شرکت Ebay برای این که بتواند با وجود رقبایی قوی همچون آمازون و علی بابا، سهم بازار خود را در عرصه‌ی تجارت الکترونیک حفظ کند، اقدام به گسترده کردن مرزهای فروش محصولات خود در کشورهای دیگر کرده است. شرکت Ebay قصد دارد فروش خود را در ۱۲۰ کشور خارجی نیز انجام دهد.این شرکت در ابتدا، کار فرا مرزی خود را از روسیه آغاز کرده و چند سال قبل، نرم افزارهای موجود را برای استفاده‌ی افراد خارجی از فروشگاه خود، بهینه سازی نموده است. مشتریان آن در روسیه، بیشتر، محصولات الکترونیکی مثل ساعت های هوشمند و بعضی از دوربین ها را خریداری می‌کردند و بازدید ماهانه‌ی افراد از این سایت در روسیه، حدود ۳ میلیون نفر است. اکنون این شرکت قصد دارد کاری را که اولین بار در مورد روسیه انجام داده است، در ۱۲۰ کشور جهان انجام دهد. به طوری که مشتریان در این کشورها بتوانند به راحتی از این فروشگاه خریداری کنند. این کار، می‌تواند باعث رشد بیشتر این فروشگاه اینترنتی شود.

شرکت Ebay و دیگر رقبای آن

توسعه یافتن، برای شرکت Ebay بسیار مهم و یک ضرورت است؛ چرا که این شرکت، از شرکت هایی مثل آمازون (رتبه‌ی ۱ در خرده فروشی اینترنتی) و هولدینگ علی بابا که در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده، عقب مانده است. بعضی از کشورهایی که این شرکت قصد دارد در آنجا نفوذ کند شامل ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، و غیره است که شرکت Ebay بازار محبوبی در آنجا دارد و محصولاتش طرفداران زیادی دارند.

بر خلاف شرکت آمازون، این شرکت برای ارسال محصولات خود به کشورهای خارجی، هزینه‌ی هنگفتی نمی‌پردازد و می‌تواند با هزینه ای پایین، حضور خود را در بازار آن ها گسترده تر نماید. چرا که نیاز به مراکز حمل و نقل و انبار کردن محصول ندارد.

eBay و اقدام به فروش اینترنتی کالاهای خود در کشورهای خارجی

ظهور بازارهای جدید برای این شرکت، یک فرصت خوب است که می‌تواند باعث رشد بیشتر آن شود. علاوه بر این، شرکت Ebay دست به یک ابتکار عمل نیز زده است به طوری که بینشی عمیق تر نسبت به بازار به دست آورد. این کار، با بررسی میزان فروش و جستجوی محصولاتش انجام می‌شود. این شرکت از این راه برای پی بردن به این که کدام یک از محصولاتش در سایر کشورهای خارجی طرفداران بیشتری دارد، استفاده می‌کند و بنابراین برای نفوذ به بازار آن کشور، از محصولی که در آن جا طرفدار بیشتری دارد، شروع می‌کند.

با وجود این که این شرکت قصد فروش محصولات خود به سایر کشورها را دارد، اما همچنان حدود ۴۳% از محصولات خود را صرفاً در آمریکا می‌فروشد. جالب است بدانید که در واقع هنگامی که شرکت Ebay در ایجاد بازار محلی با موفقیت چندانی رو به رو نشد، تصمیم گرفت محصولات خود را در بازار های خارجی به فروش برساند.

این شرکت در حال حاضر تنها شرکتی است که به فروشندگان اجازه می‌دهد محصولاتشان را در یک بازار بین المللی به فروش برسانند. کاری که از جذابیت بالایی برای هر فروشنده ای برخوردار می‌باشد.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجارت الکترونیک، می‌توانید به مقاله رقابت با فروشگاه های اینترنتی بزرگ رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر این مطلب با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.