وقتی صحبت از لباس مناسب خانم‌ها برای محیط کار می‌شود همه به لباس‌هایی نه چندان زیبا، خسته کننده و تیره رنگ فکر می‌کنند که اثری از استایل و فشن در آن‌ها مشاهده نمی‌شود و حتی از مدافتاده و تکراری هم هستند. هرچند در بیشتر ادارات و مراکز محدودیت‌های زیادی درباره نحوه پوشش خانم‌ها وجود دارد اما این محدودیت‌ها نمی‌تواند شما را از شیک‌پوشی محروم کند. شما در عین پوشیده بودن و تقید به شرایط محیط کار می‌توانید هم زیبا و جذاب لباس بپوشید و هم کاملا شیک و مدروز باشید. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از ترندهای لباس زنانه را که در محیط کار هم می‌توان آن‌ها را استفاده کرد معرفی کنیم.

همان طور که می‌دانید در هر فصل و هرسال مدل‌های جدید و ترندهای خاصی در بخش‌های مختلف پوشاک معرفی می‌شود که این ترندها توسط طراحان لباس در غالب لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبنای خاصی برای معرفی این ترندها وجود ندارد و طراحان از هرچیزی، از طبیعت، فرهنگ عامه و ایده‌های ذهنی خود گرفته تا مدل‌هایی که در گذشته باب بوده‌اند برای خلق چیزهای جدید استفاده می‌کنند که ترند شدن این طرح‌ها بستگی به پذیرش و مقبولیت آن‌ها توسط اجتماع و مردم دارد.

گاهی این ترندها چنان سریع تغییر می‌کنند که هماهگ شدن با آن‌ها تقریبا غیرممکن می‌شود و تشخیص این که کدام مورد برای کدام نوع لباس مناسب است کار دشواری می‌شود. در این مواقع است که شما باید از نظرات کارشناسان مد کمک بگیرید و ترندهای مناسب برای هر نوع لباس را تشخیص دهید. این بار نوبت لباس محیط کار است، لباسی که لازم نیست خسته کننده و دور از مد باشد. با به کار بردن این ترندها در لباس‌های محیط کاری خود می‌توانید شیک و زیبا باشید بدون این‌که از حرفه‌ای بودن و جدیت شما چیزی کم شود.

شلوارهای نواردوزی شده

مدل شلوار برای محیط کار

سال گذشته وقتی ترند شلوارهای نواردوزی شده زنانه معرفی شد کمتر کسی تصور می‌کرد این شلوارها که بیش از هرچیزی شبیه به شلوار ورزشی‌های قدیمی بودند به چنین محبوبیتی برسند اما این شلوارها با خطوط عمودی که در قسمت پهلو دارند (یک یا دو نوار غیرهمرنگ با زمینه شلوار) کمک می‌کنند که پاهای شما کشیده‌تر دیده شود و علاوه بر این مزیت کاملا مد روز هم هستند و کاملا برای محیط کاری مناسب و قابل قبولند. اگر می‌خواهید از این شلوارها برای اداره و محیط کار خود استفاده کنید توصیه می‌کنیم آن را در رنگ‌های مشکی یا سرمه‌ای انتخاب کنید و رنگ نواردوزی‌ها را با رنگ مانتو یا سایر اکسسوری‌های خود مثل کیف یا کفش هماهنگ کنید.

کت و مانتوی استایل دهه هشتاد

مانتو شلوار برای محیط کار

در دهه هشتاد میلادی لباس‌هایی مد روز بودند که سرشانه‌های عریض و حالتی گشاد و فرم‌دار داشتند. در  همین زمان کت‌های زنانه اپل‌دار هم به اوج محبوبیت خود رسیده‌بود و یکی از لباس‌های ضروری برای زنان شاغل شمرده می‌شد که همراه با دامن یا شلوار مورد استفاده قرار می‌گرفت و نشانه‌ای از قدرت زنان بود. از آن‌جایی که اکثر ترندهای سال‌های اخیر از دهه هشتاد میلادی اقتباس شده‌اند پیش بینی می‌شود که باز هم شاهد ظهور مانتوهای اپل‌دار باشیم، مانتوهایی  که این بار مانند گذشته زشت و ناخوشایند نیستند بلکه مدلی ارتقاء یافته دارند و به شکل کت بلند طراحی می‌شوند. این مانتوها را می‌توانید با شلوار جین، شلوار مشکی و یا با شلوار همرنگ مانتو استفاده کنید.

