کارشناسان مد همیشه توصیه می‌کنند پیروی بی‌چون و چرای ترندها نباشید و میان چنین ترند جدید لباس مدل‌هایی را انتخاب کنید که با شرایط فیزیکی و ظاهری شما هماهنگ باشند. این گفته کاملا درست است چون نمی‌توان انتظار داشت که هر مدل لباسی به همه بیاید و هرکس باید بر اساس محدودیت‌هایی که دارد لباس مناسب خود را انتخاب کند. مساله اینجاست که بیشتر مدل‌های جدید لباس برای افرادی طراحی می‌شوند که اندام ایده‌آل و بی‌نقصی دارند، این روند در سال‌های گذشته شیوع بیشتری داشت و در سال‌های اخیر طراحان نگاه گسترده‌تری به همه انواع اندام و ظاهر فیزیکی زنان دارند و با در نظر گرفتن آن‌ها طراحی خود را انجام می‌دهند. پس اگر تصور می‌کنید اندام ایده‌آلی ندارید و در نتیجه نمی‌توانید چیزهای مد روز را امتحان کنید در این مقاله با چند مدل و ترند جدید لباس که برای پوشیدن آن‌ها به اندام بی‌نقص نیاز ندارید آشنا شوید.

لباس‌های گشاد

مدل و ترند جدید لباس

در فصل‌های اخیر شاهد بازگشت گسترده ترندهای دهه هشتاد میلادی بوده‌ایم، دورانی که لباس گشاد و اورسایز، اپل و چیزهای دیگر محبوبیت فراوانی داشت و امروزه مجددا محبوب شده‌اند. در کنار این مدل‌ها شاهد ظهور ترند بوهمیایی و مدل‌های چین‌دار و متنوعی هستیم که زیبایی خاصی هم دارند. این مدل‌ها برای خانم‌‌های چاق و خانم‌هایی که تناسب اندام ندارند بسیار مناسب هستند و اگر قصد دارید مد روز لباس بپوشید اما از اندام خودتان راضی نیستید این ترند جدید لباس را امتحان کنید.

شلوارهای گشاد کوتاه

مدل و ترند جدید لباس

تنها یک  مدل شلوار در جهان وجود دارد که به همه می‌آید و آن هم مدل شلوار گشاد کوتاه است (منظور از کوتاه مدل برمودا یا شلوارک نیست بلکه بلندی این نوع شلوار طوری است که تا مچ پا می‌رسد و روی زمین کشیده نمی‌شود)  این مدل شلوار از باسن به پایین فون می‌شود و خط کمر آن بالاتر از محل معمول قرار دارد، شلوار گشاد کوتاه نه تنها با هر فرم اندام سازگاری دارد بلکه به سادگی می‌توان آن را با هر لباسی اعم از  بلوز و مانتو و … هم پوشید و از مزایای آن استفاده کرد.

بوت‌های جورابی

مدل و ترند جدید لباس

بوت‌های جورابی به خصوص انواع بلند آن رویای هر کسی است که می‌خواهد پاهای کشیده و بلندی داشته باشد. بوتی را انتخاب کنید که خط برشی روی آن نداشته باشد تا امتداد عمودی آن شکسته نشود، این بوت را با لباسی بپوشید که بلندی آن تا زیر زانو یا زیر برجستگی روی ساق پا باشد و روی این برجستگی قرار نگیرد چون در این صورت ساق پای شما چاق‌تر به نظر خواهد رسید. بوت‌های جورابی، کشی و چسبان هستند و برای خانم‌هایی که پاهای چاقی دارند و معمولا نمی‌توانند بوت بلند سایز خود را پیدا کنند انتخابی ایده‌آل هستند.

ترکیب مانتوی کتی و شلوار جین

مدل و ترند جدید لباس

مهم نیست که برای چه موقعیتی لباس می‌پوشید و آماده می‌شوید، ترکیب یک مانتوی کتی با شلوار جین همیشه جواب می‌دهد. این ترکیب هم می‌تواند رسمی و اداری باشد و هم راحتی و دم دستی. علاوه بر این مانتوی کتی با فرم گشادی که دارد برای خانم‌هایی که در قسمت بالاتنه چاق هستند انتخاب مناسبی است و اثر لاغر کنندگی هم دارد و اگر پوشش مناسبی برای زیر آن در نظر بگیرید می‌توان از مدل‌های جلوباز و دولایه مانتو کتی هم استفاده کنید.

