پوشیدن لباس بر اساس فرم اندام تنها محدود به خانم‌ها نیست و آقایان نیز باید در انتخاب لباس به فرم اندام خود توجه داشته باشند. آقایان چهارشانه و قدکوتاه و عضلانی معمولا در این مورد با مشکل مواجه می‌شوند چون لباس‌های مناسب برای افراد قدکوتاه معمولا عضلات و فرم بدن را به خوبی نمایش نمی‌دهد بنابراین آقایان چهارشانه که قدی کمتر از ۱۷۰ سانتی‌متر دارند باید ترفندهای خاصی را در استایل خود به کار ببرند و لباس‌های خود را با دقت انتخاب کنند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز خواهید خواند که لباس‌های مناسب برای آقایان چهارشانه و قدکوتاه را چطور باید انتخاب کنید.

ویژگی‌های لباس مناسب برای آقایان چهارشانه و قدکوتاه

مثلث شیک‌پوشی که از سه ضلع فیت، پارچه و استایل تشکیل شده نقش مهمی در انتخاب لباس برای آقایان چهارشانه و قدکوتاه دارد یعنی تنها اندازه بودن ملاک نیست بلکه پارچه لباس باید مناسب باشد و استایل نیز هماهنگ و متناسب انتخاب شود. برخلاف تصور عموم خیلی از آقایان قدکوتاه تلاش نمی‌کنند که بلندتر دیده شوند و لزومی هم ندارند که این کار را بکنند به خصوص در شرایطی که فیزیک بدنی خوبی دارید نیازی نیست که برای بلند شدن تلاش کنید و همه هم متوجه این تلاش شوند و به شما به چشم حقارت نگاه کنند. تنها تلاشی که نیاز دارید انجام دهید کمک گرفتن از خطوط عمودی است. اجازه دهید این خطوط عمودی چشمان مخاطب را به سمت بالا هدایت کند تا بلندتر به نظر برسید. این به معنای آن نیست که بخواهید کمد لباس‌های خود را از لباس‌های راه راه عمودی پر کنید بلکه این کار باید با ظرافت و هنرمندانه صورت گیرد.

لباس مناسب برای آقایان چهارشانه و قدکوتاه

حقیقت این است که اندام ورزشکاری و عضلانی نیازی به مخفی کردن ندارد و باید لباسی را انتخاب کنید که این مزیت را در حد تعادل و نه افراط به نمایش بگذارد لباسی که نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد یعنی لباس‌های اندازه‌ای که روی قسمت‌های عضلانی بدن مثل سرشانه و سینه تاکید کند بدون آن که تنگ و کشیده به نظر برسد یک انتخاب منطقی برای آقایان چهارشانه و قدکوتاه است. به همین دلیل اولین گزینه برای این افراد، لباس‌های مردانه سفارشی دوز یا لباس‌های آماده‌ای است که اندازه شده‌اند.

یکی از مزایای اندام ورزشکاری مردانه این است که هر طرح و استایلی با آن هماهنگ است یعنی کسی که چنین اندامی دارد هم می‌تواند لباس‌های رسمی و جدی بپوشد و هم لباس‌های ورزشکاری و راحتی که برای آقایان قدکوتاه این مزیت بسیار مفید فایده خواهد بود و به کمک آن می‌توانند استایلی خاص و ماندگار برای خود بسازند و حتی در کنار آقایان بلندتر از خود نیز احساس کمبود نکنند به شرطی که لباس‌ها را طوری انتخاب کنند که به اندام حالتی قوی و مشخص بدهد و حضور آن احساس شود.

