جذابیت استایل شما کمک می‌کند استفاده کنید. تنها در یک مورد استثنایی می‌توان این مدل صندل را با لباس طرح‌دار بپوشید آن هم وقتی است که طرح لباس با طرح صندل یکی باشد که این نوع هماهنگ دشوار است.

مدل کفش تخت مجلسی زنانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)