آستین‌های خاص

مدل و ترند جدید لباس

گفتیم که این فصل در دنیای مد فصل آستین‌ه است، آستین‌های بلند، آستین‌های چین‌دار و آستین‌هایی با فرم خاص‌های و فانتزی و کلوش که برای همه مناسب هستند و لازم نیست برای پوشیدن این ترند جدید لباس اندام ایده‌آلی داشته باشید. این آستین‌ها را در مانتوها، بلوزهای ساده و مجلسی و انواع مختلف لباس می‌توان مشاهده کرد و به خصوص اگر از چاقی در ناحیه بازوهای خود راضی نیستید می‌توانید این مدل لباس و آستین را برای خودتان تهیه کرده و مد روز و شیک باشید و اندام متناسب‌تری هم داشته باشید.

انواع گره یک ترند جدید لباس

مدل و ترند جدید لباس

این روزها اگر سری به مغازه‌ها و بوتیک‌های شهر بزنید چیزی که بیش از همه جلب توجه می‌کند لباس‌های چپ و راستی، لباس‌های گره‌دار و پاپیون‌دار، بنددار و هر مدلی است که به نحوی گره در آن به کار رفته باشد. مدل چپ و راستی لباس از تطبیق‌پذیرترین مدل‌های لباس زنانه است که اندام را کشیده و لاغر نشان می‌دهد و در کنار آن اگر از لباس‌های بنددار و گره‌دار استفاده کنید به راحتی می‌توانید با تنظیم بند و گره لباس را به سایز دلخواه خود درآورید و نگران گشاد یا تنگ بودن آن نباشید.

دامن راسته و بلوز گشاد

مدل و ترند جدید لباس

دامن راسته بلند تا حدی که قسمت بیشتر ساق پا را بپوشاند یک انتخاب عالی برای مواقعی است که می‌خواهید بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسید و در عین حال مرتب و شیک هم باشید. بلوزی که همراه با این دامن می‌پوشید هم اهمیت دارد و اگر می‌خواهید ظاهر هماهنگ‌تر و متناسب‌تری داشته باشید بهتر است این دامن را با بلوز گشاد (که مد روز هم هست و چاقی بالاتنه را هم می‌پوشاند) استفاده کنید و برای شیکی بیشتر پایین بلوز را دامن کمر دامن قرار دهید. در این شرایط فاق دامن هم باید بلند باشد تا کشیدگی پاها بیشتر مشخص شود.

لباس پشت باز

اگر به دنبال مدل جدیدی برای لباس مجلسی خود هستید که هم به شما بیاید، هم زیبا و جذاب باشد و هم عیب‌های اندام شما را مشخص نکند مدل پشت باز انتخابی ایده‌آل است. این مدل از مدل‌های جدید لباس مجلسی است که اگر با جزئیات و تزئیات خاصی هم همراه باشد بر زیبایی آن افزوده خواهد شد. دقت داشته باشید که لباس زیر مناسبی را همراه با این لباس مجلسی انتخاب کنید تا دچار اشتباه مد نشوید.

رنگ قرمز

مدل و ترند جدید لباس

فبلا هم گفتیم که رنگ قرمز رنگی است که به همه می‌آید و مهم نیست که چه رنگ پوستی داشته باشید، در هر شرایطی می‌توانید  لباس قرمزرنگ بپوشید. از آنجایی که رنگ قرمز جزو رنگ‌های مهم و ترند جدید لباس برای امسال هم هست حتما این رنگ زیبا را در انتخاب‌های  خود برای فصل‌های آتی مد نظر قرار دهید. هر مدل لباسی را می‌توان از این رنگ تهیه کرد اعم از لباس مجلسی، مانتو، بلوز، شلوار و … که در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد و تا زمانی که مدل لباس برای شما مناسب باشد می‌توانید آن را بپوشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)