با نزدیک شدن به فصل زمستان فصل خرید لباس‌های زمستانی هم فرا می‌رسد و در این زمان خانم‌ها به دنبال یک جفت پوتین، اکسسوری‌ها و یک پالتوی زیبا برای زمستان هستند تا علاوه بر گرم ماندن دد این فصل استایل شیک و سطح بالایی هم داشته باشند. اما یک پالتوی زیبا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ چه مواردی باعث زیبایی و شیک شدن یک پالتوی زنانه می‌شود؟ البته این مساله تا حد زیادی به سلیقه شخصی افراد مربوط است اما انتخاب‌های متعدد و متنوع باعث سردرگمی می‌شود و بهتر است که راهنمای دقیقی برای یک خرید موفق داشته باشیم.

میروسلاوا دوما Miroslava Duma یکی از چهره‌های شناخته شده مد جهان است که به عنوان وبلاگ نویس مد و کارآفرین فعالیت می‌کند و در این مدت شهرت فراوانب کسب کرده طوری که “ملکه مد روسیه” لقب گرفته است. او در سال ۱۹۸۵ در سیبری روسیه به دنیا آمده است و پس از مدتی روزنامه نگاری در مجلات مد، اکنون صاحب چندین کمپانی بزرگ مد و فشن در این کشور است. میروسلاوا استایل شخصی جذاب و جالب توجهی هم دارد که با وجود جثه ریز و قد کوتاهش همیشه بی‌نقص و زیبا جلوه می‌کند.

یکی از لباس‌هایی که بیش از بقیه لباس‌ها در استایل میروسلاوا جلب توجه می‌کند پالتو است که البته به شرایط آب و هوایی محل سکونتش نیز مرتبط است. پالتوهایی که او می‌پوشد همیشه زیبا و جذاب هستند و این امر باعث شده استایل زمستانی میروسلاوا دوما تماشایی باشد. او مجموعه‌ای از زیباترین و متنوع‌ترین پالتوهای زمستانی را برای خود دارد اما پالتوهای او چه ویژگی‌هایی دارند که باعث جذابیت استایل زمستانی او شده‌اند؟ در این مقاله از مجله قرمز با ویژگی‌های یک پالتوی زیبا از دیدگاه میروسلاوا دوما ملکه مد روسیه آشنا می‌شوید.

یک پالتوی زیبا برش کلاسیک با کمی پیچیدگی دارد

مدل پالتوی زیبا

یک پالتو و بارانی با مدل و برش  کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتد اما اگر چنین مدلی با گلدوزی و طرح‌های ظریف و زیبایی هم روی پارچه همراه شود چشمگیرتر و جذاب‌تر خواهد شد و دیگر تکراری بودن و کسل کنندگی مدل‌های کلاسیک رایج را نخواهد داشت. در این مورد شما می‌توانید سراغ طرح های خاص مثل پولک دوزی و منجوق دوزی بروید و یا اگر زیاد جسور نیستید از تزئینات مختصر و ساده بهره ببرید مثلا روی دکمه‌های پالتو مانور دهید و از دکمه‌های فانتزی و جذاب استفاده کنید.

رنگ‌های تند و روشن بهترین انتخاب برای پالتوی شما هستند

مدل پالتوی زیبا

وقتی صحبت از پالتو می‌شود همه خانم‌ها رنگ‌های خنثی و تیره مثل مشکی، خاکستری و قهوه‌ای را در ذهن خود تصور می‌کنند و به همین دلیل از استایل زمستانی خود رضایت کافی ندارند و به نظرشان خسته کننده است. در حالی که اگرچه این رنگ‌ها تطبیق پذیری بالایی دارند اما لزومی ندارد خودتان را به آن‌ها محدود کنید. یکی از ویژگی‌های یک پالتوی زیبا که کامل کننده استایل زمستانی شیک است استفاده از رنگ‌های روشن و زیبا مثل سبز روشن، زرشکی، صورتی و نارنجی سوخته است.

برای تنوع می‌توانید سراغ فرم‌های متفاوت بروید

مدل پالتوی زیبا

مدل‌های کلاسیک پالتو معمولا راسته یا ساده هستند که ممکن است برای همه فرم‌های اندام مناسب نباشند. اگر شما جزو افرادی هستید که مدل فون مانتو و سایر لباس‌ها به شما می‌آید دلیلی وجود ندارد که این مدل را برای پالتوی خود نیز امتحان نکنید. پس توصیه می‌کنیم خودتان را محدود نکنید و سراغ مدل‌های متنوع‌تر هم بروید مثل مدل یقه دوبل، مدل کمربنددار و مدل‌های گشاد و کلوش با آستین‌های متنوع در طرح‌های مختلف که می‌تواند تصور شما را در مورد کلیشه پالتوی زیبا عوض کند.

