با گذر از دهه بیست زندگی چه بخواهید چه نخواهید دیدگاه جامعه در مورد شما تغییر خواهد کرد و همه از شما انتظار خواهند داشت که به عنوان یک خانم متشخص و بالغ در جامعه ظاهر شوید. البته این تغییر بیش از هر چیز دیگری باید در ظاهر شما هم نمود پیدا کند و یک خانم بالای سی سال نمی‌تواند انتظار داشته باشد که در لباس‌های نوجوانانه و سطح پایین جدی گرفته شود و به عنوان یک عضو فعال و مهم جامعه مورد پذیرش قرار گیرد. در نتیجه پس از سی سالگی باید سبک لباس پوشیدن شما تا حدی تغییر کند و لباس‌های نامناسب از مجموعه لباس‌ها حذف شود. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز لباس‌هایی را که خانم‌های بالای سی سال باید در کمد لباس‌های خود داشته باشند و در استایل روزمره خود به کار ببرند معرفی خواهیم کرد.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال به یک شلوار جین اندازه نیاز دارند

از سی سالگی دیگر زمان پوشیدن شلوارهای جین خیلی تنگ و چسبان به پایان می‌رسد. علاوه بر آن شلوارهای خیلی گشاد و دمپاگشاد غیرکلاسیک هم چندان مناسب استایل شما نیستند. شلوارهای جین فاق کوتاه هم مدت‌ها است که از مد افتاده‌اند و استایل جذابی ندارند پس بهترین شلوار برای خانم‌های سی سال به بالا یک شلوار جین کلاسیک فاق بلند راسته است که رنگ نسبتا تیره و یکدستی دارد و هرگز از مد نمی‌افتد.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال یک شلوار پارچه‌ای فاق بلند لازم دارند

همه در کنار شلوارهای جین به یک شلوار پارچه‌ای هم نیاز دارند چون این شلوار در موقعیت‌های مختلفی مثل مصاحبه شغلی، اداراتی که پوشش کاملا رسمی دارند و حتی زمانی که می‌خواهید کاملا راحت باشید به درد شما خواهند خورد. یک شلوار پارچه‌ای مناسب برای خانم‌های بالای سی سال باید فاق بلند باشد و پاچه‌های گشاد و راحتی داشته باشد تا ترکیبی مناسب با انواع بلوز و مانتوی رسمی و غیررسمی به وجود آورد.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال به یک جفت کفش تخت مدرن نیاز دارند

کفش‌هایی وجود دارند که خانم‌های سی سال به بالا نباید بپوشند مثل کفش‌های کتانی کهنه و کفش‌های عروسی پنجه گرد. اما در مقابل کفش‌هایی هستند که بهترین گزینه برای خانم‌های بالای سی سال به شمار می‌روند و مهم‌ترین آن‌ها کفش‌های تخت مدرن است. این کفش‌ها به راحتی پوشیده می‌شوند و معمولا پنجه‌های باریکی دارند که باعث می‌شود پاها کشیده‌تر به نظر برسد در نتیجه بدون پوشیدن کفش پاشنه بلند، قدبلند به نظر خواهید رسید.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال یک دامن راسته مشکی نیاز دارند

با عبور از دهه بیست زندگی، لباس پوشیدن شما باید خانمانه و ظریف‌تر شود و در نتیجه باید پوشیدن لباس‌های با استایل بچگانه و نوجوانانه مثل دامن جین و دامن پیلی کوتاه را کنار بگذارید و سراغ لباس‌های کلاسیک زنانه مثل دامن راسته بروید. یک دامن راسته کلاسیک مشکی یکی از لباس‌های ضروری برای خانم‌ها سی سال به بالا است که هم می‌تواند به عنوان یک لباس مجلسی و هم یک لباس نیمه رسمی و شیک با انواع بلوز مورد استفاده قرار گیرد.

 

خانم‌های بالای سی سال به یک کت کلاسیک نیاز دارند

کت یکی از لباس‌های ضروری زنانه در همه دوره‌ها است که هرچند از استایل مردانه وارد استایل زنانه شده است اما جایگاه خاصی برای خود پیدا کرده و به یکی از تطبیق‌پذیرترین گزینه‌ها تبدیل شده است. بنابراین پس از سی سالگی بهتر است کت‌های رنگارنگ و مد روز را کنار بگذارید و یک کت مشکی کلاسیک برای خود انتخاب کنید و فراموش نکنید که این کت تا چهل سالگی هم مناسب شما است پس ارزش سرمایه گذاری را دارد.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال یک لباس مجلسی شیک لازم دارند

همه به یک لباس مجلسی شیک نیاز دارند اما پس از سی سالگی احتمال این که به یک عروسی و مهمانی پیش بینی نشده دعوت شوید بسیار بیشتر است بنابراین باید برای چنین شرایطی آماده باشید و یک لباس مجلسی زیبا و تطبیق پذیر برای آن کنار گذاشته باشید. چنین لباسی معمولا به رنگ مشکی است تا با اکسسوری‌های شما هماهنگی کاملی داشته باشد، استایل این لباس هم کلاسیک، شیک و جذاب است و آماده شدن با آن به زمان و برنامه ریزی زیادی نیاز ندارد.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال به جواهرات گران و اصل نیاز دارند

