آلرژی، کمبود خواب، خشکی کار زیاد با نمایشگرهای الکترونیکی و عطرهای زیادی که همکاران شما استفاده می‌کنند می‌توانند باعث خشکی و خارش چشم شوند. و در حالی که ما معتقد هستیم که باید قطره چشمی خوب و مناسب را برای خودمان انتخاب کنیم ممکن است یک قطره چشم خانگی و ساده می‌تواند برای اوقاتی که چشم شما خارش و سوزش دارد بسیار مناسب باشد. مهمترین چیز این است که قطره چشم باید تمیز و استریل باشد و از هر نوع آلودگی ناشی از میکروبها که باعث مشکلات چشمی می‌شوند، جلوگیری شود.

من عاشق این محلول هستم چون فورا خارش را تسکین می‌دهد، هر نوع آلودگی و غبار را از داخل چشم پاک می‌کند و از بین می‌برد و خشکی ناراحت کننده را برطرف می‌کند. این اساسا یک محلول نمکی است. البته لازم است تا از آب مقطر و قرص سدیم کلراید استفاده کنید (این قرصها حاوی نمک خالص هستند که بر خلاف نمکهای حاوی ید و نمکهای ضد انجماد حاوی مواد اضافه نیستند) تا چشم را استریل و بدون حساسیت نگه دارید. قرصها را می‌توانید از داروخانه‌ تهیه کنید.قطره چشم خانگی

این محلول بر خلاف بعضی از قطره‌های اشک مصنوعی حاوی مواد نگهدارنده نیست و البته استریل و تمیز است و شما هر وقت بخواهید می‌توانید آن را در خانه درست کنید.

قطره چشم خانگی

موادی که شما نیاز دارید شامل موارد زیر هستند

۱ پیمانه آب خالص یا مقطر

۲ عدد قرص سدیم کلراید (۲ گرم)

قطره چکان چشمی

یک شیشه مربایی کوچکقطره چشم خانگی

طرز تهیه

شیشه مربا و درب آن را بجوشانید بطوری که بخشی که قطره چشم در آن قرار می‌گیرد داخل آب جوش باشد تا همه آلودگیها از بین برود. شیشه را با ۱ پیمانه آب خالص پر کنید و بعدا قرصهای سدیم کلراید را به آن اضافه کنید. خوب تکان دهید. هر بار که نیاز داشتید ۲ تا ۳ قطره از آن را در چشم بریزید. لازم به گفتن نیست اما اگر با استفاده از آن دچار ناراحتی شدید مصرف آن را قطع کنید و به چشم پزشک مراجعه کنید.قطره چشم خانگی

نکات مهم

  • اگر برای اولین استفاده قطره چشم خانگی احساس ناراحتی کردید استفاده از آن را متوقف کنید. با پزشکتان تماس بگیرید.
  • محلول را پس از سه هفته دور بیندازید چون همه ذرات اثر بخشی خود را از دست خواهند داد. تاریخ را روی بطری بنویسید تا بدانید که چه موقع باید آن را دور بریزید.
  • از قطره‌های چشم صرفنظر از اینکه خانگی باشند یا از داروخانه خریداری شده باشند نباید بیش از ۴ بار در روز استفاده شوند. این نخستین چیزی است که پزشک یا داروساز به شما خواهد گفت.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ritely     everydayroots