آماده شدن برای عروسی یکی از کارهای پردغدغه برای خانم‌ها است. خانم‌ها زمان زیادی را برای انتخاب لباس مجلسی و مدل مو و آرایش خود صرف می‌کنند اما باز هم ممکن است نتیجه نهایی از نظر خودشان یا دیگران راضی کننده نباشد. امتخاب لباس مجلسی در این میان از اهمیت بیشتی برخوردار است و اگر درست انجام نشود احتمالا این مهمانی به خاطره‌ای بد برای شما تبدیل خواهد شد. صرف نظر از این که لباس شما اندازه باشد یا استایل مناسبی داشته باشد چند قانون اصلی در مورد آن وجود دارد که همه خانم‌ها باید بدانند و در انتخاب لباس مجلسی خود برای عروسی آن‌ها را قبل از هرچیز دیگری در نظر بگیرند. در این مقاله شما را با این قوانین اساسی آشنا خواهیم کرد.

بدیهی است که هر دوره‌ای ترندهای خاص خود را دارد و اگر نگاهی به فیلم‌های عروسی والدین و اقوام خود در دهه‌های قبل بیندازید متوجه تغییرات عمده در سلیقه و استایل مردم خواهید شد. مثلا در دوره‌ای لباس‌های حجیم و اپل دار محبوب بود و در دوره‌ای دیگر لباس‌های گلدار کاملا مذموم و دمده بود. عصر حاضر هم ترندهای خاص خود را دارند که خانم‌های شیک‌پوش و اهل مد از آن آگاه هستند اما قوانین و اصول چیزی نیستند که با زمان تغییر کنند و در همه دوران ثابت هستند. پس اگر می‌خواهید انتخاب لباس مجلسی خود را بدون استرس و نگرانی از درست یا غلط بودن انجام دهید این قوانین و اصول را همیشه در نظر داشته باشید:

پیراهن همیشه یک انتخاب بدون ریسک است

انتخاب لباس مجلسی

اگرچه انتخاب‌هایی مثل کت و دامن، بلوز و دامن، کت و شلوار و حتی بلوز و شلوار هم می‌توانند شیک و زیبا باشند و برای موقعیت‌های خاصی حتی بیشتر از پیراهن مجلسی مناسب هستند و توصیه می‌شوند اما اگر نمی‌خواهید ریسک کنید و انگشت نما شوید سراغ لباس مجلسی مرسوم یعنی پیراهن بروید و آن را با یک جفت کفش پاشنه بلند و مدل موی زیبا و ساده و یک رژ لب قرمز همراه کنید و نگران هیچ چیزی نباشید.

از پوشیدن لباس‌های کوتاه اجتناب کنید

مهم نیست اگر مجلس زنانه است، پوشیدن لباس کوتاه مجلسی یعنی لباسی که از زانو بالاتر باشد به هیچ وجه مناسب مجلس عروسی نیست و این کار نه تنها به احترامی به عروس است بلکه اصلا زیبا هم نیست و باعث قضاوت نادرست درباره شما نیز خواهد شد. علاوه بر این لباس‌های بلند (مخصوصا مدل‌هایی که در قسمت جلو یا پهلو چاک داشته باشند) نه تنها شیک‌تر و جذاب‌تر هستند بلکه هماهنگ کردن آن‌ها با  کفش پاشنه بلند بسیار ساده‌تر است.

لباس گیپور و تور رنگی انتخاب کنید

گیپور یا تور سفید یا رنگ‌های نزیک به سفید مثل کرم و شیری به هیچ عنوان مناسب مجلس عروسی نیست و شما به عنوان مهمان نباید از چنین لباس‌هایی استفاده کنید چون این رنگ تنها مخصوص عروس است. اما می‌توانید از لباس‌های گیپور و تور در رنگ‌های متنوع و زیبایی دیگری مثل مشکی، آبی و حتی گیپورهای دورنگ و چندرنگ و پولک دوزی شده که این روزها محبوبیت زیادی هم پیدا کرده‌اند به صورت یک لایه یا دولایه استفاده کنید.

