همه چیز در مورد لیفتینگ و اکستنشن مژه ها


آیا می‌دانید لیفتینگ مژه چیست و چه تفاوتی با اکستنشن مژه دارد؟ حقیقت این است که داشتن مژه‌های بلند و فر تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چشم‌ها و تمام چهره دارد و به همین دلیل آرایش مژه با ریمل و فرمژه و ابزارهایی از این دست اهمیت و جایگاه خاصی در آرایش چهره دارد. اما همه این ابزارهای آرایشی تاثیر موقتی دارند و با یک شستشو از بین می‌روند از این رو کارشناسان زیبایی روش‌هایی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به مدت طولانی‌تری مژه‌های بلندتر و زیباتری داشت.

لیفتینگ مژه و اکستنشن مژه هم جزو این روش‌ها هستند که هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند اما کدام‌یک از این دو روش مناسب‌تر است؟

در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز درباره لیفتینگ مژه و اکستنشن مژه و تفاوت‌های این دو با یکدیگر مطالبی را بیان خواهیم کرد تا شما بتوانید روش مناسب برای آرایش مژه‌های خود را با چشمان باز و اطلاعات کامل انتخاب کنید.


لیفتینگ مژه چیست و روش انجام آن

لیفتینگ مژه یا لیفت مژه یک روش برای بالا کشیدن و حالت دادن به مژه‌ها است که در سالن‌های زیبایی انجام  می‌شود.

در این روش یک تکنسین متخصص که در این زمینه آموزش دیده است با استفاده از برخی کرم‌ها به خصوص کرم‌های پوشش دهنده سیلیکونی نیمه دائم، مژه‌های طبیعی شما را به سمت بالا حالت می‌دهد.

لیفتینگ مژه یک فرآیند جدید نیست و این کار از دهه ۸۰ میلادی رایج بوده است اما در گذشته از کرم‌های مایعی برای این کار استفاده می‌شد که کنترل آن ساده نبود و احتمال ریخته شدن این مایع داخل چشم وجود داشت در حالی که امروزه از کرم‌های غیرروان برای این کار استفاده می‌شود و خطر کمتری برای چشم دارد.

در فرآیند لیفتینگ مژه از مواد رنگی و تیره کننده هم برای رنگ کردن مژه‌ها استفاده می‌شود و پس از انجام آن این طور به نظر می‌رسد که شما ریمل زده‌اید در حالی که این ریمل نیمه دائمی است و به سادگی پاک نمی‌شود. بنابراین لیفتینگ مژه می‌تواند بهترین گزینه برای خانم‌هایی باشد که همیشه ریمل و فرمژه برای تیره کردن و حالت دادن به مژه‌های خود استفاده می‌کنند.

لیفتینگ مژه و اکستنشن مژه

مزیت اصلی لیفتینگ مژه عدم نیاز به نگهداری خاص برای آن است و شما با انجام آن نه تنها نیاز به آرایش ندارید بلکه نیاز به رعایت نکات خاص و یا استفاده از مواد خاص برای تقویت مژه‌ها نیز ندارید.

فقط کافی است پس از انجام لیفتینگ مژه ۲۴ ساعت صبر کنید تا مواد استفاده شده روی آن تثبیت شود، پس از آن می‌توانید مثل همیشه صورت خود را بشویید و کارهای روزمره خود را انجام دهید، حتی در صورت تمایل می‌توانید از ریمل هم استفاده کنید و با کمک روغن‌های گیاهی مثل روغن کاستر و سرم‌های تقویت کننده مژه‌های خود را مرتب کرده و تقویت کنید.

روش لیفتینگ مژه برای کسانی که مژه‌های آن‌ها نسبتا پرپشت اما صاف و کم جلوه است گزینه مناسبی به شمار می‌رود. میزان ماندگاری لیفتینگ مژه بین شش تا هشت هفته است و پس از آن نیاز به تمدید دارد. استفاده از این روش برای همه حتی خانم‌های باردار و شیرده هم مجاز است و در صورتی که از مواد شیمیایی برای این کار استفاده نشود هیچ گونه تاثیر منفی روی بافت و ضخامت مژه‌ها ندارد و باعث خشکی و ریزش مژه و آبریزش چشم هم نمی‌شود.


