در این مقاله‌ی کوتاه از مجله قرمز، به بررسی تجارت الکترونیک در چین می‌پردازیم. JD.com یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در کشور چین به شمار می‌رود. JD.com که سرسخت ترین رقیب شرکت علی بابا در حوزه ی تجارت الکترونیک در کشور چین است، در حال انجام مذاکرات برای سرمایه گذاری در اندونزی است تا سرعت توسعه‌ی خود را در جنوب شرق آسیا و بزرگ ترین اقتصاد آن افزایش دهد. این مطلب، برای گسترده تر کردن عمق نگاه مدیران کسب و کارهای اینترنتی یا آنلاین و کسانی که مایل به فعالیت در فروشگاه های اینترنتی هستند مفید خواهد بود.

اطلاعات جدید در مورد یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در چین: JD.com

JD.com در رتبه بندی برترین خرده فروشی های اینترنتی در سال ۲۰۱۶، در کشور چین رتبه‌ی اول را دارد. این شرکت، در حال انجام مذاکرات است تا صدها میلیون دلار از سرمایه‌ی خود را در یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی کشور اندونزی سرمایه گذاری کند.

مدل کسب و کار شرکت JD.com شباهت زیادی با بازار اینترنتی بزرگ علی بابا دارد. به طوری که به جای فروش کالا از محصولات خود شرکت، صرفاً مشتریان را به محصولات فروشندگان متصل می‌کند. اما بر خلاف شرکت علی بابا، JD.com تمایل دارد با تکیه بر فعالیت های اصلی خود شرکت رشد کند و بر شبکه‌ی حمل و نقل و توزیع خودش متکی باشد نه این که فعالیت های خود را برون سپاری نماید. این کار برای این است که کنترل بیشتری بر روی خدمات و کیفیت آن ها داشته باشد.

فروشگاه موفق JD.com در چین

در طی سال های گذشته، شرکت علی بابا فعالیت های خود را در قسمت جنوب شرقی آسیا با سرعت زیادی گسترش داده و با شرکت های بزرگ آن منطقه قرارداد بسته است. انتظار می‌رود شرکت آمازون نیز فعالیت های خود را در محدوده‌ی اندونزی و دیگر مکان ها گسترش دهد. گزارش ها نشان می‌دهند که تا سال ۲۰۲۰، کشور اندونزی در حوزه‌ی بازارهای الکترونیکی یا به طور گسترده تر تجارت الکترونیک، به ارزشی معادل ۶۵ میلیارد دلار دست پیدا کند. این در حالی است که امروزه ارزش آن در حوزه‌ی E-commerce، حدود ۸ میلیارد دلار می‌باشد.

این شرکت که کار اولیه‌ی خود را در حوزه‌ی خدمت رسانی با موتورسیکلت ها شروع کرد، بعد ها خدمات بیشتری، از جمله سرویس ارسال غذا را به فعالیت های خود اضافه کرد. شرکت  JD.com در سال گذشته به عنوان اولین استارتاپ با ارزش، بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش داشت ولی تاکنون میزان دقیق ارزش شرکت را فاش نکرده است؛

ترجمه ی اختصاصی سایت مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله یبین المللی کردن شرکت Ebay رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر این مطلب با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.