این روزها با رونق عروسی و ازدواج، خیلی‌ها برای شرکت در عروسی در زمستان آماده می‌شوند و اولین و مهم‌ترین گام برای آماده شدن برای عروسی انتخاب لباس است. همان طور که می‌دانید در عروسی زمستانی علاوه بر زیبایی، شیک‌پوشی و ترندها باید اصل راحتی و گرم بودن را هم در انتخاب لباس‌ها مد نظر داشته باشید و به همین دلیل لباس مجلسی شما برای عروسی در زمستان می‌تواند تاحدی با لباس‌های مجلسی فصل‌های دیگر متفاوت باشد در نتیجه شما گزینه‌های بیشتر و متنوع‌تری در این مورد دارید. اگر اکنون در مرحله آمادگی برای عروسی در زمستان هستید این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را بخوانید و لباس‌هایی که می‌توانید در این مهمانی بپوشید آشنا شوید.

کت و شلوار برای عروسی در زمستان

عروسی در زمستان

تاکسیدو یا کت و شلوار زنانه یکی از شیک‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای عروسی داشته باشید. این لباس علاوه بر پوشیدگی کامل و گرم نگه داشتن شما استایل جذابی نیز به شما خواهد داد که مناسب مهمانی‌های سطح بالا است. پس اگر به لباس‌های رنگی علاقه‌ای ندارید و می‌خواهید پوشیده و موقر لباس بپوشید یک دست کت و شلوار مجلسی زنانه تکرنگ مشکی بهترین گزینه برای شما است. شما می‌توانید مانند اولیویا پالرمو اکسسوری‌ها و آرایش خود را از رنگ متفاوت مثل زرشکی انتخاب کنید تا جلوه زیباتری به استایل مجلسی خود ببخشید. شب مهمانی هم می‌توانید شلوار کت را با شلوار جین عوض کنید و راحت باشید.

لباس رنگی آستین بلند

عروسی در زمستان

پیراهن مجلسی از کلاسیک‌ترین گزینه‌ها برای پوشیدن در مهمانی‌ها و عروسی‌ها است و از آنجایی که شما برای فصل سرد آماده می‌شوید و می‌خواهید گرم و راحت باشید بهتر است لباسی آستین بلند و راحت برای خودتان انتخاب کنید. چون قرار است این لباس ساده و پوشیده و یکدست باشد می‌توانید روی رنگ آن مانور دهید و از رنگ‌های تند و روشن برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده کنید، پیشنهاد ما لباس مجلسی زرد رنگ است که به بیشتر افراد می‌آید و به اندازه کافی رسمی و شیک و مجلسی هم هست. اگر لباس مجلسی شما به اندازه کافی راحت و گشاد باشد می‌توانید زیر آن یک تیشرت چسبان هم بپوشید و گرم بمانید.

لباس‌های گلدار

عروسی در زمستان

اگر به پوشیدن کت و شلوار زنانه و لباس‌هایی از این دست که تن خوری عالی دارند علاقه داشته باشید می‌توانید از پارچه طرح‌دار و گلدار برای آن استفاده کنید تا لباس مجلسی شما جلوه زیباتری پیدا کند و به اصطلاح مجلسی‌تر شود. پارچه‌های ژاکارد و ساتن‌های گلدوزی شده بهترین گزینه برای این نوع لباس هستند. زیر این لباس هم می‌توانید از یک بلوز کرپ که رنگ آن با رنگ طرح پارچه همخوانی دارد استفاده کنید. احتمالا خودتان هم می‌دانید که طرح کت و شلوار بهتر است با هم یکی باشد مگر این که بخواهید شلوار را ساده بگیرید و تنها از کت گلدار استفاده کنید.

لباس متالیک برای عروسی در زمستان

عروسی زمستانی

اگر می‌خواهید در مهمانی چشم‌ها را به خودتان خیره کنید پارچه متالیک را برای لباس مجلسی خود انتخاب کنید. این نوع پارچه با انعکاس کامل نور جلوه زیبایی ایجاد می‌کند که مناسب لباس‌های مجلسی و عروسی‌ها است. لازم است بدانید لباسی که از پارچه متالیک تهیه می‌شود نباید تنگ و چسبان باشد چون در این صورت شما را چند برابر چاق‌تر نشان خواهد داد اما مدل‌های گشاد و آزاد با پارچه متالیک زیبایی و درخشش بیشتری خواهند داشت. این ترند تنها محدود به پیراهن نیست و می‌توانید سرهمی، دامن و لباس‌های دیگر را نیز از این جنس انتخاب کنید.