شاید در بیست سالگی استفاده از جواهرات بدلی و رنگارنگ قابل پذیرش باشد اما با عبور از سی سالگی دیگر استفاده از این نوع بدلیجات قابل قبول نیست و شما باید از جواهرات کلاسیک ظریف از جنس فلزات گران قیمت مثل طلا و نقره و … استفاده کنید. البته لازم نیست از طلاها و جواهرات سنگین و نگین دار که قیمت بالایی دارند استفاده کنید بلکه مدل‌های ساده و ظریف به این نوع مدل‌های گران اولویت دارند.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال یک لباس چپ راستی لازم دارند

پس از سی سالگی به جای خرید لباس‌های مد روز که عمر کوتاهی دارند و چند ماه بعد از مد افتاده می‌شوند بهتر است سراغ  لباس‌های کلاسیک و مدل‌هایی بروید که می‌دانید هرگز از مد نخواهند افتاد. یکی از این لباس‌ها که به همه می‌آید و هر کسی را زیباتر و خوش اندام‌تر نشان می‌دهد لباس چپ و راستی زنانه است. این لباس در مدل‌های مختلف، از لباس و بلوز مجلسی گرفته تا مانتو قابل استفاده است.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال به یک بادگیر زیبا نیاز دارند

شما در هر سنی که باشید به لباس گرم نیاز دارید و این لباس را باید با فصل و شرایط آب و هوایی هماهنگ کنید. اما وقتی نوبت به لباس‌های فصل‌های گرم و معتدل می‌رسد شیکپوشی دشوارتر می‌شود. در این شرایط انتخاب یک لباس رویی گرم و مناسب رمز موفقیت شما در یک استایل زیبا و مناسب فصل است. این روزهای کاپشن‌ها و بادگیرهای بهاری و پاییزی در مدل‌هایی بسیار زیبا و شیک تولید می‌شوند و فقط مخصوص نوجوانان نیستند.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال به اکسسوری‌های شیک مو نیاز دارند

رسیدگی به موها در هر سنی ضروری است و این کار با اکسسوری‌های مو مثل گیره و سنجاق کامل می‌شود استفاده از کش و گیره و سنجاق رنگارنگ و بچگانه دیگر از سن خاصی جایز نیست و شما باید از اکسسوری‌های شیک و کلاسیک برای بستن و حالت دادن به موهای خود استفاده کنید. به این ترتیب به همه اعلام می‌کنید که شما یک فرد بالغ و با استایل هستید که اهمیت خاصی برای ظاهر خود قائل است.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال به یک جفت کفش پاشنه بلند مشکی نیاز دارند

لازم به ذکر نیست که کفش‌های پاشنه بلند چه جایگاه مهمی در استایل زنانه دارند. اما پس از سی سالگی استفاده از کفش‌هایی پاشنه خیلی بلند دارند و یا استایل آن‌ها ساده و کلاسیک نیست از اشتباهات مد به شمار می‌رود و شما باید برای کامل کردن استایل رسمی خو از کفش‌های پاشنه بلند کلاسیک که پاشنه‌ای بین ۷ تا ۹ سانتی‌متر دارند استفاده کنید. رنگ این کفش هم بهتر است مشکی باشد تا ظاهر کلاسیک و سطح بالای آن کامل شود.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال به یک جفت صندل راحت نیاز دارند

در کنار کفش‌های پاشنه بلند کلاسیک، صندل‌های پاشنه بلند راحت هم جزو کفش‌هایی هستند که شما پس از سی سالگی به آن نیاز دارید. این کفش‌ها بهترین گزینه برای استایل تابستانی شما هستند و می‌توانند به عنوان کفش مجلسی هم به کار روند. فراموش نکنید که رنگ کلاسیک و استایل ساده، شرط مهم این صندل‌ها برای استفاده در سنین بالاتر است.

لباس های خانم‌های بالای سی سال

خانم‌های بالای سی سال به یک جفت کفش کتانی نیاز دارند

همیشه نمی‌توان کفش و صندل پاشنه بلند پوشید، اگر قصد پیاده روی طولانی دارید و می‌خواهید از درد پا در امان باشید در هر سنی می‌توانید کفش کتانی بپوشید و این کفش‌ها مخصوص نوجوانان و خانم‌های زیر سی سال نیست. اما کفشی که در سنین بالای سی سال می‌توان پوشید باید ساده، کلاسیک و ترجیحا تکرنگ باشد تا با استایل سطح بالای شما در این سن تطبیق داشته باشد.

 

خانم‌های بالای سی سال به یک بلوز یقه اسکی ساده نیاز دارند

این بلوز را می‌توان یکی از تطبیق پذیرترین لباس‌های زنانه به شمار آورد که در فصل‌های سرد به عنوان یک لایه مهم در لباس‌ها به کار می‌رود. این بلوز را می‌توانید همراه با دامن یا شلوار، زیر پالتو، روی مانتو و به روش‌های دیگر بپوشید و استایل خود را با شرایط آب و هوایی و موقعیت خاصی که در آن هستید هماهنگ کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)