روغن تی تری چه خواصی دارد؟


حتما تاکنون راجع به فواید روغن تی تری مطالب بسیاری دیده و شنیده‌اید از جمله درمان جوش صورت و پسوریازیس اما این ماده آنقدر استفاده دارد که استفاده از آن گره بسیاری از مشکلات ما خواهد بود. شما در این مطلب دلایل بیشتری برای استفاده از روغن تی تری یاد خواهید گرفت که شما را متقاعد خواهد کرد که آن را در کمد کمکهای اولیه خود نگهداری کنید.


فواید روغن تی تری: رفع آکنه

خواص روغن تی تری,اسکار آکنه

یکی از فواید روغن تی تری استفاده از آن برای درمان خانگی آکنه. با توجه به یک تحقیق انجام شده توسط محققان استرالیایی که در مورد منابع طبیعی خودشان در حال تحقیق هستند، یک محلول ۵ درصد از روغن تی تری به اندازه بهترین درمانهای دارویی مثل بنزوئیل پروکساید عمل خواهد کرد.

چند قطره روغن تی تری خالص را به ۲۰ تا ۴۰ قطره هاماملیس اضافه کنید و آن را یک یا دو بار در روز با یک تکه پنبه روی پوست استفاده کنید. مراقب باشید تا در مصرف آن زیاده روی نکنید، درست است که روغن تی تری از بنزوئیل پروکساید ملایمتر است اما روغن تی تری می‌تواند پوست شما را خشک کند که بدن را به تولید روغن بیشتر تحریک می‌کند و آکنه بدتر می‌شود.

هر وقت از آن روی صورت‌تان استفاده کردید از رفتن در آفتاب خودداری کنید چون روغن تی تری می‌تواند حساسیت شما به آفتاب را بیشتر کند. در مورد تجربه خودم باید بگویم که تاکنون به افراد بسیاری برای آکنه روغن تی تری و ژل شستشوی تی تری را توصیه کرده‌ام و همگی راضی بودند. می‌توانید روغن تی تری و ژل شستشوی تی تری را از برند اوریفلیم تهیه کنید.


فواید روغن تی تری: پاک کردن آرایش

خواص روغن تی تری,فواید روغن تی تری

برای پوست طبیعی تا خشک، مخلوطی از ۱/۴ پیمانه روغن کانولا را با ۱۰ قطره روغن تی تری را در یک شیشه استریل ۴ اونسی بریزید، درب آن را محکم بسته و محکم تکان دهید تا زمانی که خوب مخلوط شوند. آن را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.

برای استفاده از این پاک کننده آرایش خانگی، یک گلوله پنبه‌ای را پر از روغن کنید و روی صورت‌تان بزنید تا آرایش را پاک کنید. آن را با آب گرم خوب بشویید و در ادامه از تونر استفاده کنید.


فواید روغن تی تری: نرم کردن کوتیکول ناخنها

خواص روغن تی تری,لایه لایه شدن ناخن

اسانسهای روغنی در این ترکیب غنی به مقابله با ترک خوردگی و کنده شدن کوتیکول مقابله می‌کند. روغن درخت چای یک مقابله کننده با قارچ ثابت شده است در حالی که اسطوخودوس ضد التهاب و تسکین دهنده است. شما می‌توانید روغن آووکادو و روغن جوجوبا را از فروشگاه‌های سلامتی یا بصورت آنلاین خریداری کنید یا روغن زیتون را جایگزین هر دو کنید.

ترکیب آن به شرح زیر است:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • ۱۰ قطره اسانس روغنی تی تری
  • ۱۰ قطره اسانس روغنی اسطوخودوس

روغن آووکادو و جوجوبا را داخل یک شیشه تیره بریزید که در اینصورت به محافظت از روغن کمک خواهد کرد. سپس اسانسهای روغنی تی تری و اسطوخودوس را به آن اضافه کنید، درب ظرف را ببنید و خوب تکان دهید تا مواد ترکیب شوند. قبل از استفاده از روغن کوتیکول، بطری را خوب تکان دهیدف سپس چند قطره از آن را روی ناخنها و کوتیکول ناخنهایتان هر روز بمالید و ماساژ دهید تا کوتیکولها نرم شود و از ترک خوردن آنها جلوگیری شود.


