پیراهن‌های مردانه هم مثل هر لباس دیگری مدل‌های متنوعی دارند و هر یک از مدل‌های پیراهن مردانه برای موقعیت و شرایط خاصی مناسب است. یکی از شرایط مهم و خاص، تغییر فصل‌ها هستند و هر فصلی مدل‌های پیراهن مردانه مناسب آن فصل را می‌طلبد. فصل تابستان با گرما و تابش شدید نور خورشید شرایط متفاوتی نسبت به فصل‌های دیگر دارد و با گرمای این فصل پیدا کردن لباسی که همزمان هم راحت و هم شیک باشد کار ساده‌ای نیست. اما برخی از مدل‌های پیراهن مردانه با رنگ‌ها و طرح‌های خاصی می‌توانند برای فصل تابستان هم مناسب باشند. ما در این مقاله  اختصاصی از مجله قرمز شما را با مدل‌های پیراهن مردانه که در تابستان می‌توانید مورد استفاده قرار دهید آشنا خواهیم کرد.

همان طور که در مقالات قبلی مجله قرمز نیز بیان شد لباس مناسب تابستان بر اساس چند فاکتور تعیین می‌شود که شامل جنس، رنگ و مدل لباس هستند. وقتی همه این عوامل در یک لباس به درستی انتخاب شده‌ باشند در این صورت می‌توان گفت که لباس مورد نظر برای تابستان مناسب است. جنس لباس یکی از مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین فاکتورها در راحتی و خنکی آن است و در مورد پیراهن‌های مردانه انواع نخی، کتان و لینن بهترین گزینه برای تابستان هستند. در کنار انتخاب جنس، مدل پیراهن هم اهمیت دارد و پیراهن‌هایی که کمی‌ گشاد‌تر و راحت‌تر هستند و یقه و سرآستین‌های آن‌ها آزاد است گزینه‌های بهتری به شمار می‌روند. البته واضح است که در صورت امکان پوشیدن پیراهن آستین کوتاه بهتر است این مورد را انتخاب کنید. اما فاکتور سوم رنگ و طرح پیراهن است که در این مقاله بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت و مناسب‌ترین مدل‌های پیراهن مردانه کلاسیک از نظر رنگ و طرح را برای تابستان معرفی خواهیم کرد.

مناسب‌ترین مدل‌های پیراهن مردانه

پیراهن سفید ساده رسمی یکی از مدل‌های پیراهن مردانه برای تابستان

کمتر کسی را می‌توان یافت که یک پیراهن سفید رسمی مردانه را در کمد لباس‌های خود نداشته باشد. این لباس یکی از لباس‌های کلاسیک مردانه به شمار می‌رود که بخش اصلی استایل رسمی مردانه هم هست و برای کسانی که می‌خواهند استایلی کاملا کلاسیک و رسمی داشته باشند این پیراهن یکی از ضروریات است در حدی که اگر مردی فقط یک پیراهن در کمد لباس‌های خود داشته باشد احتمالا آن پیراهن همین پیراهن ساده سفید رسمی است. پیراهن سفید ساده رسمی را در هر فصلی می‌توان پوشید اما رنگ سفید این پیراهن باعث می‌شود که بهترین گزینه برای فصل تابستان باشد چون همان طور که می‌دانید رنگ سفید تمام انرژی خورشید را منعکس کرده و آن را جذب و به گرما تبدیل نمی‌کند در نتیجه شما با پوشیدن این پیراهن احساس گرما نخواهید کرد. علاوه بر این، هماهنگ کردن یک پیراهن سفید با همه رنگ‌های دیگر به سادگی امکان پذیر است و شما می‌توانید آن را با کت و شلوارهای تابستانی خود در هر رنگی بپوشید و استایل تابستانی شیک و زیبایی داشته باشید. البته در کنار انتخاب رنگ پیراهن دو فاکتور دیگر یعنی جنس پارچه و مدل پیراهن را که در بخش قبل به آن اشاره شد فراموش نکنید و سراغ گزینه‌هایی بروید که شما را کمتر گرم می‌کنند.

مناسب‌ترین مدل‌های پیراهن مردانه

مدل‌های پیراهن مردانه به رنگ‌های ساده پاستل

اگرچه رنگ سفید همیشه ساده‌ترین، هماهنگ‌ترین و در دسترس‌ترین گزینه است اما تنها انتخاب شما نیست. رنگ‌های روشن دیگری هم وجود دارند که به اندازه سفید، خاصیت خنکی دارند و باعث گرم شدن شما نمی‌شوند. رنگ‌های پاستل رنگ‌هایی هستند که مقدار زیادی سفید در خود دارند و از یک رنگ پایه تشکیل شده‌اند مثل آبی آسمانی، صورتی، لیمویی، بنفش یاسی و … که هر یک از آن‌ها اثر خاصی در استایل شما دارند. مثلا آبی آسمانی نه تنها یک رنگ مناسب و عالی برای  تابستان است بلکه اثر آرامش بخشی هم دارد که باعث می‌شود همه به شما اعتماد کنند. یکی دیگر از رنگ‌های پاستل، رنگ صورتی است که اهمیت آن ددر استایل مردانه کمتر جدی گرفته شده است چون خیلی‌ها هنوز این تصور را دارند که رنگ صورتی یک رنگ زنانه است و جایگاهی در استایل مردانه ندارد. در حالی که رنگ صورتی با بیشتر رنگ‌های پوست هماهنگی دارد و با مقدار کمی طیف گرمی که در خود دارد در کنار رنگ‌های آبی دریا و سبز چمنزار و … جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت. البته این پیراهن‌ها حالت نیمه رسمی دارند و می‌توانند استایل راحتی با شلوار جین و کتانی را رسمی‌تر کنند و یا استایل کت و شلواری را غیررسمی‌تر کنند و در هر صورت ارزش امتحان کردن را دارند.

