همه ما در زمستان منتظر روزهای گرمتر هستیم اما وقتی هوا گرم می‌شود از عرق و نور خورشید شاکی هستیم. حقیقت این است که گرمای هوا در تابستان بسیار آزاردهنده است و بیشتر این زحمت و دردسر به خاطر انتخاب لباس و مدل موی زیبا اما نامناسب است. ریختن موها پشت گردن یا روی صورت نه تنها شما را گرم می‌کند بلکه عرق کردن و چربی موها باعث کثیف شدن صورت و آسیب به پوست هم می‌شود. پس انتخاب مدل موی مناسب برای تابستان ضروری است. در این مقاله چند مدل موی زیبا و مناسب برای روزهای داغ تابستان را برای شما انتخاب کرده‌ایم که می‌تواند شما را از گرما هم نجات دهد.

گرما و رطوبت هوا خیلی از خانم‌ها را وادار می‌کند که در تابستان به آرایشگر مراجعه کرده و موها را خیلی کوتاه کنند اما این کار توصیه نمی‌شود چون با بلند شدن موها شرایط سخت‌تر می‌شود. پس لازم است که برای تابستان مدل موی مناسبی انتخاب کنید که با شرایط شما سازگار باشد و برای موی متوسط و بلند هم مناسب باشد. مدلی که هم به اندازه کافی زیبا و جذاب باشد و درست کردن آن ساده باشد و هم این که شما را گرم نکند. باید این نکته را مد نظر داشته باشید که این روزها مدل‌های راحت و دم دستی برای مو بسیار باب شده‌اند و تلاش زیاد برای درست کردن موها مذموم شمرده می‌شود در هر صورت بیشتر مدل‌هایی که به نظر ساده و دم دستی می‌آیند با تلاش زیادی درست شده‌اند پس بهتر است ترند جدید را جدی بگیرید و مدل‌های حرفه‌ای و کار شده را که غیرطبیعی به نظر می‌رسند فراموش کنید. در ادامه به معرفی ۱۲ مدل موی زیبا و مناسب برای هوای گرم و شرجی با توضیحات کامل در مورد هریک خواهیم پرداخت.

 

مدل موی زیبا برای تابستان به کمک بافت مو

بافت دوطرفه فرانسوی جمع شده در پشت: بافت فرانسوی مو از زیباترین بافت‌ها است که با ایجاد حجم و جریان هوا در مو آن را خنک می‌کند. برای درست کردن این مدل موی زیبا نیازی نیست که موهای بلندی داشته باشید و با موهای متوسط هم می‌توانید بافت دوطرفه فرانسوی بسازید و بقیه موها را در پشت سر جمع کنید.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

بافت نامنظم با دم اسبی یک مدل موی زیبا برای تابستان: اگر به مدل‌های ژولیده و نامرتب علاقمند هستید این مدل مو مناسب شما است. در این مدل شما موها را به طور نامنظم و شل بافته و می‌بندید سپس بخشی از مو را گرفته و بافته را به سمت بالا می‌کشید که حالتی دراماتیک روی مو ایجاد می‌کند و به ترکیبی از دم اسبی و بافت تبدیل می‌شود.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

بافت استخوان ماهی: بافت استخوان ماهی چندان ساده نیست و برای انجام آن باید از یک فرد دیگر کمک بگیرید. برای بافت استخوان ماهی شما مانند بافت طبیعی عمل می‌کنید اما به جای منتقل کردن همه دسته مو بخشی از آن را به طرف دیگر منتقل می‌کنید. این مدل مو بسیار زیبا و مجلسی و مناسب روزهای گرم است.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

مدل بافت پف دار یک مدل موی زیبا برای روزهای گرم: این مدل مو ظاهری مانند بافت مو دارد اما ساده‌تر است و خودتان هم می‌توانید آن را درست کنید. برای این کار باید موها را دسته دسته از بالای سر با کش ببندید و هر دسته را دو قسمت کرده و از میان دسته قبلی عبور دهید. انتهای موها را نیز به روش معمول ببافید.

مدل‌های جمع شده در بالای سر مخصوص تابستان

مدل جمع شده در بالا به سبک کندال جنر: این مدل توسط کندال جنر در مراسم کواچلا مورد استفاده قرار گرفت و چون برای فصل گرما بسیار مناسب است محبوبیت زیادی پیدا کرد. برای درست کردن این مدل موها را در بالای سر دم اسبی کنید و دسته دسته دور پایه دم اسبی بپیچید و محکم کنید.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

مدل جمع شده در بالا به شکل نامنظم: این مدل موی زیبا برای موهای وز و حالت دار مناسب است و روش آن با مدل‌های جمع شده در بالا تفاوتی ندارد فقط قبل از جمع کردن موها قسمت دم اسبی موها را پوش دهید تا سبک‌تر شوند و حالتی نامنظم پیدا کنند.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

مدل جمع شده در بالا به سبک فرانسوی: این مدل یکی از مدل‌های جذاب برای تابستان است و احتمال این که موهای کوتاه قسمت پشت روی گردن شما بریزد در این مدل وجود ندارد. این مدل مانند مدل‌های دیگر جمع کردن در بالا است اما قبل از آن باید قسمت پشت موها را به روش فرانسوی مانند تصویر زیر ببافید سپس دم اسبی کنید.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

مدل بافت آلمانی مو: مدل بافت آلمانی یکی از روش‌های تخصصی بافت مو است که نیاز به آموزش دارد و معمولا خود فرد نمی‌تواند آن را انجام دهد. این روش تقریبا حالت برعکس بافت فرانسوی است و با ایجاد جریان هوا در بین موها به خنک ماندن شما کمک می‌کند و با جمع کردن بقیه مو در پشت کامل می‌شود.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

انواع مدل پیچ مو برای روزهای گرم

مدل پیچ فرانسوی بافت دار: مدل‌های پیچ با جمع کردن مو در پشت شما را از گرما حفظ می‌کنند و انتخابی عالی برای تبستان هستند. اگر موهای شما سبک و بافت دار است و چندان بلند نیست می‌توانید به این روش موها را جمع کنید و با گیره مناسب محکم کنید. در این روش نیازی نیست که موهای شما کاملا مرتب و صاف باشد و بیرون آمدن چند دسته از جلو و پشت به جذابیت آن اضافه می‌کند.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

پیچ ساده یک دقیقه‌ای یک مدل موی زیبا و سریع: این مدل مو برای موهای صاف و مرتب مناسب است و اگر عجله دارید در کمتر از یک دقیقه به کمک یک گیره مخصوص پیچ مو می‌توانید این مدل موی تمیز و مرتب را برای خود درست کنید.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

پیچ فرانسوی نامنظم: این مدل پیچ مو نسبت به مدل فرانسوی مرتب‌تر است و در صورت داشتن موهای حالت دار و سبک می‌توانید این مدل موی زیبا را برای خود داشته باشید و از گرمای هوا در امان بمانید.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

پیچ فرانسوی مرتب مناسب برای موی کوتاه و متوسط: اگر موهای متوسط یا کوتاه دارید می‌توانید به این شکل موها را درست کنید. این روش پیچ مو کاملا مرتب و تمیز است و برای هر موقعیتی در روزهای گرم فصل تابستان مناسب است.

مدل موی زیبا مخصوص هوای گرم

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)