انتخاب لباس مناسب فرم اندام و سایز یکی از مهم‌ترین معیارهای شیک پوشی است و اگر به این معیار، مد روز بودن لباس‌ها را هم اضافه کنید انتخاب لباس جدید کار بسیار مشکلی خواهد شد. اگر طرفی فصل بهار هم معیارهای پوشش خاص خود را دارد و همه در این فصل دوست دارند مدل‌های جدید لباس بهاری را که در رنگ‌ها و طرح‌های زیبا تهیه می‌شوند امتحان کنند اما پوشیدن این طرح‌ها و رنگ‌ها برای خانم‌های درشت هیکل و چاق ساده نیست و ممکن است با اندام آن‌ها سازگاری نداشته باشد. در حالی که بسیاری از این ترندها و مدل‌ها برای هر اندامی مناسب است و به همین دلیل شما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با مدل‌های جدید لباس بهاری اعم از مانتو و شلوار که برای خانم‌های چاق و سایز بزرگ مناسب هستند آشنا خواهید شد.

تیپ سرتا پا قرمز

شاید فکر کنید یک رنگ روشن و تند مثل قرمز گزینه مناسبی برای خانم‌های چاق و سایز بزرگ نیست و باعث می‌شود که هیکل آن‌ها چاق‌تر و درشت‌تر به نظر برسد اما همان طور که در مقالات قبلی مجله قرمز نیز عنوان کردیم رنگ قرمز یک رنگ جهانی است که به همه می‌آید و هر کسی می‌تواند لباس قرمز بپوشد حتی اگر چاق و درشت هیکل باشد و تنها چیزی که در این مورد اهمیت دارد فرم لباس است. مدلی از لباس قرمز برای خانم‌های چاق مناسب است که تنگ نباشد و آزاد و راحت باشد اما در قسمت کمر باریک باشد تا روی کمر تاکید کند. لباس‌هایی  که جزئیات زیادی روی یقه و بازوها دارند چشم‌ها را از پایین تنه و شکم و قسمت‌های چاق بدن منحرف کرده و باعث می‌شوند که شما لاغر و زیبا  و مد روز به نظر برسید.

مدل‌های جدید لباس بهاری

رنگ‌های روشن رنگین کمانی

همان طور که می‌دانید رنگ‌های روشن و تند جزو رنگ‌های محبوب و مد روز هستند و اگر می‌خواهید تیپ به روزی داشته باشید بهتر است از این رنگ‌ها در لباس‌های خود استفاده کنید. فراموش نکنید که چاقی و درشت هیکل بودن هیچ محدودیتی در استفاده از رنگ‌ها به وجود نمی‌آورد و شما می‌توانید از تمام رنگ‌های موجود در رنگین کمان در لباس‌های خود استفاده کنید. اما روش استفاده از این لباس‌های رنگی است که در استایل شما اهمیت دارد. اگر اندام درشتی دارید بهتر است لباس‌های روشن و رنگی را به عنوان لایه رویی استایل خود در نظر بگیرید و لباس‌های تیره‌تر و خنثی را در لایه‌های زیرین بپوشید. استفاده از اکسسوری‌های رنگی مثل کیف و کفش هم یک راه دیگر برای استفاده از رنگ در استایل است.

مدل‌های جدید لباس بهاری

یقه مربعی از مدل‌های جدید لباس بهاری

یقه مربعی را می‌توان یکی از مهم‌ترین ترندهای جزئی برای سال جدید برشمرد که اتفاقا برای خانم‌های چاق و درشت هیکل هم بسیار مناسب است چون بلوز و لباس مجلسی یقه مربعی فضای مناسبی برای استفاده از اکسسوری‌ها مثل گردنبند و دستمال گردن فراهم می‌کند و در نتیجه چشم‌ها را به سمت بالاتنه و یقه شما منحرف می‌شود و چاقی اندام شما به چشم نمی‌آید. حال اگر این بلوز و لباس مجلسی را از مدلی انتخاب کنید که آستین کوتاه دارد و کمر آن هم چین دار و باریک است اندام شما لاغرتر به نظر خواهد رسید. این مدل بلوز مجلسی با یک شلوار جین تنگ ترکیب بسیار زیبایی می‌سازد که در عین مد روز بودن شما را لاغر و ظریف هم نشان می‌دهد.

مدل‌های جدید لباس بهاری

خال خال‌های درشت و رنگی

شاید اگر یک لباس خال خالی رنگی را در رگال فروشگاه‌ها ببینید هرگز تصور نکنید که این لباس می‌تواند بر تن یک خانم چاق و درشت هیکل زیبا باشد اما اگر این لباس را امتحان کنید احتمالا نظر شما تغییر خواهد کرد. لباس‌های رنگی خال خالی از مدل‌های جدید لباس بهاری هستند که با حال و هوای فصل بهار هم بسیار هماهنگ هستند و اگر آن‌ها را از رنگ‌های روشن مثل صورتی و ارغوانی انتخاب کنید تیپ شما عالی خواهد شد. نکته مهم در انتخاب لباس خالدار برای خانم‌های درشت هیکل اندازه خال‌ها است. اگر خال‌های لباس درشت باشد در تناسب با اندام شما خواهد بود و باعث خواهد شد که اندام شما کوچک‌تر و ظریف‌تر به نظر برسد.