لباس‌های طرح پلنگی برای محیط کار

مدل پلنگی برای محیط کار

شاید تصور کنید طرح پلنگی برای محیط کار و ادارات کمی زیاده‌روی باشد اما اگر استفاده از این طرح را تنها به یک لباس محدود کنید نه تنها مشکلی پیش نخواهد آمد بلکه بسیار شیک‌پوش و مد روز خواهید شد. همان طور که می‌دانید طرح پلنگی از نشانه‌های استایل خانمانه است پس اگر شما از علاقمندان به استایل خانمانه هستید می‌توانید این ترند را به کار ببرید در غیر این صورت ممکن است در هماهنگی لباس‌ها دچار مشکل شوید. لباس طرح پلنگی شما برای محیط کار می‌تواند تنها یک پالتوی بلند یا یک کت باشد و اگر می‌خواهید ان را خلاصه‌تر کنید تنها به اکسسوری‌ها مثل دستکش و شال یا کیف دستی پلنگی بسنده کنید.

جواهرات ساده و بزرگ

جواهرات از مهم‌ترین اکسسوری‌های زنانه هستند و بهترین راه برای ارتقاء دادن یک استایل ساده و کسل کننده اداری کمک گرفتن از همین جواهرات است. از آن‌جایی که در سال‌های اخیر استفاده از اکسسوری‌ها و جواهرات ساده با فرم‌های هندسی و فاقد زرق و برق‌های اضافی ترند شده است توصیه می‌کنیم از این انواع جواهرات برای محیط کار هم استفاده کنید چون هم سادگی آن‌ها در محیط کاری قابل قبول است و هم این اکسسوری‌ها ابزارهایی خواهند بود که می‌توانند تیپ شما را مد روز و جذاب کنند. البته با توجه به پوشش در ادارات، کاربرد جواهرات تنها به یک دستبند و انگشتر خلاصه می‌شود اما همین موارد کم هم تاثیر زیادی روی ظاهر شما خواهد داشت.

آستین‌های بلند و خاص

آستین مانتو برای محیط کار

تغییر در فرم و بلندی آستین‌های لباس‌های زنانه در سال‌های اخیر ترند غالب در پوشاک زنانه بوده‌است. شما این روزها می‌توانید آستین‌های چین‌دار، کلوش، لاله‌ای و بلند‌تر از حد معمول را در لباس‌های زنانه مثل بلوز و مانتو و لباس مجلسی ببینید. مانتوهایی که به این سبک طراحی می‌شوند اگر پوشش مناسبی داشته باشند انتخاب بسیار مناسبی برای محیط کار به خصوص در فصل گرما هستند و ظاهری حرفه‌ای و شیک به استایل اداری شما خواهند داد. هر کدام از این مدل‌ها مزایای خاص خود را دارند مثلا آستین کلوش باعث لاغرتر دیده شدن بازوها می‌شود و یا آستین لاله‌ای شما را خنک‌تر نگه می‌دارد.

کفش سفید برای محیط کار

کفش سفید برای محیط کار

همه کفش مناسب محیط کار را یک کفش مشکی رسمی می‌دانند اما در سال‌های اخیر رنگ سفید به تدریج جای خود را در پوشاک رسمی باز کرده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کفش مشکی تکراری شما باشد. شاید کفش سفید انتخابی شک برانگیز برای خانم‌ها باشد چون تمیز نگه داشتن آن کار ساده‌ای نیست اما برای خانم‌هایی که بیشتر روز را پشت میز می‌نشینند این مساله مشکلی جدی نخواهد بود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)