در ادامه مراحل آموزش کاشت ناخن اکرلیک در این مرحله قصد داریم فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک را که جزو مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مراحل در زیبایی ناخن‌های اکرلیک هستند آموزش دهیم. در مقاله قبلی خواندید که چطور باید ماده اکرلیک را ترکیب کنید و به شکل مناسب روی ناخن‌های خود فرم دهید. در این مرحله پایه ناخن اکرلیک شما آماده است و پس از آن نیاز دارید تا با سوهان کشیدن و بافر زدن ناخن‌ها فرمی زیبا و بی‌نقص و طبیعی به آن‌ها بدهید. اما همان طور  که می‌دانید ناخن‌ها به همین شکل باقی نمی‌مانند و رشد می‌کنند، در این زمان شما یا باید ناخن‌هایتان را پاک کنید یا به ترمیم ناخن اکرلیک بپردازید که در این مقاله روش درست ترمیم کردن ناخن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

روش فرم دادن و سوهان زدن ناخن اکرلیک

مرحله سوهان کشیدن و بافر زدن آخرین مرحله از کاشت ناخن اکرلیک است که پس از آن شما ناخن‌هایی زیبا و بی‌نقص خواهید داشت که بسیار به ناخن‌های طبیعی شبیه هستند. برای انجام این کار شما به ابزارهای زیر نیاز دارید:

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۱- یک سوهان ناخن با درجه ۱۸۰ و یک عدد سوهان ناخن با درجه ۲۴۰

۲- بافر ناخن شامل درجه‌های ۱۸۰، ۲۲۰ و ۲۸۰

۳- بافر براق کننده

۴- روغن کوتیکول ناخن

۵- برس گردگیری

پس از این که ابزارهای مورد نیاز را تهیه کردید و همه ناخن‌های خود را طبق روش گفته شده در مقاله قبلی با اکرلیک اکستنشن کردید می‌توانید کار فرم دادن به آن‌ها را با این ابزارها آغاز کنید:

۱- توصیه می‌شود قبل از شروع به کار با سوهان‌ها به لبه‌های آن ضربه بزنید تا هرگونه تیزی که ممکن است در سطح آن وجود داشته باشد جدا شود. این کار به خصوص برای سوهانی که تازه خریده‌اید حتما توصیه می‌شود در غیر این صورت ممکن است روی ناخن‌ها خط و خش ایجاد شود.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۲- با سوهان ۱۸۰ لبه‌های آزاد ناخن‌ها را به صورت عمود بر انگشتان سوهان بگشید تا همه ناخن‌ها یکدست و هم اندازه شوند. سوهان را طوری بگیرید که با انگشت شما زاویه نود درجه بسازد. برای مطمئن شدن از طول مساوی ناخن‌ها کف دست را به طرف صورت خود بگیرید و بلندی ناخن‌ها را به دقت بررسی کنید.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۳- پس از یکدست کردن ارتفاع ناخن‌ها سراغ کناره‌های آن‌ها بروید و سوهان را مانند تصویر ۳ زیر بغل ناخن بگیرید و د جهت فلش آبی سوهان بکشید. مراقب باشید که به پوست انگشتان خود صدمه نزنید.

 

۴- پوست کناره ناخن را با دست عقب بزنید و سوهان را روی لبه‌های آن بکشید تا صاف و یکدست شود. این کار را با هر دو طرف ناخن انجام دهید.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۵- سوهان ۲۴۰ را که نرم‌تر است بردارید و به آرامی روی سطح ناخن بکشید. ابتدا آن را در جهت فلش‌های صورتی در تصویر ۵ حرکت دهید سپس جهت را تغییر دهید و در جهت فلش‌های آبی سوهان بکشید. این کار اضافات سطح ناخن را برمی‌دارد.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۶- حال نوبت به بافر زدن می‌رسد. بافر را بردارید و از سطح ۲۲۰ آن استفاده کنید و مشابه روشی که در مرحله قبل گفته شد روی سطح ناخن‌ها بکشید، مراقب باشید که بافر را زیاد فشار ندهید.