مدل‌های جدید لباس بهاری

شلوارهای سبک ورزشی مدرن

چند فصلی است که لباس‌های ورزشی مدرن و ارتقاء یافته به یک ترند مهم تبدیل شده‌اند و در بین آن‌ها شلوار ورزشی محبوبیتی بسیار خاص پیدا کرده است. این شلوارها مشابه شلوارهای ورزشی د قسمت پهلوی خود یک خط عمودی دارند که این خط به صورت نوار با رنگ متفاوت دوخته شده است و باعث می‌شود پاها لاغرتر و کشیده تر به نظر برسند. در عین این که این ترند سبک ورزشی دارد اما چیزی از شیک بودن و مدرن بودن آن کاسته نشده و حتی می‌تواند بخشی از استایل رسمی و نیمه رسمی شما هم باشد تا هم لاغرتر دیده شوید و هم مدرن و به روز باشید.

مدل‌های جدید لباس بهاری

شلوار جین تیره سنگشور

شلوارهای جین تیره جزو مدل‌هایی هستند که به همه می‌آیند و شما در هر موقعیتی حتی در محیط کار هم می‌توانید شلوار جین تیره بپوشید. این شلوار به دلیل رنگ تیره خود پاها را لاغرتر نشان می‌دهد و گزینه مناسبی برای خانم‌هایی است که پاهای چاق دارند و می‌خواهند آن‌ها را لاغرتر نشان دهند. اما یک تفاوت جزئی و کوچک می‌تواند یک شلوار کلاسیک را به یک شلوار مد روز ارتقاء دهد و آن سنگشور بودن شلوار است. شلوارهایی که کمی در قسمت زانو سنگشور و ساییدگی دارند از مدل‌های جدید و محبوب شلوارهای جین تیره هستند که خانم‌ها چاق و درشت هیکل هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدل‌های جدید لباس بهاری

شلوار پاکتی از مدل‌های جدید لباس بهاری

شلوارهای پاکتی یا شلوارهای ساسون‌دار زنانه از مدل‌هایی هستند که در دهه‌های گذشته مد روز بودند و مجددا به چرخه مد بازگشته‌اند. این شلوارها بهترین گزینه برای خانم‌هایی هستند که می‌خواهند کمر خود را باریک نشان دهند چون ساسون‌های شلوار تعادل مناسبی بین بالاتنه ایجاد می‌کند. این مدل از راحت‌ترین مدل‌های شلوار زنانه هم هست چون کاملا گشاد و جادار است و اگر شما جزو افرادی هستید که از شلوارهای تنگ و چسبان و جین خسته شده‌اید بهتر است این مدل زیبا و جذاب را انتخاب کنید و به عنوان بخشی از تیپ رسمی، راحتی و روزمره خود مورد استفاده قرار دهید.

مدل‌های جدید لباس بهاری

شلوار چهارخانه مدرن

وقتی صحبت از لباس‌های چهارخانه می‌شود معمولا ما به مدل‌های قدیمی و نه چندان جذاب دهه هشتاد فکر می‌کنیم حال اگر منظور از چهارخانه، شلوارهای چهارخانه باشد تصور ما به مراتب بدتر و ناجورتر خواهد شد. اما اکنون در سال ۲۰۱۸ شلوارهای چهارخانه یکی از جالب‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های جدید لباس بهاری به شمار می‌رود که زیبایی‌های خاص خود را دارد. اگر فکر می‌کنید شلوارهای چهارخانه جذاب نیستند احتمالا از لباس‌های مناسبی همراه با آن‌ها استفاده می‌کنید، اشتباه رایج در استفاده از لباس‌های چهارخانه ست کردن آن‌ها با لباس‌های چهارخانه دیگر است در حالی که اگر از لباس‌های ساده و مشکی جذاب در کنار آن‌ها استفاده کنید تیپ شما زیبایی خود را نشان خواهد داد.

مدل‌های جدید لباس بهاری

شلوار کتان راسته از مدل‌های جدید لباس بهاری

شلوارهای کتان راسته یا شلوارهای کارگری یا شش جیب را در حال حاضر می‌توان جایگزینی عالی برای شلوارهای جین گشاد دانست. اگرچه شلوارهای کتان شش جیب شهرت چندان خوبی ندارند اما اگر آن‌ها را با لباس‌های مناسبی مثل تیشرت راسته، کت و کفش‌های عروسکی همراه کنید خواهید دید که تیپ شما بدون تلاش زیبا به نظر می‌رسد و بدون آن که از شلوار جین استفاده کرده باشید باحال و جذاب شده‌اید و کاملا احساس راحتی دارید.

مدل‌های جدید لباس بهاری

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)