خیلی‌ها تصور می‌کنند شیک پوشی به معنای پروی کردن از مدل و امتحان کردن مدل‌های جدید و عجیب لباس است و این کار نیاز به شجاعت و جسارت زیادی دارد اما دنبال کردن ترندها تنها یکی از پایه‌های شیک پوشی است و با ترندهای متنوعی که در دنیای مد وجود دارد همیشه نیاز به جسارت و شجاعت نیست چون در این میان مدل‌های جدید و ساده لباس هم وجود دارند که برای افراد نه چندان اهل ریسک مناسب هستند. به طور مثال یکی از ترندهای جالب امسال لباس‌های سبک مدرسه است که با اصول محافظه کارانه هم کاملا تطابق دارد و شما می‌توانید این لباس‌ها را که به روز و هماهنگ شده‌اند بپوشید. بنابراین ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با مدل‌های جدید و ساده لباس که نیاز به ریسک کردن ندارند آشنا می‌کنیم و در ادامه نیز به معرفی شیک پوشی به سبک لباس مدرسه خواهیم پرداخت.

مدل‌های جدید و ساده لباس

ترکیب لباس جین در کنار جین

علاقمندان به جین اعم از شلوار و کت و مانتوی جین هیچ نگرانی از بابت مد روز بودن لباس‌های خود ندارند چون لباس‌های جین به عنوان لباس‌های کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتند. اما اگر شما جزو افراد غیر ریسک پذیر در زمینه ترندها هستید اما می‌خواهید ترندهای جدید را هم امتحان کنید به شما توصیه می‌کنیم لباس‌های جین را با هم بپوشید. این روش از مدل‌های جدید و ساده لباس است که زیبایی خاصی دارد و نیاز به ریسک هم ندارد. البته یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید که رنگ لباس‌های جین شما نباید نزدیک به هم باشد مثلا مانتوی جین آبی را با شلوار جین سرمه‌ای بپوشید و یا شلوار جین مشکی را با کت توسی جین همراه کنید.

مدل‌های جدید و ساده لباس

ترکیب طرح‌های ساده و پیچیده با هم

ترکیب طرح لباس یکی از روش‌های شیک پوشی است که در سطوح بالای آن نیاز به تخصص و تمرین دارد در غیر این صورت احتمال خطا و شلوغ و در هم شدن استایل بسیار زیاد است. بنابراین اگر شما جزو افراد ریسک پذیر نیستید ولی می‌خواهید لباس‌های طرح‌دار را در کنار هم بپوشید توصیه می‌کنیم از طرح‌های هندسی مثل راه راه و چهارخانه یا خالدار در کنار لباس‌هایی که طرح‌های نسبتا شلوغ مثل گلدار و پلنگی و … دارند استفاده کنید. این ترکیب به خصوص اگر رنگبندی مناسبی داشته باشد همیشه مد روز و جذاب است.

مدل‌های جدید و ساده لباس

استفاده از رژ لب به عنوان یک اکسسوری

برخی از خانم‌ها آرایش می‌کنند تا زیبایی چهره خود را بیشتر کنند برخی هم برای پوشاندن عیوب چهره آرایش می‌کنند. اما این آرایش لازم نیست همیشه کامل و به اصطلاح هفت قلم باشد! کارشناسان مد و زیبایی معتقدند یک رژ لب با رنگ تند و مشخص مثل قرمز، زرشکی یا بنفش می‌تواند نقش اکسسوری را در استایل شما بازی کند. پس زمانی که نمی‌خواهید لباس‌های رنگارنگ بپوشید و استایل خود را ساده انتخاب کرده‌اید با زدن یک رژ لب خوشرنگ ترکیب لباس‌های خود را کامل کنید و به آن‌ها جذابیت بیشتری بدهید.

مدل‌های جدید و ساده لباس

تیپ سرتاپا یکرنگ یکی از مدل‌های جدید و ساده لباس

استایل تکرنگ و بلوکی مزایای زیادی دارد، استایل تکرنگ را که حتما می‌شناسید اما استایل بلوکی دو یا سه رنگ بلوکی در خود دارد مثلا با پوشیدن یک شلوار یکدست مشکی می‌توان پاها را کشیده و لاغر نشان داد و در کنار آن می‌توان با پوشیدن یک بلوز سفید تعادل میان بالاتنه و پایین تنه را برقرار کرد. حال اگر همه لباس‌های خود را از یک رنگ مثل سفید، مشکی یا کرم انتخاب کنید نه تنها مد روز لباس پوشیده‌اید بلکه نیازی هم به ریسک کردن ندارید البته به شرطی که یک رنگ خنثی و ملایم را برای استایل تکرنگ خود برگزیده باشید.

مدل‌های جدید و ساده لباس

تیشرت‌های طرح دار یکی از مدل‌های جدید و ساده لباس روزمره

تیشرت جزء جدانشدنی لباس‌های زنانه و مردانه است که کاربرد زیادی به خصوص در فصل تابستان دارد. یک تیشرت ساده چیزی است که همه نیاز دارند اما اگر بخواهید کمی تنوع به استایل خود بدهید و بدون ریسک کردن و امتحان چیزهای عجیب به دنبال ترندها باشید بهتر است سراغ تیشرت‌های طرح‌دار بروید. این تیشرت‌ها از مدل‌های جدید و ساده لباس هستند که جذابیت خاصی به استایل راحتی روزمره شما می‌دهند و مهم‌تر از همه این که نوشته‌ها و لوگوهای روی آن می‌تواند بیانگر چیزی باشد که شما هستید یا می‌خواهید باشید.

