همیشه گفته‌ایم که رنگ لاک بهتر است هماهنگ با رنگ پوست انتخاب شود یعنی برای لاک زدن رنگی را انتخاب کنید که پوست دست شما در کنار آن جلوه زیباتری دارد و خوشرنگ و متعادل به نظر می‌رسد. اما گاهی پوست شما رنگ طبیعی خود را ندارد و رنگ پریده و مات به نظر می‌رسد که این مساله می‌تواند به دلیل سرما یا خشکی هوا یا مشکلاتی مربوط به سلامتی و تعدال هورمونی شما باشد. انتخاب رنگ درست برای آرایش در چنین مواقعی اهمیتی زیادی دارد و اگر از رنگ کرم پودر یا رژ لب مناسبی استفاده نکنید ممکن است شرایط پوست شما بدتر به نظر برسد. اما شما در هر دست خود ۵ ناخن هم دارید که رنگ آن‌ها هم نقش مهمی در تعادل رنگی پوست شما دارد و اگر قصد لاک زدن دارید باید رنگ متناسبی برای این شرایط انتخاب کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که اگر پوست مات و رنگ پریده دارید کدام رنگ‌ها را برای لاک زدن انتخاب کنید.

همان طور که می‌دانید رنگ لاک تنوع بالایی دارد و معیارهای مختلفی برای انتخاب آن وجود دارد. این معیارها می‌تواند بر اساس علاقه شخصی و یا بر اساس هماهنگی با رنگ لباس شما باشد اما اگر می‌خواهید پوست خود را به بهترین شکل و بهترین رنگ نشان دهید باید رنگ پوست خود را معیار انتخاب قرار دهید. به طور کل هر چه پوست تیره‌تر باشد تنوع انتخاب رنگ لاک مناسب شما بیشتر خواهد بود و هرچه پوست روشن‌تر باشد از رنگ‌های محدودتری می‌توان برای لاک زدن استفاده کرد. اما به طور کلی ضرورتی برای تعهد به این محدودیت‌ها وجود ندارد و رنگ‌های مطرح شده در این مقاله حالت پیشنهادی دارند و تنها زمانی که قصد دارید پوست مات و رنگ پریده خود را خوشرنگ‌تر نشان دهید از این رنگ‌ها استفاده کنید.

رنگ مناسب لاک زدن برای کسانی که پوست خیلی روشن دارند: رنگ‌های پاستل

لاک زدن

داشتن پوست خیلی روشن محدودیت‌های زیادی برای انتخاب رنگ لاک به وجود می‌آورد و شما نمی‌توانید سراغ رنگ‌های خیلی تند یا خیره تیره بروید چون دستان شما تحت‌الشعاع این رنگ‌ها قرار خواهد گرفت و شبیه به دستان مرده‌ها به نظر خواهد رسید! (البته در این موارد استثناهایی هم وجود دارد). اما این مشکل زمانی که در محیط سرد و خشک قرار بگیرد و پوستتان رنگ پریده و مات شود جدی‌تر خواهد شد و انتخاب یک رنگ درست و مناسب برای لاک زدن اهمیت بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد. کارشناسان توصیه می‌کنند کسانی که پوست خیلی روشن و رنگ پریده دارند بهتر است از لاک‌هایی که رنگ پاستل دارند استفاده کنند. رنگ‌های پاستل رنگ‌هایی هستند که طیف رنگ‌های اصلی و مکمل را در خود دارند اما این طیف با مقدار زیادی سفید همراه شده و کمرنگ‌تر شده است مثل آبی آسمانی، صورتی کمرنگ، توسی روشن، نعنایی، زرد لیمویی و رنگ‌هایی از این دست که پررنگ‌تر از طیف رنگ پوستتان نیستند. اما لاکی که در رنگ پاستل انتخاب می‌کنید نباید شفاف یا نیمه شفاف باشد بلکه باید پوشش کامل داشته باشد تا ظاهر بهتری روی ناخن‌های شما به وجود آورد.