۷- بافر را برگردانید و از سطح ۲۸۰ استفاده کنید تا سطح ناخن را صاف و یکدست کنید. بافر را در جهت نشان داده شده در شکل ۷ به صورت رفت و برگشتی حرکت دهید تا سطح ناخن کاملا صیقلی شود.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۸-  برس گردگیری را بردارید و با آن همه گرد و ذرات ناخن را از سطح آن جدا کنید سپس دستانتان را بشویید و با حوله به آرامی خشک کنید. می‌توانید از کاسه آب و برس هم استفاده کنید.

۹- بافر براق کننده را بردارید و ابتدا با سطح زبرتر آن ناخن را صاف و یکدست کنید سپس با سطح صاف و نرم آن با آن سطح ناخن را صیقل دهید تا کاملا براق و درخشان شود. دوباره دست‌ها را بشویید و خشک کنید و از روغن کوتیکول استفاده کنید و آن را روی کناره‌های ناخن بمالید و در صورت نیاز کرم و لوسیون دست هم بزنید.

روش ترمیم ناخن اکرلیک

پس از کاشت ناخن و رشد طبیعی آن، سطح اکرلیک بالا می‌رود و سطح ناخن از قسمت پایین آن بیرون می‌آید. در این مرحله ترمیم ناخن اکرلیک یکی از انتخاب‌های شما است که برای انجام آن به این ابزارها نیاز دارید:

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۱- سوهان ناخن ۱۸۰ و ۲۴۰

۲- بافر اسفنجی

۳- سوهان برقی (اگر داشته باشید)

۴- چاقوی کوتیکول

۵- برس گردگیری

۶- اسپری ضدباکتری

۷- حوله کاغذی

۸- پرایمر اولیه

۹- پرایمر

۱۰- مایع اکرلیک

۱۱- پودر اکرلیک رنگی یا بیرنگ

۱۲- برس ناخن اکرلیک

پس از تهیه کردن ابزارهای مورد نیاز برای ترمیم ناخن اکرلیک به روش زیر عمل کنید:

۱- ابتدا لبه پایینی ناخن را سوهان بکشید تا نازک‌تر شده و با سطح ناخن طبیعی اختلاف ارتفاع کمتری داشته باشد. این کار را ابتدا با سوهان ۱۸۰ انجام دهید سپس با سوهان ۲۴۰ اضافات باقی مانده را سوهان بکشید.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۲- اگر سوهان برقی دارید می‌توانید این کار را سریع‌تر انجام دهید. از فرم شیبدار سوهان استفاده کنید تا این کار طبیعی‌تر انجام شود. موقع استفاده از سوهان برقی مراقب باشید چون ممکن است ناخن اکرلیک ترک بخورد و به بافت طبیعی ناخن شما صدمه وارد شود.

۳- در این مرحله با بافر اسفنجی ۲۲۰ سطح پایینی ناخن را بافر بزنید تا هیچ زبری و زائده‌ای روی ان باقی نماند. سپس با برس گردگیری گرد ناخن و اکرلیک را  از روی آن پاک کنید.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۴- اسپری ضدباکتری را روی ناخن و چاقوی کوتیکول اسپری کنید تا ضدعفونی و پاکیزه شود. سپس با چاقو کوتیکول را عقب دهید و با احتیاط قیچی کنید.

۵- مجددا با برس ذرات ناخن و پوست را تمیز کنید.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۶- اسپری ضدباکتری را روی یک تکه دستمال کاغذی اسپری کنید و با آن ناخن را کاملا تمیز کنید.

۷- پرایمر اولیه را روی سطح ناخن طبیعی که بیرون آمده است بزنیدو صبر کنید تا خشک شود.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

۸- طبق روش گفته شده در مقاله قبلی با ترکیب کردن مایع و پودر اکرلیک یک گلوله ماده اکرلیک درست کنید و روی پایه ناخن قرار دهید و با برس پخش کنید طوری که با اکرلیک موجود در سطح ناخن یکدست شود. اگر ناخن فعلی شما بیرنگ است از پودر بیرنگ و اگر صورتی است از پودر صورتی اکرلیک استفاده کنید.

 

۹- مراحل سوهان زدن و بافر زدن را که در بخش قبلی گفته شد انجام دهید و کار ترمیم ناخن اکرلیک را به اتمام برسانید. حال ناخن‌های شما آماده لاک زدن و تزئینات دیگر است.

فرم دادن و ترمیم ناخن اکرلیک

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: NailBees (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)