اگرچه زیبایی طبیعی اهمیت زیادی دارد اما آرایش و استفاده از محصولات آرایشی مورد علاقه برای تاکید روی زیبایی‌های طبیعی می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس شما نقش مهمی داشته باشد. آرایش روزمره گاهی ممکن است تکراری و کسل کننده شود و به همین دلیل لازم است این آرایش را بر اساس فصل و زمان به روز کنیم. آرایش زمستانی هم یکی از سبک‌های آرایش است که روش‌های خاص خود را دارد و در هر فصلی ترندها و ترفندهای جدیدی برای این نوع آرایش ارائه می‌شود. برخی از این ترندها از دهه‌های قبل آمده‌اند و برخی هم جدید و اصیل هستند. در این مقاله شما را با مدل‌های جدید آرایش زمستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید آشنا می‌کنیم.

هرچه به روزهای سرد سال نزدیک‌تر می‌شویم زمان مناسبی برای ایجاد تغییر در برنامه روتین آرایش و مراقبت پوست فراهم می‌آید یعنی امتحان کردن روش‌های تازه و ترندهای روز. هرچند هر یک از این ترندها و روش‌ها مربوط به آرایش بخشی از صورت هستند مثلا آرایش ابرو یا نحوه سایه زدن اما به طور کلی می‌توان گفت ترند غالب در مورد آرایش در عصر حاضر سادگی، طبیعی بودن، تعداد مراحل کم آرایشی و عدم نیاز به تخصص و همچنین استفاده از رنگ‌های تند و براق و چشمگیر است که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

آرایش زمستانی براق و اکلیل

توصیه همه کارشناسان پوست و آرایش در فصل سرد استفاده از مرطوب کننده به مقدار زیاد است به خصوص مرطوب کننده‌هایی که خاصیت آبرسانی قوی دارند. پس از این که این مرطوب کننده را روی پوست زدید زمانی که پوست هنوز مرطوب است فونداسیون و کانسیلر روزمره خود را استفاده کنید و کاملا محو کنید. حال هالایلایت کننده محبوب خود را بردارید و روی برجستگی گونه، زیر ابروها، بالای لب و روی نوک بینی بزنید. البته اگر استفاده از کانسیلر و کرم پودر جزو برنامه روزمره شما نیست می‌توانید مرطوب کننده را با هایلایت کننده مخلوط کنید و روی همه قسمت‌های صورت بزنید. این کار نه تنها به پوست خشک و سرمازده شما حالتی جوان و شاداب به چهره می‌دهد بلکه صورت شما را از خشکی نیز حفظ می‌کند و آن را درخشان و طبیعی نشان می‌دهد. در کنار این ترند برای آرایش زمستانی براق، آرایش اکلیلی هم جزو ترندهایی است که از دهه هشتاد میلادی آمده است. در این نوع آرایش شما می‌توانید برای لب‌ها یا چشم‌ها یا حتی گونه‌ها از مواد آرایشی اکلیلی استفاده کنید. البته مراقب اکلیل‌های سنگین و شل باشید چون به خصوص در قسمت چشم ممکن است استفاده از آن خطرناک باشد.

مدل‌های جدید آرایش زمستانی

لب‌های تیره برای آرایش زمستانی

از مدت‌ها پیش آرایش تیره برای لب یک روش آرایشی مخصوص زمستان محسوب می‌شد و اکنون هم هرچه هوا سردتر می‌شود میزان تیرگی رژ لب بیشتر می‌شود. رنگ‌های زرشکی، آلبالویی، شرابی، بنفش تیره و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که در آرایش زمستانی خود می‌توانید امتحان کنید. اما به خاطر داشته باشید که در فصل زمستان خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها شایع‌تر است و این مساله روی رژ لب تیره بیشتر خودنمایی می‌کند. اگر می‌خواهید لب‌هایی صاف و نرم داشته باشید قبل از رژ زدن لب‌ها را لایه برداری کنید، بالم بزنید و پس از جذب شدن بالم را پاک کنید سپس رژ خود را استفاده کنید.