استفاده غیرمعمول از اکسسوری‌ها

عروسی زمستانی

اکسسوری‌ها در استایل مجلسی نیز مانند همه انواع استایل نقش مهمی را ایفا می‌کنند و لازم است که به این مساله توجه داشته باشید تا بتوانید تیپی متفاوت و خاص برای خودتان بسازید. البته همه به اکسسوری‌های رایج مثل کیف و کفش و جواهرات توجه دارند اما روسری، دستمال گردن و توری صورت جزو اکسسوری‌هایی هستند که کمتر کسی به آن‌ها فکر می‌کند در حالی که یک توری صورت یا دستمال سر همراه با مدل موی مناسب می‌توانید تغییری چشمگیر در استایل شما به وجود آورد و شما را متفاوت از بقیه نشان دهد.

مدل‌های خاص و قدیمی لباس

عروسی در زمستان

اگر می‌خواهید چیزی متفاوت و خاص را امتحان کنید لباس‌های قدیمی و سنتی گزینه مناسبی برای این کار هستند. لباس‌های محلی مناطق مختلف کشورمان و یا  لباس‌های سنتی کشورهای دیگر با طرح‌های رنگارنگ  گلدار می‌تواند پوشش مناسبی برای یک عروسی زمستانی باشد مثلا اگر به لباس‌های سبک دهه ۵۰ و ۶۰ علاقه دارید می‌توانید لباس‌های این دوره را همراه با مدل مو و آرایش هماهنگ استفاده کنید و نگاه‌ها را به سمت خود جلب کنید.

دامن رنگی و بلوز کشمیر

عروسی زمستانی

گرم ماندن در مهمانی‌های زمستانی اهمیت زیادی دارد مخصوصا اگ قرار است مدتی را در فضای باز یا نیمه باز سپری کنید. در این شرایط یک بلوز کشمیر گرم می‌تواند کامل کننده استایل شما باشد بدون آن که آسیبی به آن بزند. شما می‌توانید این بلوز را همراه با یک دامن رنگی جذاب بپوشید و یا از لباس مجلسی معمول خود استفاده کنید و این بلوز پشم را روی آن بپوشید. دقت داشته باشید که دامن و یا قسمت پایین لباس مجلسی باید جذابیت کافی داشته باشد تا استایل شما با یک استایل راحتی روزمره اشتباه نشود.

کت و شلوار صورتی

عروسی زمستانی

اگر کت و شلوار ترکیب لباس مورد علاقه شما است اما رنگ‌های تیره و مشکی را نمی‌پسندید و می‌خواهید رنگ‌های شاد و روشن را برای مهمانی بپوشید پیشنهاد ما رنگ صورتی است. یک دست کت و شلوار صورتی شاید کمی جسورانه به نظر برسد اما قطعا از این انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. لزومی ندارد این کت و شلوار دقیقا ست و همرنگ باشند، شما می‌توانید کت را در رنگی متفاوت اما هماهنگ با شلوار انتخاب کنید تا تیپ شما جذاب‌تر و سطح بالاتر شود.

پیراهن بلند برای عروسی در زمستان

عروسی زمستانی

پیراهن بلند دکمه‌دار و طرح‌دار رنگی هم یکی از انواع لباس مجلسی است که می‌تواند آستین بلند یا آستین کوتاه باشد اما معمولا راحت و گشاد است و در زیر آن فضای کافی برای پوشیدن لباس‌های گرم مثل تیشرت و بلوز وجود دارد (مشابه مانتو) این لباس‌ها را می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی انتخاب کرد و با اکسسوری‌های هماهنگ پوشید و ترکیبی زیبا و خاص به وجو آورد که مناسب عروسی در فصل‌های سرد هم هست.

استایل مجلسی تکرنگ

عروسی زمستانی

لازم نیست حتما همه لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را یکرنگ و یدکست بگیرید تا استایل شما تکرنگ شمرده شود. استایل تکرنگ یا مونوکروم رنگ‌هایی از دامنه نزدیک به هم در خود دارد مثل بنفش و ارغوانی و صورتی و طیف‌هایی  از این دست که در عین هماهنگی و وحدت، چشمنواز و دلپذیر هم هست و می‌تواند استایل مجلسی شما را از حالت خسته کننده درآورد و به آن جذابیت بیشتری ببخشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)