هرچند فردگرایی و احترام به سلیقه‌های شخصی از گرایش‌های مهم در دنیای فشن امروز به شمار می‌رود اما همیشه ضرورت‌هایی و اساس‌هایی وجود دارند که برای ساخت استایل خود به آن نیازمندیم. پوشش مردانه هم از این قاعده مستثنی نیست و در کنار ترکیب‌های متنوع استایل مردانه هر مرد شیک‌پوشی به تعدادی از لباس‌های ضروری مردانه نیاز دارد تا بتواند این تیپ‌ها را برای خود بسازد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با هشت مورد از لباس‌های ضروری مردانه که هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه به آن احتیاج دارید آشنا می‌کنیم.

طبیعی است که موارد مطرح شده تنها لباس‌های مورد نیاز شما نیستند و لباس‌های متعدد دیگری هم باید به این لباس‌های ضروری مردانه اضافه شوند تا شما بتوانید استایل مورد نظر خود را بسازید. اما این لباس‌ها بسته به شرایط و سبک شما متغیر هستند و برای همه افراد یکسان نیستند. لباس‌هایی که در این مقاله مطرح می‌شوند مستقل از مکان و زمان هستند یعنی در هر دوره زمانی مد روز هستند و جزو لباس‌های کلاسیک به شمار می‌روند که هرگز از مد نمی‌افتند.

 

تیشرت ساده یکی از لباس‌های ضروری مردانه

لباس‌های ضروری مردانه کلاسیک

شاید تعجب کنید اگر بدانید که بیشتر آقایان حتی یک تیشرت مناسب برای پوشیدن ندارند، یعنی یک تیشرت ساده بدون طرح و نقش با رنگ مناسب که بتوان آن را با هر لباسی پوشید. چنین تیشرتی یکی از لباس‌های ضروری مردانه به شمار می‌رود که هر مردی به چند عدد از آن نیاز دارد چون پوشیدن تیشرت کهنه و رنگ و رورفته نیز از اشتباهات جدی مد برای آقایان محسوب می‌شود. بهتر است برای خرید یک تیشرت باکیفیت هزینه کنید و از خریدن تیشرت‌های ارزان جدا خودداری کنید، رنگ‌های پیشنهادی ما سیاه، خاکستری و سفید هستند که با همه رنگ‌های دیگر لباس‌ها هماهنگی دارند.

 

پیراهن غیررسمی

لباس‌های ضروری مردانه کلاسیک

پیراهن‌های مردانه دو نوع هستند نوع رسمی که با کت و شلوار پوشیده می‌شود و نوع غیررسمی که برای پوشیدن با لباس‌های غیررسمی و نیمه رسمی مناسب است. با تیشرت نمی‌توان هر لباسی را پوشید اما تقریبا هر لباسی را می‌توان با پیراهن‌های غیررسمی پوشید از شلوار پارچه‌ای گرفته تا شلوار جین و انواع کفش، بنابراین هر مردی به چند عدد از این پیراهن‌ها در رنگ‌های سفید و آبی روشن نیاز دارد تا با آن استایل خود را کامل کند. جنس پیراهن را از الیاف طبیعی انتخاب کنید که درصد کمی هم الیاف مصنوعی در آن به کار رفته باشد تا دوام آن بیشتر شده و کمتر چروک شود که این مساله بستگی به نیاز و شرایط شما دارد.

 

سوئیشرت

در چند سال اخیر سوئیشرت‌ها نقش مهمی را در لباس‌های مردانه بازی کرده‌اند و دیگر تنها یک لباس راحتی مخصوص قشر خاصی از نوجوانان و جوانان نیستند بلکه به یک لباس کلاسیک سطح بالا تبدیل شده‌اند که در مدل‌های متنوع موجود است و هر آقای شیک‌پوشی حداقل به یک عدد از آن نیاز دارد. سوئیشرت یکی از بخش‌های اساسی در روی هم پوشیدن لباس‌ها در فصل‌های سرد است که توصیه می‌شود آن را در رنگ‌های خنثی مثل مشکی، توسی، زرشکی و سرمه‌ای و بدون طرح و نوشته تهیه کنید تا جای خود را در لباس‌های شما برای همیشه حفظ کند.