فواید روغن تی تری: تسکین دهنده زخمها

خواص روغن تی تری,اسکار آکنه

با استفاده از یک تکه پنبه، یک قطره روغن تی تری را که یک ماده ضد میکروب طبیعی است مستقیما روی زخم بمالید. از مالیدن آن نزدیک چشمها و دهان خودداری کنید.


فواید روغن تی تری: با بوی پا مقابله می‌کند.

خواص روغن تی تری,رفع بوی پا با درمان خانگی

گیاهان و روغنهای اسانسی موجود در این ترکیب خوشبو به کاهش تعریق، مقابله با بو و تمیز و تازه نگه داشتن پاها کمک می‌کند. رزماری و زنجبیل گردش خون را تحریک می‌کنند و مریم گلی تنفس پا را تحریک می‌کند.

  • ۱ قاشق غذاخوری رزماری خشک
  • ۱ قاشق غذاخوری مریم گلی خشک
  • ۱ قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل، رنده ریز یا یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل
  • ۴ پیمانه آب
  • ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ۱ قاشق غذاخوری نمک اپسوم
  • ۱۰ قطره اسانس روغنی تی تری
  • یخهای مکعبی کوچک یا یخ خرد شده

رزماری، مریم گلی و زنجبیل را همراه آب در یک ماهیتابه بریزید. آن را به جوش آورید. آن را از روی حرارت برداشته، روی آن را بپوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه دم بدهید سپس از صافی رد کنید. جوش شیرین، نمک اپسوم و روغن تی تری را اضافه کنید. آن را در یک تشت مخصوص پا بریزید. روی آن را آب و یخ بریزید. پاها را به مدت ۱۰ دقیقه بخیسانید، خشک کنید. در ادامه مقداری پودر خوشبو کننده روی پا بریزید. (رفع بوی پا با درمانهای خانگی و شگفت انگیز را یاد بگیرید)


فواید روغن تی تری: ریشه کنی قارچ انگشتان پا

خواص روغن تی تری,درمان قارچ انگشتان پا

در یک تحقیق، مشارکت کنندگان روغن تی تری ۱۰۰ درصد خالص را برای قارچ ناخن به مدت حداقل ۳ ماه استفاده کردند که بخوبی یک کرم ضد قارچ که گروه دیگر استفاده کردند، عمل کرد؛ ۶۰ درصد هر دو گروه علائم را بصورت کامل یا بخشی از آنها را ریشه کن کردند. یک یا دو بار در هر روز یک یا دو قطره از روغن تی تری ۱۰۰ درصد خالص را استفاده کنید تا ناخن بی رنگ شود. مراقب باشید که روغن تی تری را به روی پوست استفاده نکنید چون روغن تی تری رقیق نشده ممکن است تحریک کننده باشد. (درمان قارچ انگشتان پا در خانه)


فواید روغن تی تری: رفع بیماری پای ورزشکاران

خواص روغن تی تری,بیماری پای ورزشکار

در یک تحقیق مشخص شد که روغن تی تری به اندازه درمانهای بدون نسخه برای رفع بیماری پای ورزشکاران، رفع سوختگی، خارش، التهاب و پوسته پوسته شدن موثر بود. چند قطره از روغن تی تری را به یک قاشق غذاخوری هاماملیس اضافه کنید و آن را با یک گلوله پنبه‌ای روی موضع بیماری سه بار در روز بمالید. این درمان می‌تواند در بعضی از افراد (التهاب پوست) موجب درماتیت شود بنابراین برای اولین بار مقدار کمی استفاده کنید و اگر بثورات ایجاد شد دیگر از آن استفاده نکنید.


فواید روغن تی تری: درمان آبله مرغان

خواص روغن تی تری,درمان خانگی آبله مرغان

چند قطره روغن تی تری با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و با استفاده از یک گلوله پنبه ای روی زخمها دو یا سه بار در روز استفاده کنید.


فواید روغن تی تری: کاهش تبخالها

خواص روغن تی تری,سوزش لبها بر اثر تبخال

روغن تی تری را مستقیما روی تبخال سه یا چهار بار در روز بزنید. البته روغن تی تری سمی است بنابراین از رفتن آن در دهان جلوگیری کنید.


فواید روغن تی تری: نابودی خارش جوک (خارش کشاله ران)

خواص روغن تی تری,بیماری جوک یا خارش کشاله ران

یک لایه نازک از روغن را دو بار در روز روی پوست بزنید اما ابتدا آن را رقیق کنید: ۱۰ قطره تی تری را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا هاماملیس ترکیب کنید.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست