کفش‌های کتانی از دهه‌ها قبل به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کفش‌ها تبدیل شده‌اند. اگرچه خاستگاه این کفش‌ها به ورزش و فعالیت‌های بدنی بازمی‌گردد اما اکنون کفش‌های کتانی از جنبه مد و فشن اهمیت بیشتری دارند و جنبه ورزشی آن‌ها در اولویت بعدی قرار گرفته است. این کفش‌ها هم مثل هر نوع کفش زنانه دیگر ترندهای خاص خود را دارند و ما هر فصل با مدل‌های جدید کفش کتانی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مواجه هستیم که انتخاب‌های متعددی را پیش روی ما قرار می‌دهند. امسال هم مانند هر سال و هر فصل دیگری ترندهای جدیدی از کفش‌های کتانی زنانه معرفی شده است که آشنایی با آن‌ها به انتخاب بهتر و موفق‌تر کمک می‌کند. در این مقاله با مدل‌های جدید کفش کتانی برای سال جدید آشنا می‌شوید.

رنگ‌های مات با کفی‌ ضخیم

مدل‌های جدید کفش کتانی

یکی از ترندهای مهم که در سال جدید محبوب خواهد بود کفش سفید است، کفش کتانی زنانه هم به عنوان یکی از انواع کفش زنانه از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی کتانی سفید چیزی نیست که از مد بیفتد و شما در هر زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ سفید کفش، استایل شما را تحت الشعاع قرار دهد به همین دلیل بهتر است از رنگ‌های مات مثل کرم، صورتی چرک کمرنگ و آبی آسمانی که در عین روشن بودن مدرن هم هستند استفاده کنید. اگر می‌خواهید کفش شما شیک و مد روز باشد تا حد ممکن آن را ساده انتخاب کنید به حدی که جزئیات آن بسیار کم مثلا محدود به دوخت و برش مایل باشد. کفی کفش هم ترندهای خاص خود را دارد و ترند غالب برای این فصل، کفی ضخیم ترکیبی با رویه کفش است که نیمرخ کفش را یکدست و قالبی شکل می‌دهد.

مدل‌های جدید کفش کتانی

کفش‌های اسپورت برای شیکپوشی

مدل‌های جدید کفش کتانی

کفش‌های کتانی از گذشته برای ورزش، پیاده روی و فعالیت‌های فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. طبق آمار ۷۵ درصد از کفش‌های کتانی که در ایالات متحده به فروش می‌رسند برای ورزش و به عنوان کفش راحتی روزمره استفاده می‌شوند. اما این آمار و قراردادها مربوط به گذشته است. با تغییرات و خلاقیت‌هایی که در طراحی کفش‌های کتانی جدید صورت گرفته است آن‌ها به کفش‌هایی شیک و بااستایل تبدیل شده‌اند بدون آن که در اصل و هویت آن‌ها دست برده شود. این تغییر و تحول در سایر بخش‌های استایل ورزشی هم صورت گرفته است و امروزه سبک شیک پوشی از نوع ورزشی (Athleisure) یک سبک شناخته شده و مورد قبول است.پس حالا دیگر مجبور نیستید کفش کتانی خود را فقط برای پیاده روی یا ورزش بپوشید چون این کفش‌ها به اندازه کافی شیک هستند که به عنوان کفش سطح بالای شما هم مورد استفاده قرار بگیرند و شما بتوانید در عین راحتی شیک هم باشید.

مدل‌های جدید کفش کتانی

بازگشت نوستالژی دهه نود میلادی

مدل‌های جدید کفش کتانی

نوستالژی نقش مهمی را در دنیای مد و فشن ایفا می‌کند و تاثیر زیادی روی حرکت‌ها و ترندهای آن دارد. حتما درباره چرخه سی ساله مد شنیده‌اید و می‌دانید که ترندها پس از سه دهه مجددا در شکلی مدرن‌تر تکرار می‌شوند و از آن‌جایی که به پایان دهه ۲۰۱۰ نزدیک می‌شویم به زودی شاهد ظهور مجدد ترندهای دهه نود میلادی خواهیم بود. جالب است بدانید که این تحول از هم اکنون شروع شده است و استارت آن هم از کفش‌های کتانی زده شده است. دهه نود با کفش‌های کتانی بزرگ و لژدار و با نیمرخ غیرمعمول شناخته می‌شود (کتانی‌های معروف استیو جابز را به خاطر بیاورید) در آن زمان کفش‌های کتانی معمولا رنگ‌های نئون و شبرنگ داشتند و در رنگ بندی‌های متنوعی ارائه می‌شدند. اکنون هم این ترندها را می‌توانید در مدل‌های جدید کفش کتانی ببینید. برندهای معروف کفش کتانی مثل آدیداس و ریباک کفش‌هایی با این سبک و سیاق به بازار عرضه کرده‌اند که برای یادآوری گذشته هم که شده بد نیست یک مدل از آن‌ها را تهیه کنید و به استایل خود رنگ و لعابی بدهید.

مدل‌های جدید کفش کتانی

کتانی‌های زشت یکی از مدل‌های جدید کفش کتانی

مدل‌های جدید کفش کتانی

بله درست خواندید. کفش‌های کتانی زشت هم یک سبک خاص و شناخته شده در دنیای کفش‌ها هستند که با وجود زشتی بسیار هم محبوب و حتی زیبا(!) هستند. به نظر می‌رسد لباس‌های زشت قرار است در سال ۲۰۱۸ حرفی برای گفتن داشته باشند و کتانی‌ها هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود. تعریفی که از زشت بودن در این ترند ارائه می‌شود استفاده از ترکیب رنگی غیرمعمول و فرم‌های بزرگ و نامتعادل است که در دهه نود و دهه دوهزار میلادی بسیار محبوب بودند و همه جا حتی بر پای ستارگان هالیوود و خوانندگان هم دیده می‌شدند. اما سبک جدید کتانی‌های زشت تا حدی مدرن‌تر است و در آن از رنگ‌های کلاسیک و خنثی مثل خاکستری و کرم بیشتر استفاده می‌شود. این سبک جدید در برندهای معتبر و لاکچری مثل بالنسیاگا و گوچی هم مشاهده شده است که محدود به کفش‌ها هم نبوده است، پس بهتر است به جای مسخره کردن این کفش‌های زشت آن‌ها را جدی بگیرید.

مدل‌های جدید کفش کتانی

کفش‌های کتانی با استایل زنانه

مدل‌های جدید کفش کتانی

کفش‌های کتانی اولین بار به عنوان کفش‌هایی مردانه و با استایل مردانه طراحی شدند و با همین سبک و سیاق و بدون تغییر چندانی به فشن زنانه راه پیدا کردند. اما خانم‌ها سلیقه متفاوتی نسبت به آقایان دارند به خصوص اگر طرفدار استایل خانمانه هم باشند. طراحان مد و لباس امسال نه تنها این قشر از جامعه را فراموش نکرده‌اند بلکه به جای در اولویت قرار دادن مشتریان مذکر این بار مشتریان مونث خود را معیار طراحی قرار داده‌اند و در راستای این هدف کفش‌های کتانی با استایل خانمانه و ظریف به بازار ارائه کرده‌اند که چیزی از راحتی کم ندارد و در عین حال سعی در از بین بردن مرزهای جنسیتی دارد. کفش‌های کتانی گلدوزی شده، کفش‌های متالیک، کفش‌های خزدار، کتانی‌های منجوق دوزی و پولک دوزی با رنگ‌های دلپذیر برای خانم‌ها جزو این نمونه‌ها هستند و در هر فصل هم شاهد مدل‌های جدید کفش کتانی از این سبک هستیم.

مدل‌های جدید کفش کتانی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)