در دنیای مد هر روز لباس‌های خاصی معرفی و مد روز می‌شوند و مدل‌های دیگری از لباس به دست فراموشی سپرده می‌شوند. اما در این میان لباس‌هایی هستند که به دلیل تطبیق پذیری بالا فراموش نمی‌شوند و در چرخه مد باقی می‌مانند که به این لباس‌ها لباس‌های کلاسیک گفته می‌شود. تا کنون لباس‌های زیادی به این موقعیت رسیده و ماندگار شده‌اند و این به معنای آن است که این لباس‌ها هرگز از مد نمی‌افتند و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را بپوشید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما ۲۳ نمونه از لباس‌های کلاسیک و ماندگار زنانه را که هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه جدید و زیبا هستند به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید استایل کلاسیک و ماندگار خود را بسازید.

بارانی یکی از بهترین لباس‌های کلاسیک

هر جا صحبت از لباس‌های کلاسیک باشد نام بارانی زنانه همیشه می‌درخشد. این لباس که اصالت انگلیسی دارد برای جلوگیری از خیس شدن در زیر بارش باران طراحی شده است اما به مرور زمان به یکی از لباس‌های کلاسیک و خاص در استایل زنانه تبدیل شده است که هرگز از مد نمی‌افتد.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

بلوز راه راه افقی  موسوم به تاپ برتون

تاپ برتون یا همان بلوز راه راه افقی یکی از لباس‌های کلاسیک زنانه است و همان طور که از نامش پیداست اصالت فرانسوی دارد. این بلوز زیبا چندان بلند نیست و تا کمی پایین‌تر از کمر می‌رسد و روی آن راه‌های افقی متوسطی دارد که از رنگ‌های سیاه و سفید ساده تشکیل شده است.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

لباس مشکی یکی از مهم‌ترین لباس‌های کلاسیک

اگر مقالات قبلی مجله قرمز را مطالعه کرده باشید می‌دانید که لباس مشکی زنانه یکی از اصیل‌ترین لباس‌ها است که قدمت آن به حدود یک قرن می‌رسد و در طول دهه‌ها نه تنها از مد نیفتاده است بلکه به محبوبیت آن نیز افزوده شده است. این لباس یک لباس مجلسی عالی است که به همه می‌آید و بالاترین میزان تطبیق پذیری را دارد.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

شلوار جین تنگ

چند سال پیش صحبت از فراموش شدن شلوار جین تنگ بود اما اصرار ستارگان مد بر استفاده از این شلوار زیبا باعث شد که شلوار جین تنگ هم در زمره لباس‌های کلاسیک زنانه قرار بگیرد. این شلوار مزایای زیادی دارد، پاها را لاغر نشان می‌دهد و با هر نوع لباسی می‌توان آن را پوشید.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

مانتو و پالتوی یقه دوبل

اگر به دنبال یک لباس کلاسیک برای فصل‌های سرد و معتدل سال هستید طوری که بتوانید آن را برای هر موقعیتی بپوشید مانتو و پالتوی یقه دوبل را به شما توصیه می‌کنیم. این مدل لباس زنانه دقیقا تعریف چیزی است که به آن لباس کلاسیک اطلاق می‌شود یعنی ماندگار و همیشگی و تطبیق پذیر.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

عینک آفتابی ویفری یک اکسسوری کلاسیک

عینک‌های آفتابی مدل‌های مختلفی دارند اما در میان این مدل‌های مختلف و متنوع یک مدل هرگز محبوبیت خود را از دست نداد و به یک اکسسوری کلاسیک و ماندگار تبدیل شد. پس اگر به دنبال یک مدل عینک هستید که تمام عمر بتوانید استفاده کنید مدل ویفری را به شما توصیه می‌کنیم.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

ژاکت چرم موتور سواری

لباس‌های زیادی از استایل مردانه وارد استایل زنانه شده‌اند اما برخی از آن‌ها به یک لباس خاص و کلاسیک در استایل زنانه تبدیل شده‌اند که ژاکت چرم موتور سواری هم یکی از آن‌ها است. این لباس زیبا به عنوان یک پوشش عالی در هوای معتدل و سرد به همه خانم‌های شیک پوش توصیه می‌شود.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

پیراهن سفید یکی از بهترین لباس‌های کلاسیک

اگر به دنبال لباسی هستید که هم بتوانید برای مهمانی‌ها بپوشید، هم در منزل و هم در موقعیت‌های جدی مثل محیط کار، پیراهن سفید بهترین گزینه برای شما است. این لباس کلاسیک و زیبا تطبیقپ ذیری فوق العاده‌ای دارد و هر خانمی باید یک عدد از آن را در کمد لباس‌های خود داشته باشد.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

بوت چلسی یک کفش کلاسیک جذاب

بوت چلسی از آن کفش‌هایی است که تاریخچه بلند بالایی برای خود دارد و در ابتدا یک کفش مخصوص برای آقایان بوده است اما به تدریج جای خود را در استایل زنانه هم باز کرده است و خانم‌ها می‌توانند بوت‌های چلسی را در فصل پاییز و زمستان همراه با هر لباسی بپوشند.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

گردنبند طلا یک اکسسوری کلاسیک مهم

طلا یک فلز گرانبها و کلاسیک در استایل زنانه است که هرگز نباید انتظار داشته باشید از مد بیفتد. شاید مدل‌های خاصی از جواهرات طلا به مرور زمان کهنه و دمده شوند اما گردنبند ساده مدالی طلا چیزی است که همیشه و در هر شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