مناسب‌ترین مدل‌های پیراهن مردانه

مدل‌های پیراهن مردانه با طرح‌های ملایم و مختصر

پس از انتخاب رنگ پیراهن نوبت به انتخاب  طرح آن می‌رسد. در مورد طرح پیراهن مردانه شما قبل از هر کاری باید به موقعیت توجه کنید و طرح پیراهن را بر اساس آن انتخاب کنید. طرح‌های ملایم و ساده مثل راه راه ظریف، چهارخانه ریز و طرح‌هایی از این دست که از فاصله دور قابل تشخیص نیستند و ساده به نظر می‌رسند بهترین گزینه برای موقعیت‌های رسمی در تابستان هستند مثل زمانی که به یک عروسی دعوت شده‌اید و یا قرار است در یک مهمانی بزرگ حضور پیدا کنید. در این شرایط بهتر است که بقیه لباس‌های خود را تا حد ممکن رسمی و ساده انتخاب کنید تا پیراهن طرح‌دار شما شلوغ و ناهماهنگ به نظر نرسد، البته بهتر است رنگ پیراهن شما جزو رنگ‌های پاستل باشد و دو دکمه بالایی آن را باز بگذارید تا هماهنگی بیشتری با شرایط داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هر چه طرح پیراهن شما درشت‌تر و مشخص‌تر باشد غیررسمی‌تر است و برای پوشیدن در عروسی تابستانی و مهمانی مناسب نخواهد بود اما می‌توانید از چنین پیراهن‌هایی برای محیط کار و … استفاده کنید.

مناسب‌ترین مدل‌های پیراهن مردانه

مدل‌های پیراهن مردانه با طرح‌های درشت و رنگارنگ

گفتیم که هر چه طرح پیراهن مردانه شما درشت‌تر باشد مدل آن غیررسمی‌تر است و برای موقعیت‌های غیررسمی مناسب است اما شما با ترکیب لباس مناسب می‌توانید یک پیراهن طرح‌دار را به یک پیراهن شاخص، بیانگر و مناسب برای کار و فعالیت در فصل تابستان تبدیل کنید. البته یک پیراهن طرح‌دار گلدرشت برای محیط کار رسمی اصلا مناسب نیست و حتی برای محیط‌های کار نیمه رسمی هم توصیه نمی‌شود اما می‌تواند یک لباس عالی برای گردش و تفریح در شب‌های تابستانی باشد. طرح‌ها گلدار، بته جقه‌ای و طرح‌هایی شبیه به این در پیراهن‌های مردانه طرح‌هایی جسورانه تلقی می‌شوند که هر کسی نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند و اگر شما هم جزو این افراد محافظه کار هستید و می‌خواهید لباسی طرح‌دار برای موقعیت‌های غیررسمی داشته باشید توصیه می‌کنیم سراغ طرح‌های معمولی مثل راه راه و چهارخانه در ابعاد بزرگ‌تر و با تنوع رنگی بالاتر بروید تا استایلی زیبا برای فصل تابستان داشته باشید البته همچنان توصیه ما این است که از محدوده رنگ‌های پاستل و سفید و … خارج نشوید تا رنگ‌های تیره باعث گرما و آزار شما نشوند.

مناسب‌ترین مدل‌های پیراهن مردانه

مدل‌های پیراهن مردانه غیررسمی مناسب برای تابستان

این مدل‌های پیراهن مردانه که در قسمت‌های قبلی معرفی شد حالتی رسمی و نیمه رسمی داشتند ولی تابستان فصل تفریح و نشاط است و شما برای تفریح و گردش نیاز به پیراهن رسمی ندارید. البته پوشیدن پیراهن مردانه همیشه به معنای داشتن استایل رسمی و نیمه رسمی نیست و شما هم مجبور نیستید برای راحتی شرایط تیشرت و … بروید. پیراهن‌های مردانه می‌توانند غیررسمی هم باشند و چند فاکتور در این میان تعیین کننده است:

  • پیراهن‌هایی که در گوشه یقه آن‌ها دکمه وجود دارد همیشه غیررسمی محسوب می‌شوند.
  • پیراهن‌های مردانه آستین کوتاه جزو غیررسمی‌ترین پیراهن‌ها هستند.
  • پیراهن‌هایی که تا انتها دکمه دارند و موقع پوشیدن نیازی به قرار دادن آن‌ها داخل شلوار ندارید همیشه غیررسمی هستند.
  • پیراهن‌هایی که یک جیب سینه دارند غیررسمی هستند.
  • پیراهن‌های مردانه با اپل غیررسمی هستند.
  • پیراهن‌هایی که رنگ، دکمه، یقه و سرآستین آن‌ها با قسمت‌های دیگر فرق دارد همیشه غیررسمی هستند.

البته شما همیشه می‌توانید با ترکیب لباس مناسب استایل خود را رسمی‌تر یا غیررسمی‌تر کنید مثلا پیراهن رسمی را با شلوار جین و کفش کتانی بپوشید و یا با پیراهن غیررسمی و نیمه رسمی کت و شلوار و کفش رسمی بپوشید و خودتان تعیین کننده سبک لباس پوشیدن خود باشید.

مناسب‌ترین مدل‌های پیراهن مردانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)