مراقبت دائمی و رعایت بهداشت و زیبایی آن برای داشتن پوستی سالم و زیبا تحت هر شرایطی ضروری است. پس در سفر بوند نمی‌تواند بهانه‌ای برای رعایت نکردن این موارد باشد و شما باید لوازم بهداشتی و آرایشی خود را همیشه همراه داشته باشید. گاهی تعداد این لوازم بیش از آن است که بتوان همه آن‌ها را در چمدان سفر گذاشت اما تعدادی از این لوازم بهداشتی و آرایشی ضرورت بیشتری دارند و شما باید آن‌ها را همراه داشته باشید، این مساله برای سفرهای هوایی شرایط خاص و متفاوتی دارد و ممکن است لوازمی که برای سفر هوایی نیاز دارید با سفرهای دیگر متفاوت باشد. پس این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را مطالعه کنید تا بدانید در یک سفر هوایی به کدام لوازم بهداشتی و آرایشی نیاز خواهید داشت.

البته در نظر داشته باشید موارد مطرح شده در این مقاله همه چیزهایی نیست که شما برای یک سفر هوایی نیاز دارید بلکه شما باید این لیست را بر اساس نیازها و عادات خود به روز کنید و تغییر دهید. برخی از این لوازم بهداشتی و آرایشی ممکن است در سفر مورد نیاز شما نباشند پس می‌توانید به جای آن‌ها از چیزهای دیگری که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید سایر مقالات مجله قرمز را در ارتباط با آماده شدن برای سفر مطالعه کنید.

کیف لوازم بهداشتی و آرایشی

قبل از هرچیز شما باید یک محفظه مناسب برای جمع کردن و نگهداری از لوازم بهداشتی و آرایشی خود در طول سفر تهیه کنید. شما می‌توانید از همان کیف همیشگی لوازم آرایش خود برای این کار استفاده کنید اما می‌توانید یک کیف‌ لوازم آرایشی مخصوص سفر تهیه کنید. این نوع کیف‌ها معمولا شفاف هستند و شما با یک نگاه و بدون نیاز به باز کردن و گشتن داخل کیف (و احیانا بیرون ریختن وسایل و گم کردن آن‌ها)، می‌توانید چیزی را که لازم دارید در آن ببینید.

لوازم بهداشتی و آرایشی در سفر

کرم مرطوب کننده دست

هوای داخل هواپیما معمولا سرد و خشک است و در این شرایط دستان شما ممکن است خشک و شکننده شود. برای حل این مشکل شما به یک کرم مرطوب کننده دست نیاز دارید. کرمی که در هواپیما استفاده می‌کنید بهتر است بدون بو و ساده باشد پس به جای تهیه کرم‌های نارگیلی یا وانیلی معطر یک کرم ساده و بدون بو که حاوی روغن شی باشد تهیه کنید و در کیف لوازم آرایش خود بگذارید تا در صورت نیاز بلافاصله بتوانید از آن استفاده کنید.

لوازم بهداشتی و آرایشی در سفر

اسپری مرطوب کننده صورت

همان طور که گفتیم هوای داخل هواپیما سرد و خشک است و این مشکل می‌تواند به پوست صورت شما هم صدمه بزند. پس شما برای حفظ رطوبت و زیبایی پوست خود در طول سفر به مرطوب کننده مناسب نیاز دارید. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده معمولی در طول سفر شاید ساده نباشد به همین دلیل توصیه می‌شود از اسپری‌های آبرسان که حاوی آب معدنی هستند برای رطوبت رسانی به صورت استفاده کنید. این اسپری‌ها در سایزهای متوسط و کوچک نیز موجودند و حمل کردن آن‌ها بسیار ساده است.

لوازم بهداشتی و آرایشی در سفر

سرم ضد پف چشم

خوابیدن در هواپیما کار ساده‌ای نیست و اگر سفر شما بیش از چند ساعت طول بکشد این احتمال وجود دارد که به اختلال خواب دچار شوید و این کمبود خواب قبل از هرچیزی روی صورت و چشمان شما بروز خواهد یافت. هیچ کس دوست ندارد با چشمانی پف کرده به مقصد برسد و با کسانی که به استقبالش آمده‌اند برخورد کند به همین دلیل لازم است یک سرم ضد پف در کیف خود همراه داشته باشید تا از پف و تیرگی اطراف چشم در امان بمانید. استفاده از قطره چشم هم می‌تواند به رفع قرمزی چشم کمک کند.

لوازم بهداشتی و آرایشی در سفر

رژ لب براق

هیچ کس نمی‌تواند در طول سفر آرایش کاملی داشته باشد، این کار نه تنها دشوار است بلکه توصیه هم نمی‌شود چون ماندن مواد آرایشی به مدت طولانی روی صورت و خوابیدن با آن‌ها عوارض ناخوشایندی برای پوست دارد و در شرایط سفر معمولا موقعیت مناسبی برای پاک کردن و تجدید آرایش یافت نمی‌شود. به همین دلیل شما باید آرایش خود را در حداقل ممکن نگه دارید. استفاده از یک رژ لب براق در رنگ دلخواه شما می‌تواند همه آرایش شما باشد.

لوازم بهداشتی و آرایشی در سفر

تونیک صورت

اگر جزو افرادی هستید که در اثر استرس سفر و تغییر آب و هوا به اختلالات پوستی مثل جوش و لک و … مبتلا می‌شوید لازم است که مراقبت از پوست را در طول سفر هم جدی بگیرید و از سرم‌ها و تونیک‌های مخصوص صورت برای تقویت پوست و جلوگیری از ابتلا به آکنه استفاده کنید. این سرم‌ها می‌توانند حاوی عصاره چای سبز، آلوئه ورا و اسیدهای مفید برای پوست باشند که اثر التیام بخش و خنک کننده دارند.

کیت آرایش چشم

اگر در سفر هم نمی‌توانید آرایش را کنار بگذارید بهتر است آن را در حد معقول نگه دارید. یک کیت کوچک برای آرایش چشم شامل ریمل، مداد یا خط چشم و دو رنگ سایه همراه با پرایمر سایه تنها چیزهایی هستند که شما برای آرایش چشم در سفر نیاز دارید و با کمک آن‌ها می‌توانید چهره خود را شاداب نگه دارید. البته همراه با این کیت به یک پاک کننده آرایش دوفازی چشم هم نیاز خواهید داشت.

شامپوی خشک

عرق کردن و کثیف شدن بدن و موها در طول سفر تحت کنترل شما نیست در حالی که حمام کردن و شستشوی موها نیز به سادگی ممکن نیست. برای حل این مشکل شما به یک شامپوی خشک نیاز دارید، شامپوهای خشک سفری در سایز کوچک و برای استفاده آسان در سفر طراحی شده‌اند و با کمک آن می‌توانید چربی اضافی موها را تمیز کنید و موها را مجددا حجیم و خوش‌حالت کنید بدون آن که نیازی به شامپو زدن داشته باشید.

لوازم بهداشتی و آرایشی در سفر

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)