آقایان چهارشانه و قدکوتاه به چه لباس‌هایی نیاز دارند؟

طرح و رنگ لباس‌ها: همه لباس‌های مردانه دارای طرح و بافت هستند چه طرح چاپ شده روی پارچه و چه طرح و بافت خود پارچه و شما به عنوان یک مرد قدکوتاه باید بیشتر از طرح‌هایی استفاده کنید که چشم‌ها را به سمت بالا هدایت می‌کنند. معمولا خطوط عمودی چنین خاصیتی دارند اما طرح‌های ساده تیره هم این ویژگی را دارند و می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. خطوط قوی در طرح‌ها می‌تواند روی فیزیک بدنی شما هم تاکید کند و به جذابیت آن اضافه کند اما به طور کلی از چیزی که طرح‌های درشت و شلوغی دارد اجتناب کنید و به طرح‌های ساده‌تر اکتفا کنید. انتخاب رنگ لباس برای افراد قدکوتاه و چهارشانه معمولا ساده نیست  و باید چندین نمونه را انتخاب و امتحان کنید تا دقیقا بدانید چه چیزی مناسب شما است اما به طور کلی رنگ‌های تیره تاثیر مثبتی روی چگونه دیده شدن اندام شما خواهند داشت.

لباس مناسب برای آقایان چهارشانه و قدکوتاه

کفش مناسب برای آقایان چهارشانه و قدکوتاه: البته کفش‌هایی که پاشنه و کفی  ضخیمی دارند برای بلند دیده شدن قد مناسب هستند و می توانند سه تا پنج سانت به قد شما اضافه کنند اما تناسبات اندام را بر هم می‌زنند و باعث می‌شوند سر شما کوچک‌تر به نظر برسد و علاوه بر آن تلاش شما برای بلند شدن واضح خواهد بود. کفش‌های ساده و فاقد جزئیات آنچنانی که پنجه باریکی هم داشته باشند اثر مثبتی در متناسب شدن اندام دارند و انتخاب بسیار مناسب‌تری هستند. آقایان قدکوتاه هم مانند بقیه بهتر است رنگ شلوار و جوراب خود را هماهنگ کنند تا از اثر بلندکننده آن بهره ببرند.

شلوار مناسب: شلوار برای آقایان قدکوتاه و چهارشانه باید بسته به این که بیشتر وزن در کدام قسمت بدن جمع شده انتخاب شود یعنی اگر فردی پایین تنه عضلانی دارد می‌تواند از شلوار فیت استفاده کند در مقابل آقایانی که بالاته پرتری دارند بهتر است از شلوارهای گشادتر استفاده کنند. قد شلوار را هم در نظر بگیرید و آن را طوری انتخاب کنید که لبه شلوار دقیقا تا روی کفش برسد نه بالاتر نه پایین‌تر. شلوار باید ساده و یکدست و بدون تاخوردگی در لبه باشد و در صورت نیاز می‌توانید آن را به خیاط بدهید تا برایتان اندازه کند. اگر به ساسپند علاقه دارید می‌توانید به جای کمربند از آن استفاده کنید تا خطوط  عمودی آن به تناسب اندام شما کمک کند.

آقایان چهارشانه و قدکوتاه چه کتی باید بپوشند؟ کت مردانه سلاح مخفی مردان چهارشانه و قدکوتاه برای داشتن استایلی شیک است که تطبیق پذیری بالایی دارد و در کمد لباس هر مردی هم پیدا می‌شود. یک کت بلند با یک ردیف دکمه و سرشانه‌های عریض که یکدست و خوش‌دوخت باشد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. رنگ تیره بدون طرح هم قد شما را بلندتر می‌کند و هم سطح استایل را بالاتر می‌برد. سرشانه‌های کت دقیقا باید اندازه باشد و بدون اپل باشد، یقه آن نیز باید حالت هفتی داشته باشد و نوک یقه‌ها تیز و به سمت بالا باشد. فرم کت از کمر به پاین باید فون باشد تا توجه بیننده را به قسمت بالای بدن و سرشانه‌های شما که نقطه قوت شماست متمایل کند.

لباس مناسب برای آقایان چهارشانه و قدکوتاه

پیراهن و کراوات برای آقایان قدکوتاه و چهارشانه: همانند کت، پیراهن هم باید ساده و بدون طرح و یا راه راه ریز و ملایم باشد. یک کراوات ساده و پهن همراه پیراهن ساده و یا پیراهن راه راه زیر همراه کراوات ساده بهترین ترکیب برای کراوات و پیراهن شماست. پیراهن باید اندازه باشد طوری که عضلات را نشان دهد اما نه این که به بدن بچسبد. پاپیون هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای کراوات باشد به شرطی که خیلی عریض نباشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)