انتخاب لباس مجلسی مشکی برای عروسی هیچ ایرادی ندارد

انتخاب لباس مجلسی مشکی

سال‌ها قبل پوشیدن لباس مجلسی در مجالس عروسی یکی از تابوهای مد و فشن شمرده می‌شد چون تصور می‌شد این رنگ مخصوص عزا است و مناسب یک مجلس شاد نیست. اما امروز رنگ مشکی یکی از شیک‌ترین، تطبیق پذیرترین و پرکاربردترین رنگ‌ها در لباس‌های زنانه است و در هر مهمانی از جمله عروسی و تولد هم قابل استفاده است. شاید رنگ سیاده زمانی رنگ غم و اندوه بود اما امروز نشانه شیک‌پوشی و جذابیت شما است، پس هرچه سریع‌تر یک لباس مجلسی مشکی زیبا تهیه کنید و در مهمانی‌ها و عروسی‌ها بپوشید.

همیشه یک کیف کوچک همراه داشته باشید

انتخاب لباس مجلسی کیف

کیف‌های بزرگ یا کیف‌های متوسط دوشی چندان مناسب استفاده در مجالس عروسی نیستند. پس با وسایلی که در مهمانی نیاز خواهیم داشت مثل گوشی تلفن همراه، کیف پول و لوازم آرایشی خود چه کنیم؟ برای حمل لوازم ضروری خود کافی است یک کیف کتابی دستی یا یک کیف میکرو با بند زنجیری مناسب تهیه کنید و به جای کیف‌های بزرگ و سنگین به کار ببرید. بهتر است برای یک روز هم که شده همراه داشتن وسایل زیاد را کنار بگذارید و کیف خود را سبک کنید تا راحت باشید.

کفش پاشنه بلندی انتخاب کنید که تمام روز بتوانید با آن راه بروید

انتخاب لباس مجلسی کفش

 

یکی از اصول اولیه آماده شدن برای عروسی پوشیدن کفش پاشنه بلند است اما به چه قیمتی؟ آیا به قیمت لق زدن و راه رفتن نامتعادل و دردهای شدید در پاها این انتخاب را انجام می‌دهید؟ طبیعتا خیر. شما باید روش درست راه رفتن با کفش پاشنه بلند را بدانید و این طور نباشد که اولین بار آن را در یک عروسی تجربه کنید، اگر این کار برای شما سخت است کفشی تهیه کنید که راه رفتن با آن ساده باشد. کفش‌های لژدار که اختلاف ارتفاع پنجه و پاشنه آن‌ها کم است و یا کفش‌های پاشنه بلوکی و کفش‌هایی که در قسمت مچ پا دارای بند هستند بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

سعی کنید لباستان پوشیدگی کافی داشته باشد

بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند در عروسی هر نوع لباسی را می‌توانند بپوشند و مهم نیست چه مقدار از بدنشان دیده شود اما این تصور اشتباه است و شما باید تعادل را در پوشیدگی بدن رعایت کنید مثلا اگر لباس شما دکلته است حتما قد آن از پاشنه پا بلندتر باشد و لازم است که با یک شال یا شنل مناسب پوشش خود را کامل کنید یا اگر یقه لباس خیلی باز است حتما باید لباس شما آستین داشته باشد.

اگر در انتخاب لباس مجلسی مردد هستید با میزبان مشورت کنید

پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است. اگر از اقوام نزدیک زوج هستید با آن‌ها مشورت کنید و لباسی مناسب شرایط فرهنگی میزبان انتخاب کنید و یا اگر از اقوام دور هستید پرس و جو کنید و از شرایط آگاه شوید. این کار را حتما چند هفته قبل از مهمانی انجام دهید تا فرصت کافی برای انتخاب لباس مجلسی خود داشته باشید.

پوشیدن لباس سفید برای عروسی مجاز نیست

مهم نیست چقدر مجلسی عروسی شما خودمانی باشد یا شما چه نسبتی با عروس داشته باشید شما تحت هیچ شرایطی نباید لباس سفید یا رنگ‌های نزدیک به سفید مثل کرم و شیری و … بپوشید. اگر مجبورید چنین انتخابی انجام دهید حداقل از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که شما را با عروس متمایز کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)