رنگ مناسب لاک زدن برای کسانی که پوست روشن دارند: طلایی اکلیلی و براق

لاک زدن

اگر پوست شما روشن است اما نه در حدی که جزو افراد رنگ پریده دسته بندی شوید از رنگ‌های بیشتری برای لاک زدن می‌توانید استفاده کنید، اما در شرایطی که پوستتان بر اثر سرما و خشکی هوا مات و کدر شده است شاید هر رنگی برای شما جوابگو نباشد به همین دلیل کارشناسان رنگ طلایی را به شما پیشنهاد می‌کنند. رنگ طلایی اکلیلی درخششی زیبا روی ناخن‌های شما به وجود می‌آورد و باعث می‌شود پوست شما رنگ گرم‌تر و زیباتری پیدا کند و زیبایی دستانتان بیشتر جلب توجه کند. چنین رنگی برای مهمانی‌ها و مجالس نیز بهترین انتخاب است و ناخن‌های طلایی شما در کنار زیورآلات طلایی هم هماهنگی خوبی ایجاد خواهد کرد. البته این به معنای آن نیست که رنگ طلایی را نمی‌توانید برای لاک روزمره خود انتخاب کنید، اگر ته رنگ پوست شما گرم باشد لاک طلایی جلوه‌ای زیبا و چشمگیر در دستان شما به وجود می‌آورد که برای هر موقعیتی مناسب است.

رنگ مناسب لاک زدن برای کسانی که پوست زیتونی دارند: قرمز روشن و تند

لاک زدن

ته رنگ زیتونی یکی از زیباترین رنگ‌های پوست است و باعث می‌شود که همیشه پوست شما برنزه و جذاب به نظر برسد. اگر شما پوست زیتونی دارید جزو افراد خوش شانس به شمار می‌روید چون با این رنگ پوست می‌توانید از دامنه وسیعی از رنگ‌ها برای آرایش صورت و ناخن خود استفاده کنید. داشتن یک پوست گرم با تن متوسط یک نقطه قوت محسوب می‌شود اما در شرایط خاصی ممکن است پوست شما مات و کمرنگ‌تر از همیشه به نظر برسد مثل زمان‌هایی که هوا سرد است. اگر به دنبال رنگی برای لاک هستید که در این شرایط هم پوست شما را گرم و زیبا نشان دهد ما رنگ قرمز روشن و تند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رنگ یکی از طیف‌های قرمز است که کمی نارنجی هم در خود دارد و رنگی گرم و جذاب برای همه موقعیت‌ها است.

رنگ مناسب لاک زدن برای کسانی که پوست متوسط دارند: مرجانی کمرنگ

لاک زدن

اگر پوست شما متوسط است یعنی نه آن قدر روشن است که در دسته رنگ‌های روشن قرار بگیرد و نه آن قدر تیره است که در دسته رنگ‌های تیره قرار بگیرد شما می‌توانید از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای لاک زدن بهره بگیرید. البته پوست متوسط هم طیف‌های گسترده‌ای دارد اما به طور کلی طیف‌هایی مثل عسلی و کاراملی را شامل می‌شود که در هوای آفتابی درخشش زیبایی پیدا می‌کند و برنزه می‌شود اما در هوای سرد و خشک ممکن است کدر و بیروح به نظر برسد. در این شرایط بهتر است از رنگ‌هایی برای لاک زدن استفاده کنید که طیف صورتی در خود دارند مثل مرجانی کمرنگ که روی پوست متوسط سایه‌های گلی و خوشرنگ به وجود می‌آورد و باعث می‌شود پوست شما زنده و گرم به نظر برسد.

رنگ مناسب لاک زدن برای کسانی که پوست تیره دارند: زرد قناری

لاک زدن

حال به تیره‌ترین طیف رنگ‌های پوست می‌رسیم. اگر پوست شما رنگ تیره‌ای دارد احتمالا می‌توانید از هر رنگی برای لاک خود استفاده کنید و این رنگ در زمینه تیره پوست شما جلوه‌ای عالی خواهد داشت اما اگر پوست شما رنگ پریده و مات شده باشد شاید این جلوه دقیقا آن چیزی نباشد که می‌خواهید. به همین دلیل کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند برای گرم‌تر شدن پوست‌های تیره‌ای که مات و کدر به نظر می‌رسند از رنگ زرد قناری استفاده کنید. رنگ زرد قناری مقدار کمی نارنجی در خود دارد و جزو گرم‌ترین رنگ‌ها است و این گرمی را مستقیما به پوست شما منتقل می‌کند. البته دقت داشته باشید که لاک زرد شما باید پوشش کامل داشته باشد چون در غیراین صورت ممکن است رنگ واقعی خود را روی ناخن‌های تیره شما نشان ندهد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)