کیف ۲.۵۵ شانل یک کیف خاص و مهم

این کیف خاص، زیبا و شناخته شده تاریخچه جذابی برای خود دارد و با وجود این که چندین دهه از عمر آن می‌گذرد هنوز جایگاه خاصی در استایل زنانه دارد. شاید کیف ۲.۵۵ شانل را بتوان کلاسیک‌ترین کیف زنانه برشمرد و با اطمینان گفت که این کیف هرگز از مد نخواهد افتاد.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

کفش کالج یکی از مهم‌ترین کفش‌های زنانه

کفش کالج در ابتدا نوعی کفش راحتی مردانه بوده است که به تدریج به استایل زنانه هم راه پیدا کرده و با مدل‌های جذاب و خاصی که برندهای معروف مثل گوچی از این کفش تولید کرده‌اند به یک کفش کلاسیک و ماندگار در استایل زنانه تبدیل شده است.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

ژاکت بافتنی از جنس پشم کشمیر

شاید یک لباس بافتنی معمولی را بتوان تنها برای یکی دو فصل پوشید اما لباس بافتنی از جنس پشم کشمیر چیزی است که هرگز از مد نمی‌افتد و زیبایی آن برای همیشه ماندگار است. لباس‌های بافته شده از الیاف کشمیر کیفیت و استایل خاصی دارند و کلاسیک بودن قطعا برازنده آن‌ها است.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

تیشرت سفید ساده یکی از لباس‌های کلاسیک زنانه

یک تیشرت سفید ساده شاید لباسی باشد که شما هر چند فصل یک بار آن را عوض می‌کنید اما جایگاه این تیشرت در کمد لباس‌های شما همیشه ماندگار است. علت ان ماندگاری تطبیق پذیری فوق العاده این لباس است چون این تیشرت می‌تواند جزئی از هر ترکیب لباس مد نظر شما باشد.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

کمربند چرم یک اکسسوری کلاسیک زنانه

کمربندها در استایل زنانه هم مانند استایل مردانه جایگاه مهمی دارند و گاهی یک کمربند چرم ساده دقیقا همان چیزی است که شما برای کامل کرده استایل ساده و معمولی خود به آن نیاز دارید. به همین دلیل لازم است که کمربند چرم را هم در مجموعه اکسسوری‌های کلاسیک زنانه قرار دهیم.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

کفش عروسکی زنانه یک کفش راحت و زیبا

کفش‌های عروسی یا کفش‌های باله نوعی کفش تخت با استایل زنانه هستند که زیبایی و ظرافت خاصی دارند و کاملا راحت هستند و همین زیبایی و ظرافت و راحت بودن باعث شده است که کفش‌های عروسکی به یکی از کفش‌های کلاسیک در استایل زنانه تبدیل شوند.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

پالتوی شتری یکی از بهترین لباس‌های کلاسیک زنانه

پالتوهای زنانه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند که گاهی مد می‌شوند و گاهی از مد می‌افتند اما پالتوی شتری ساده تنها مدلی است که هرگز از مد نمی‌افتد و زیبایی آن ماندگار است. این پالتوها با هر لباسی هماهنگ هستند و به همه می‌آیند.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

گوشواره حلقه‌ای یکی از جواهرات کلاسیک مهم

اگر به دنبال یک مدل گوشواره هستید که هرگز از مد نیفتد و همیشه زیبا و مد روز به نظر برسد گوشواره حلقه ساده را به شما توصیه می‌کنیم. این گوشواره اگر از جنس طلای ساده و سنگین هم باشد یک سرمایه گذاری خوب به شمار می‌رود که همیشه قابل استفاده است.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

کفش کتانی سفید یک کفش برای همیشه

بارها از مزایای کفش‌های کتانی گفته‌ایم اما کفش کتانی سفید تنها مدلی است که همیشه زیبا و مد روز به شمار می‌رود و فرقی نمی‌کند اگر از برند کانورس باشد و یا برندهای دیگر، در هر صورت یک جفت کتانی سفید جایگاه خاصی در استایل روزمره شما خواهد داشت.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

کت فاستونی زنانه یک لباس کلاسیک زیبا

فرقی نمی‌کند ۱۸ ساله باشید یا ۸۰ ساله در هر صورت کت فاستونی یک لباس مناسب برای شما است و می‌توانید از آن استفاده کنید چون کت فاستونی همه ویژگی‌های لباس کلاسیک زنانه را در خود دارد و از نظر تطبیق پذیری هم فوق العاده است.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

کفش پاشنه بلند مشکی کلاسیک زنانه

یک جفت کفش پاشنه بلند مشکی کلاسیک جزو ضروری‌ترین کفش‌های استایل زنانه است و هر خانمی با داشتن یک جفت از این کفش‌ها مانند این است که همه کفش‌های پاشنه بلند را در کمد لباس‌های خود دارد و می‌تواند زیباترین و کامل‌ترین تیپ‌ها را اعم از روزمره و مجلسی با آن بسازد.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

روسری ابریشم یک اکسسوری مهم و زیبا

روسری یکی از اکسسوری‌های ضروری برای خانم‌ها به خصوص خانم‌ها ایرانی است اما روسری ابریشمی با کیفیت و دوامی که دارد تا چند نسل قابل استفاده است. بنابراین اگر به دنبال یک روسری زیبا و کلاسیک و ماندگار هستید بهتر است پول خود را جمع کرده و یک روسری ابریشمی تهیه کنید.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

صندل چرم یک صندل کلاسیک و بادوام

صندل‌ها اگرچه تنها در تابستان قابل استفاده هستند و هر روز مدل‌های مختلف و متنوعی از آن‌ها وارد بازار می‌شود اما صندل چرم چیزی است که همیشه نو و خاص است و ویژگی‌های یک کفش کلاسیک را در خود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید یک صندل برای بقیه عمر خود داشته باشید صندل چرم پیشنهاد ما به شما است.

لباس‌های کلاسیک و ماندگار،

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)