داشتن قد کوتاه از مشکلاتی است که انتخاب لباس را برای همه سخت می‌کند. این مشکل شاید برای آقایان قدکوتاه جدی‌تر باشد چون اکثر لباس‌های مردانه برای آقایان درشت و با قد متوسط به بالا طراحی می‌شوند. اما با انتخاب لباس مناسب می‌توان کاری کرد که کوتاهی قد چندان به چشم نیاید، نکاتی که می‌تواند برای آقایان قدکوتاه در انتخاب لباس بسیار مفید باشد در این مقاله آورده شده است.

شلوار مناسب برای آقایان قدکوتاه

انتخاب شلوار مردانه مناسب نقش مهمی در بلندتر نشان دادن قد شما دارد. شلوار مناسب برای آقایان قدکوتاه باید چند ویژگی مهم داشته باشد:

  • فاق کوتاه نباشد، شلوار با فاق متوسط و بلند با کشیده‌تر نشان دادن پاها قد شما را بلندتر نشان می‌دهد اما شلوار فاق کوتاه عکس این عمل می‌کند و ق شما را کوتاه‌تر می‌کند.
  • لبه شلوار نباید تا شده باشد. اگر لبه شلوار بیش از دو سانتی‌متر تا شده باشد با شکستن خط پاها آن‌ها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد پس تحت هیچ شرایطی لبه شلوار را به بیرون تا نکنید و اگر شلوار برای شما بلند است آن را کوتاه کنید.
  • شلوار ساسون‌دار نپوشید، شلوارهای پیلی و گشاد باعث می‌شوند که عرض پایین‌تنه بزرگ‌تر دیده شود و در نتیجه پاها چاق‌تر و کوتاه‌تر به نظر برسند. شلواری بپوشید که فیت باشد یعنی نه خیلی تنگ و نه گشاد.
  • شلوار بلند نپوشید، مقداری که شلوار روی کفش شما می‌افتد نشان دهنده بلندی آن است. برای آقایان قدکوتاه ان مقدار نباشد بیش از هفت میلی‌متر باشد و نباید به مقدار زیادی روی کفش تا بخورد.

پیراهن مردانه مناسب برای آقایان قدکوتاه

آقایان قدکوتاه باید چه لباس‌هایی بپوشند تا بلندتر به نظر برسند؟

انتخاب پیراهن مناسب برای آقایان قدکوتاه آن طور که به نظر می‌آید ساده نیست و اگر در هنگام انتخاب و پوشیدن آن نکات خاصی را در نظر نگیرید لباستان ترکیب مناسبی نخواهد داشت:

  • پیراهن مردانه را اندازه انتخاب کنید، پیراهنی که انتخاب می‌کنید هرگز نباید گشاد باشد، مدل‌های تنگ و چسبان هم توصیه نمی‌شود چون شما را چاق و عریض نشان می‌دهد.
  • حلقه آستین پیراهن مردانه برای آقایان قدکوتاه باید اندازه و در قسمت بالاتری نسبت به پیراهن معمولی قرار گیرد. این ویژگی باعث باریک‌تر و بلندتر دیده شدن فرد می‌شود.
  • پیراهن مردانه خود را داخل شلوار قرار دهید و اجازه ندهید در قسمت بغل پف دار بایستد. این کار باعث می‌شود خط کمر شما مشخص شده و پاها بلندتر به نظر برسند. اگر مدل پیراهن طوری است که داخل شلوار قرار نمی‌گیرد نباید بیشتر از ۵ سانتی متر پایین‌تر از خط کمر برسد.
  • طول آستین پیراهن برای افراد عادی باید یک الی دو سانت از زیر کت بیرون بیاید اما برای افراد قدکوتاه این مقدار به ۶ تا ۷ میلی‌متر می‌رسد.