یک پالتوی زیبا لزوما فیت و اندازه نیست

مدل پالتوی زیبا

برای این که یک پالتو زیبا باشد ضرورتی ندارد حتما تنگ و فیت بدن شما باشد و در سرشانه‌ها دقیقا درست بایستد یا کمری باریکی داشته باشد. یک پالتوی شیک و زیبا می‌تواند گشاد و در فرم باکسی باشد، به این شکل هم می‌توانید از فضای به وجود آمده استفاده کنید و زیر پالتوی خود لباس‌های گرم دیگری بپوشید و نگران سرما خوردن نباشید و هم راحت و بی‌دغدغه حرکت کنید و با امتحان کردن فرم‌های جدید دیدگاه تازه‌ای نسبت به مد و استایل پیدا کنید. این مدل‌ها برای پالتوهای غیرساده انتخاب مناسب‌تری هستند مانند مدلی که میروسلاوا دوما با طرح سفید و متالیک انتخاب کرده است.

کمی جزئیات هم می‌تواند به جذابیت پالتو اضافه کند

مدل پالتوی زیبا

هر لباس تکرنگ و ساده و تکراری به خصوص اگر مشکی هم باشد با اضافه کردن کمی جزئیات مثل منجوق دوزی و گلدوزی و … می‌تواند جذاب‌تر و زیباتر شود. طرح‌هایی که مناسب زمستان هستند مثل منگوله‌های بافتنی و نواردوزی و … هم انتخابی جالب و جذاب برای تزئین پالتو هستند و به سادگی می‌توانند یک پالتوی معمولی و دم دستی را به پالتویی زیبا و سطح بالا تبدیل کنند مثل این دوخت‌های مشکی ساده و زیبا که پالتوی خردلی میروسلاوا را به پالتویی جذاب و شیک تبدیل کرده است.

پالتویی بخرید که به چیزهایی که الان دارید بیاید

مدل پالتوی زیبا

هنگام خرید پالتو حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که قرار است آن را با لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر مثل پوتین، شلوار، شال، کیف و … استفاده کنید و پالتو هم به خودی خود قیمت بالایی دارد و قرار نیست هربار همه این لباس‌ها و اکسسوری‌ها را یکجا نو کنید. پس ابتدا نگاهی به کمد لباس‌ها بیندازید تا بدانید چه رنگ و مدلی برای کامل کردن اکسسوری‌های فعلی شما مناسب‌تر است تا بعدا دچار دردسر و هزینه اضافی نشوید. مثلا اگر پوتین‌های محبوب ششما زرشکی است رنگی را برای پالتو درنظر بگیرید که با رنگ زرشکی بیشترین هماهنگی را دارد مثلا سبز تیره یا مشکی و یا ترکیبی از زرشکی و رنگ‌های دیگر. تعادل تیرگی و روشنی را فراموش نکنید مثلا اگر اکسسوری‌های تیره‌ای دارید پالتوی روشن انتخاب کنید و برعکس.

یک پالتوی زیبا می‌تواند جنس پارچه متفاوتی داشته باشد

مدل پالتوی زیبا

شاید پشم اولین و کم خطرترین انتخاب برای جنس پالتو باشد اما شاید همیشه بهترین نباشد، گاهی یک پالتوی جیر یا چرم زیبایی و کیفیتی به استایل شما می‌بخشد که هیچ پالتوی شیک پشمی نمی‌تواند. پس در این مورد هم لازم نیست خود را محدود کنید و سعی کنید جنس‌های متنوعی مثل چرم، جیر، جین، ترکیبی و انواع دیگر را هم امتحان کنید تا به زیباترین انتخاب برسید.

فقط نگاه کاربردی به پالتو نداشته باشید

مدل پالتوی زیبا

شاید در انتخاب یک پالتو اولین چیزی که ذهن را مشغول می‌کند خاصیت گرم کنندگی آن باشد که البته اهمیت زیادی هم دارد چون اگر پالتو شما را گرم نکند قابل استفاده نخواهد بود. اما شما نباید خودتان را به این ویژگی کاربردی محدود کنید و علاوه بر آن زیبایی ظاهری را هم درنظر بگیرید. پالتویی زیبا است که احساس خوبی به شما بدهد و شما هنگام پوشیدن آن احساس اعتماد به نفس بیشتر و زیبایی داشته باشید طوری که استایل زمستانی شما لذت بخش و خاطره انگیز شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)