مدل‌های جدید و ساده لباس

لباس‌های سبک مدرسه یکی از مدل‌های جدید و ساده لباس

دوران مدرسه از دوران جذاب زندگی هر کودک و نوجوان است که با خاطرات تلخ و شیرین مختلفی همراه است و کمتر کسی را می‌توان یافت که از این دوران زندگی خود با حس نوستالژی و حسرت یاد نکند. البته لباس‌هایی که ما در دوران مدرسه می‌پوشیدیم تا حدی کسل کننده و ناخوشایند بودند، مثل مانتو شلوارهای گشاد و بلندی که رنگ جالبی هم نداشتند و یا کوله پشتی‌های بزرگ و سنگین و کفش کتانی همیشه کثیف. اما جالب است بدانید که این حس نوستالژی تنها دامن شما را نگرفته است بلکه طراحان مد و لباس هم با الهام گرفتن از لباس‌های دوران مدرسه، ترندهای جدیدی را معرفی کرده‌اند که به شیک پوشی به سبک مدرسه معروف شده است و شما در ادامه این مقاله با چند نمونه از این لباس‌های سبک مدرسه‌ای آشنا خواهید شد که می‌توانید با اضافه کردن آن‌ها با استایل خود، سبکی ساده، راحت، دوست داشتنی، موقر و نوستالژیک داشته باشید. بر خلاف ظاهر قضیه این لباس‌ها اصلا بچگانه نیستند بلکه کاملا مد روز و سطح بالا هستند و تنها با الهام از سبک لباس پوشیدن دانش آموزان طراحی شده‌اند.

مدل‌های جدید و ساده لباس

کوله پشتی به جای کیف دوشی و دستی: کولی پشتی یکی از اجزای ضروری لباس‌های مدرسه است که در استایل روزمره نیز جایگاه خاصی دارد. البته کوله پشتی روزمره و شیک شما قطعا تفاوت زیادی با کوله پشتی مدرسه دارد، کوله پشتی مدرسه معمولا رنگارنگ و بزرگ و جادار است تا بتواند وزن کتاب‌های زیاد را تحمل کند اما کوله پشتی شیک خانمانه، ظریف و نسبتا کوچک است و حمل آن بسیار ساده است. این کوله پشتی‌ها معمولا از جنس چرم یا جیر در رنگ‌های خنثی و تیره هستند و برای حمل وسایل روزمره مثل کیف پول و تلفن همراه و چیزهای ضروری دیگر طراحی شده‌اند.

مدل‌های جدید و ساده لباس

کفش کتانی به جای کفش‌های زنانه: دانش آموزان دختر و پسر معمولا کفش‌های کتانی می‌پوشند چون راه رفتن و دویدن و ورزش کردن در این کفش‌ها بسیار ساده است و راحتی این کفش‌ها فعالیت‌های دانش آموزان را محدود نمی‌کند. اما استفاده از این کفش‌ها محدود به سن و دوره خاصی نیست و همه حتی شیک پوش‌ترین افراد هم می‌توانند کفش کتانی بپوشند، البته کفش‌های دانش آموزان به ندرت تمیز و مرتب است چون آن‌ها اهمیتی به شیک پوشی خود نمی‌دهند اما خانم‌های خوش تیپی که به پوشیدن کفش کتانی علاقه دارند باید در نگهداری از این کفش‌ها دقت زیادی به خرج دهند و آن‌ها را در تمیزترین و مرتب‌ترین شکل ممکن بپوشند.

مدل‌های جدید و ساده لباس

مانتوهای چهارخانه به جای مانتوهای رسمی: مانتوهای یونیفرم مدرسه معمولا ساده و یا راه راه و چهارخانه و ترکیبی از این‌ها و در رنگ‌های خاص هستند تا تفاوت رده‌های سنی مختلف مشخص شود. این سبک مانتو حالتی مرتب و شسته رفته و معصومانه به شما می‌دهد که در هر سنی قابل استفاده است و با طراحی‌های جدید دیگر مخصوص کودکان و نوجوانان نیست. پس اگر می‌خواهید تیپ خود را به روز کنید و لباس‌هایی مرتب و دوست داشتنی بپوشید توصیه می‌کنیم مانتوهای چهارخانه رنگی در سبک مانتوی مدرسه را امتحان کنید.

مدل‌های جدید و ساده لباس

شلوار پارچه‌ای به جای شلوار جین: شلوارهای مدرسه معمولا با مانتوی آن ست است و از یک جنس و رنگ پارچه تهیه می‌شود گاهی هم شلوار از یک رنگ متفاوت و تیره مثل مشکی تهیه  می‌شود اما در هر صورت شلوار مدرسه از جنس پارچه ساده یا طرح‌دار است. پس اگر سبک شیک پوشی مدرسه‌ای سبک مورد علاقه شما است بهتر است به جای شلوارهای جین از شلوارهای پارچه‌ای گشاد ساده یا طرح‌دار چهارخانه و راه راه استفاده کنید. این شلوارها نه تنها بسیار راحت هستند بلکه تطبیق پذیری بالایی هم دارند و هم با کفش کتانی و هم با سایر کفش‌ها به خوبی ترکیب می‌شوند پس بهترین انتخاب برای محیط کار و دانشگاه به شمار می‌روند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)