کت و شلوار مناسب آقایان قدکوتاه

آقایان قدکوتاه باید چه لباس‌هایی بپوشند تا بلندتر به نظر برسند؟

 

کت و شلوار شما نباید اندامتان را تحت الشعاع قرار دهد از طرف دیگر نباید جدا از بقیه استایل شما باشد. در مورد شلوار همه قوانین مربوط به شلوار را رعایت کنید اما کت مناسب برای آقایان قدکوتاه باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • باید نسبت درستی داشته باشد، کتی که سایز شما نباشد بر تن شما بد دیده می‌شود و شما را کوتاه‌ و بدتیپ نشان خواهد داد. اگر کت اندازه خود را پیدا نمی‌کنید آن را به خیاط سفارش دهید. شانه‌ها کت باید در محل درست قرار گیرد و کمر آن اندازه باشد.
  • بلندی کت باید مناسب باشد، به طور کلی سایزبندی کت برای آقایان با قد ۱۷۳ و بالاتر در نظر گرفته شده است و اگر کوتاه‌تر هستید قد کت شما نیز باید کوتاه‌تر باشد.
  • یقه برگردان کت شما باید باریک باشد تا شانه‌ها را پهن نشان ندهد چون داشتن شانه پهن باعث می‌شود قد شما کوتاه‌تر به نظر برسد.
  • کت شما باید آستین تنگ‌تری نسبت به کت‌های معمولی داشته باشد تا تناسبات بدن را حفظ کرده و ترکیب و تیپ شما را به هم نزند.
  • دکمه‌های کت باید بالاتر از محل معمول آن باشد، چون در این صورت محل کمر بالاتر قرار می‌گیرد و کت قد شما را بلندتر نشان خواهد داد.

ژاکت و کاپشن مناسب آقایان قدکوتاه

انتخاب ژاکت و لباس گرم زمستانی از معضلات جدی آقایان قدکوتاه است چون تغییر سایز این لباس‌ها و کوتاه کردن آن ساده نیست و حجم زیاد و ضخامت آن مشکل را دوچندان می‌کند. چاره کار این است که کوچک‌ترین سایز ممکن را برای این لباس‌ها پیدا کنید به نحوی که یقه و سرشانه‌ها کاملا اندازه تن شما باشند. در بقیه موارد مثل یقه و دکمه و طول و گشادی آستین هم مانند مواردی که برای کت‌ها اشاره شد انتخاب و عمل کنید.

  •  یک نکته مهم این است که موقه پوشیدن کت و کاپشن و هر لباس زمستانی سعی کنید زیپ و دکمه‌های آن را باز نگه دارید تا قدبلندتر به نظر  برسید
  • در هر صورت مدل‌های تنگ را به مدل‌های گشاد ترجیح دهید
  •  برای طرح و رنگ این لباس‌ها از طرح‌های ساده و رنگ‌های تیره استفاده کنید.

اکسسوری‌های مناسب برای آقایان قدکوتاه

آقایان قدکوتاه باید چه لباس‌هایی بپوشند تا بلندتر به نظر برسند؟

اکسسوری‌ها کامل کننده استایل شما هستند و می‌توانند یک استایل ساده و معمولی را به چیزی شیک و استثنایی تبدیل کنند. اما آقایان قدکوتاه در انتخاب اکسسوری هم محدودیت‌هایی دارند و بیشتر اکسسوری‌ها برای افرادی با جثه معمولی و درشت طراحی شده‌اند نه آقایان قدکوتاه و ریزجثه. برای انتخاب مناسب اکسسوری نکات زیر را درنظر داشته باشید:

  • زیورآلات مردانه مثل دستبند و ساعت را مناسب سایز بدن خود انتخاب کنید یعنی مدل‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر.
  • کراوات کوتاه ببندید، کراوات بلند شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.
  • کراوات کم عرض انتخاب کنید، کراوات عریض شما را کوتاه‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهد.
  • به طور کلی در مراسم رسمی مثل مهمانی و عروسی پاپیون را به کراوات ترجیح دهید.

اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز، شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. می‌توانید نظر و انتقاد و پیشنهاد خود را درباره مطالب مجله بیان کنید.

منبع: Real Men Real Style  (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)