 

بافتنی‌ها، از لباس‌های ضروری مردانه

لباس‌های ضروری مردانه کلاسیک

بافتنی‌های ساده مثل ژاکت از لباس‌های کلاسیک هستند که قدمتی طولانی دارند، بافتنی‌ها به استایل  شما عمق می‌دهند و در عین حفظ سادگی سطح آن را بالا می‌برند مثلا ترکیب یک ژاکت بافتنی با شلوار جین و اورکت در زمستان ترکیبی عالی و کلاسیک است. این لباس‌ها را اگر از جنس مناسب و باکیفیت بالا تهیه کنید و به درستی از آن‌ها مراقبت کنید سال‌ها می‌توانید بپوشید. در این مورد نیز توصیه می‌کنیم به رنگ‌های تیره و خنثی بچسبید تا مشکلی در ترکیب لباس‌ها نداشته باشید.

 

شلوار جین

شلوار جین فیت یعنی شلواری که نه گشاد باشد و نه تنگ از لباس‌های کلاسیک مردانه است که رنگ آبی تیره آن هرگز از مد نمی‌افتد. چنین شلوار جینی تطبیق پذیری بالایی دارد و  آن را تقریبا با هر لباسی به جز لباس‌های رسمی مثل کت و کفش رسمی می‌توان پوشید. بنابراین هر مردی برای کامل کردن استایل خود به یک شلوار جین فیت در رنگ کلاسیک آن و با کیفیت بالا نیاز دارد تا بتواند سال‌ها آن را بپوشد.

 

شلوار کتان

لباس‌های ضروری مردانه کلاسیک

اگر شلوار جین مورد علاقه شما نیست یا در هر شرایطی نمی‌توانید آن را بپوشید بهترین جایگزین برای آن شلوار کتان است. شلوار کتان هم باید فیت باشد یعنی نه خیلی تنگ و نه گشاد. انتخاب رنگ مناسب برای این شلوار اهمیت زیادی دارد چون رنگ و برش آن است که میزان رسمی و غیررسمی بودن این شلوار را تعیین می‌کند. نوع اسپورت این شلوار ار می‌توان با تیشرت و کفش کتانی نوع نیمه رسمی آن را می‌توان با پیراهن و کفش رسمی هم پوشید.

 

اورکت شتری

لباس‌های ضروری مردانه کلاسیک

اورکت از لباس‌های ضروری مردانه است که در فصل‌های سرد سال کاربرد دارد اما رنگ شتری این لباس تطبیق پذیری و کاربرد بیشتری دارد و جزو لباس‌های کلاسیک مردانه است که می‌توان آن را روی یک دست کت و شلوار رسمی و یا روی لباس‌های غیررسمی مثل تیشرت و شلوار جین هم پوشید. در طول سال‌ها از محبوبیت این لباس کاسته نشده چون اشتباه مد با اورکت شتری ممکن نیست. فراموش نکنید که شتری تنها یک رنگ خاص نیست و طیف‌های متنوعی دارد که حتما یکی از آن طیف‌ها می‌تواند مناسب شما باشد.

 

بوت چلسی

لباس‌های ضروری مردانه کلاسیک

اگر از پوشیدن کفش کتانی خسته شده‌اید اما حوصله پوشیدن کفش رسمی را هم ندارید بوت چلسی یک انتخاب ایده‌آل برای شما خواهد بود. این کفش تطبیق پذیری بالایی دارد و هم با تیپ رسمی و هم غیررسمی قابل استفاده است. یک بوت چلسی مشکی ساده از جنس جیر ضروری‌ترین کفشی است که هر مرد شیک‌پوشی به آن نیاز دارد تا کمد لباس‌ها خود را با آن کامل کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)