اکستنشن مژه و روش انجام آن

اکستنشن مژه همان طور که از نامش پیداست چیزی شبیه به اکستنشن مو است یعنی در این روش تعدادی تارهای مژه مصنوعی لابه لای مژه‌های طبیعی کار گذاشته و چسبانده می‌شود تا مژه‌ها پرپشت‌تر شوند.

در انجام فرآیند ابتدا شما مژه‌های مورد نظر خود را از نظر بلندی و شکل انتخاب می‌کنید، هرچه مژه‌های انتخاب شده شما فرتر باشند ظاهر اکستنشن مژه دراماتیک‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. سپس شما به یک سالن زیبایی مراجعه می‌کنید تا متخصص مربوطه کار اکستنشن مژه را روی مژه‌های شما انجام دهد، مدت زمان این جلسه می‌تواند بین نیم ساعت تا دو ساعت باشد که بستگی به تعداد مژه‌هایی دارید که می‌خواهید به مژه‌های طبیعی خود اضافه کنید.

در این روش یک پوشش سیلیکونی زیر مژه‌های شما قرار می‌گیرد و تکنسین کاشت مژه، مژه‌های مصنوعی را با کمک چسب یک به یک به پایه مژه‌های طبیعی شما متصل می‌کند.

لیفتینگ مژه و اکستنشن مژه

به طور کلی می‌توان گفت اکستنشن مژه یک روش مژه مصنوعی نیمه دائم است که برای خانم‌هایی که مژه‌های کم پشت و کوتاه دارند بسیار مناسب است. میزان ماندگاری این روش بین سه تا پنج هفته است و بستگی به میزان تخصص فردی دارد که این کار را برای شما انجام داده است. البته نحوه مراقبت کردن شما از این مژه‌های مصنوعی نیز نقش مهمی در میزان ماندگاری اکستنشن مژه دارد.

شما ۲۴ ساعت بعد از انجام اکستنشن مژه باید از تماس هرگونه رطوبت و بخار آب با مژه‌ها اجتناب کنید تا چسب استفاده شده در آن حل نشود. اگرچه پس از اکستنشن مژه استفاده از محصولات آرایشی روی مژه‌ها امکان پذیر است اما باید از به کار بردن هر گونه محصولات آرایشی حاوی چربی به خصوص ریمل‌های ضدآب اجتناب کنید چون چربی می‌تواند چسب پایه مژه‌ها را از بین برده و ماندگاری اکستنشن مژه را به شدت کاهش دهد.

به طور کلی اکستنشن مژه نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد و اگرچه باعث زیبایی و تغییر چشمگیری در چهره می‌شود اما نسبت به هزینه و دردسرهای که متحمل می‌‌شوید ماندگاری کمتری دارد. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که مژه‌های کوتاه و کم پشتی دارند و می‌خواهند چشمان جذاب‌تری داشته باشند.


کدام‌یک بهتر است؟

همان طور که مشاهده کردید روش لیفتینگ مژه نسبت به اکستنشن مژه ماندگاری بالاتر و محدودیت‌های کمتری دارد اما تغییرات ظاهری در اکستنشن مژه نسبت به لیفت بیشتر است و چشم‌ها حالت دراماتیک‌تر و جذاب‌تری پیدا می‌کنند. بنابراین این که کدام روش را انتخاب کنید بستگی به شرایط شما و ظاهری که می‌خواهید داشته باشید دارد.

مثلا اگر می‌خواهید ریمل و فرمژه دائمی داشته باشید و از شر آرایش‌های اضافی چشم خلاص شوید لیفت مژه برای شما مناسب‌تر است در حالی که اگر به چشمانی جذاب و پرمژه علاقمند هستید اکستنشن مژه به شما توصیه می‌شود. به طور کلی این دو روش بهترین روش‌های آرایش نیمه دائم هستند و نسبت به روش‌های دیگر مثل لمینت مژه و استفاده از مژه‌های مصنوعی ظاهر طبیعی‌تری دارند و آسیب کمتری به مژه‌های طبیعی شما می رسانند.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)