مدل‌های جدید آرایش زمستانی

رنگ‌های متالیک

رنگ‌های متالیک را در همه فصل‌ها می‌توان استفاده کرد اما این نوع رنگ‌ها و مواد آرایشی در فصل‌های سرد سال جلوه بیشتر و زیباتری دارد. رنگ‌های متالیک را می‌توان در همه قسمت‌های آرایش یا تنها در بخشی از آن به عنوان براق کننده و حجم دهنده استفاده کرد و از این نظر آزادی عمل بیشتری برای آن وجود دارد. مثلا اگر به سایه متالیک علاقه دارید برای آرایش ساده می‌توانید از یک لایه رنگ متالیک روی پلک بالا و مقدار کمی هم روی پلک پایین استفاده کنید، برای آرایش بیشتر می‌توانید سایه متالیک را با چند رنگ دیگر ترکیب کرده و محو کنید.

مدل‌های جدید آرایش زمستانی

آرایش زمستانی تکرنگ

آرایش تکرنگ آرایشی است که در آن رنگ مورد استفاده برای رژ لب، سایه چشم و رژگونه یکسان است. البته لزومی ندارد این رنگ‌ها دقیقا یکسان باشند بلکه باید در یک خانواده رنگی باشند مثل سایه مات صورتی برای چشم به اضافه رژ لب صورتی و کمی رژگونه با ته رنگ صورتی. البته اگر بخواهید می‌توانید با استفاده از یک رژ لب با رنگ مناسب هم آرایشی لب خود را انجام دهید و هم کمی از آن روی گونه‌ها بزنید و محو کنید. سایه محوی از رژ لب را می‌توان روی پلک‌ها هم زد و به همین سادگی با کمترین هزینه یک آرایش کامل مناسب زمستان داشت.

مدل‌های جدید آرایش زمستانی

آرایش دودی چندرنگ برای چشم

وقتی صحبت از آرایش دودی می‌شود همه به رنگ‌های مشکی و خاکستری و قهوه‌ای فکر می‌کنند اما آرایش دودی می‌تواند رنگی و حتی چندرنگ هم باشد. این نوع آرایش چشم را می‌توانید با خط چشم‌های رنگی هم کامل کنید. برای آرایش کردن به این شکل شما به سایه مدادی رنگی در دو تا سه رنگ نیاز دارید، این مداد را روی پلک بالا و پایین و در امتداد خط مژه بکشید و با انگشت یا برس به سمت بالا محو کنید. سپس برای ایجاد اثر دودی گوشه بیرونی چشم‌ها را با سایه تیره آرایش کرده و کاملا با خط سایه رنگی ترکیب و محو کنید.

مدل‌های جدید آرایش زمستانی

ابروهای پر

ابروهای پرپشت طبیعی و کشیده در دهه هشتاد میلادی بسیار محبوب بود که اگر نگاهی به تصاویر هنرمندان و مدل‌ها در این زمان (مثل مدونا، سیندی کرافورد و … ) بیندازید متوجه این نکته خواهید شد. حال این ترند قدیمی دوباره بازگشته است و می‌بینید که چهره‌های شناخته شده مثل کارا دلوین، لیلی کالینز و … چنین ابروهایی دارند. شاید خیلی‌ها فکر کنند این مدل ابرو چهره را پسرانه و خشن نشان می‌دهد اما با آرایش صحیح و حالت دادن ابروها خواهید دید که بسیار جوان‌تر می‌شوید و چهره شما شاداب و طبیعی به نظر می‌رسد. اگر به طور طبیعی ابروهای پرپشتی دارید به آن‌ها فرصت بدهید تا رشد کنند و پر شوند اما اگر ابروهای شما نازک و کم است می‌توانید با ترفندهای آرایشی مختلف ابروها را پر و تیره نشان دهید.

مدل‌های جدید آرایش زمستانی

رژ لب صورتی تند

در کنار رژهای تیره رنگ صورتی تند برای آرایش لب هم جزو ترندهای آرایش زمستانی است. این ترند در دهه ۸۰ میلادی بسیار محبوب بود و اکنون با حالتی مدرن‌تر در حال تکرار شدن است یعنی نوع مات آن. این رنگ زیبای رژ لب برای هر نوع رنگ پوستی مناسب است و اگر پوست روشنی دارید که رژ تیره روی آن جلوه خوبی ندارد می‌توانید این رنگ زیبا برای برای آرایش زمستانی خود انتخاب کنید.

مدل‌های جدید آرایش زمستانی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Bydrie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)