کمبود وقت از مشکلات رایج بسیاری از افراد است و بیشتر خانم‌ها معمولا وقت کافی برای آماده شدن و انجام کارهای روزمره خود را ندارند به همین دلیل یا مجبورند از کارهایی مثل آرایش صرفنظر کنند و یا دیر در محل کار خود حاضر شوند. اما آماده شدن سریع و رسیدگی همزمان به همه کارها هم راه حل و ترفند خاص خود را دارد و کافی است روش صحیح این کارها و اصول صرفه‌جویی در زمان را بدانید  تا هم در کمترین زمان همه کارها را انجام دهید و هم نتیجه عالی از کارهای خود بگیرید. در این مقاله تمرکز ما روی آرایش و آماده شدن سریع است و در چند نکته فرمول آماده شدن سریع و زیبا شدن در ده دقیقه را به شما آموزش خواهیم داد.

زیبا شدن و آماده شدن سریع در کمترین زمان

بدون حمام تمیز شوید: بیشتر افراد صبح‌ها دوش می‌گیرند تا تمیز و مرتب سر کار خود حاضر شوند اما این کار زمان زیادی می‌برد و ضرورتی هم ندارد هر روز انجام شود و شما می‌توانید این وقت را صرف خواب یا کارهای  دیگر کنید. اما تمیز بودن یک ضرورت است و برای این که بدون حمام کردن و دوش گرفتن تمیز شوید یک دستمال مرطوب بردارید و قسمت‌های مختلف بدن از جمله زیربغل را پاک کنید سپس از لوسیون بدن استفاده کرده و بدن را مرطوب کنید. در این مرحله می‌توانید عطر بزنید و دئودورانت را هم فراموش نکنید. اگر موهایتان چرب است از شامپوی خشک استفاده کنید و صورتتان را نیز با پاک کننده روزمره خود پاک کنید. همه این کارها در چهار دقیقه قابل انجام است.

موها را مرتب کنید: این که چه مدلی برای موهای خود می‌خواهید بستگی به سلیقه و شرایط شما دارد. اما توصیه می‌شود مدل ساده و بی‌دردسری مثل دم اسبی و گرد کردن معمولی را انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌توانید جلوی موها را سشوار بکشید و حالت دهید تا تروتازه و زیبا به نظر برسد. این کار نباید بیش از سه دقیقه زمان ببرد.

لباس بپوشید: لباس پوشیدن شما در صبح نباید وقت زیادی بگیرد به همین دلیل توصیه می‌کنیم لباس‌های خود را از شب قبل انتخاب کرده و آماده کنید و در محل مناسب بگذارید، اکسسوری‌ها را در محلی مشخص و دم دست قرار دهید، لوازم ضروری را داخل کیف خود بگذارید و صبح فقط کار پوشیدن آن‌ها را انجام دهید که معمولا بیش از دو دقیقه از وقت شما را نخواهد گرفت.

در یک دقیقه آرایش کنید: پس از پوشیدن لباس‌ها نوبت به آرایش می‌رسد. طبیعی است که آرایش یک دقیقه‌ای نباید شاید کرم پودر و چیزهای زیادی باشد بلکه این آرایش باید بر اساس نیاز شما تنظیم شود مثلا اگر مژه‌های کمرنگ یا کوتاهی دارید این زمان را صرف ریمل زدن و کمی براق کننده روی گونه و یک برق لب ساده کنید. اما اگر برای آرایش ابروها اهمیت قائل هستید داخل ابروها را با مداد پر کرده و برس بکشید و کمی به چشم‌ها و لب‌ها رسیدگی کنید.

آماده شدن سریع

برنامه روتین ده دقیقه‌ای برای آرایش

مرطوب کننده بزنید: اگر صبح‌ها زمان بیشتری دارید و می‌خواهید این زمان را صرف آرایش کنید بهتر است این روش را برای آماده شدن سریع و آرایش در ده دقیقه به کار ببرید، ابتدا با صورتی تمیز و خشک شروع کنید، کمی صورت خود را ماساژ دهید تا پف آن از بین برود و مایعات زیر پوستی جریان پیدا کند. سپس مرطوب کننده معمول خود را روی صورت و گردن بزنید. مرطوب کننده را روی مرکز صورت بزنید و به اطراف گسترش دهید. می‌توانید از مرطوب کننده رنگی یا مرطوب کننده حاوی  ضدآفتاب هم استفاده کنید و آن را با برس یا اسفنج روی صورت پخش کنید. این کار در سه دقیقه انجام می‌شود.

هایلایت کننده مایع استفاده کنید: هایلایت کننده به صورت شما عمق و درخشش می‌بخشد و نوع مایع آن ساده‌تر و سریع‌تر استفاده می‌شود. هایلایت کننده را زیر چشم‌ها، روی چانه، بینی و بالای لب‌ها بزنید و محو کنید. البته باید قبلا در این کار مهارت پیدا کرده باشید تا بتوانید آن را به روش صحیح و به سرعت در دو دقیقه انجام هید.

کانسیلر بزنید: اگر قرمزی یا جوش و تیرگی خاصی روی پوست شما وجود دارد بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. نوع مدادی کانسیلر استفاده ساده‌تری دارد و می‌تواند قرمزی جوش و اطراف بینی را هم پوشش دهد اما برای تیرگی زیر چشم  نوع مایع ارجحیت دارد. برای محو کردن کانسیلر آن را نمالید بلکه با ضربه زدن آن را محو کنید. این کار هم در یک دقیقه انجام می‌شود.

پودر و رژگونه استفاده کنید: پس از پایان آرایش یک پودر تثبیت کننده رنگی یا بیرنگ را روی صورت و قسمت‌هایی که هایلایت کننده نزده‌اید بزنید. در این مرحله می‌توانید رژگونه هم بزنید، رژگونه پودری را با حرکات C شکل روی برجستگی گونه‌ها بزنید و کاملا محو کنید. در انتها می‌توانید با برس یا اسفنج آرایش خود را به سمت بالا محو کنید. این کار دو دقیقه زمان می‌برد.

بقیه کارها را انجام دهید: اگر هنوز زمان دارید (طبق برنامه باید دو دقیقه از زمان ده دقیقه‌ای شما باقی مانده‌ باشد) می‌توانید کارهای دلخواه خود را انجام دهید، رژ لب بزنید، ریمل و خط چشم خود را تکمیل کنید و یا کمی سایه بزنید.

آماده شدن سریع و آرایش

وقتی حوصله ندارید به این روش زیبا شوید

به جای آرایش کامل صورت فقط از برنزه کننده استفاده کنید: گاهی پیش می‌آید که مجبور هستید آرایش کنید اما حوصله آماده شدن سریع را ندارید و ترجیح می‌دهید به جای این کار از برخی کارها صرفنظر کنید. در این شرایط توصیه می‌شود به جای آرایش کامل یا استفاده از چند نوع روشن کننده و کانسیلر و … فقط از برنزه کننده استفاده کنید. برنزه کننده با رنگ مناسب تهیه کنید و آن را به مقدار کم در اطراف پیشانی، چانه و زیر گونه‌ها بزنید تا چهره شما عمق پیدا کند.

روی پلک پایین یک خط با مداد رنگ پوست بکشید: اگر خسته به نظر می‌رسید به جای ریمل زدن یا خط چشم کشیدن کافی است یک مداد چشم تیز رنگ پوست تهیه کنید و آن را روی خط آب پلک پایین خود بکشید. این کار کمک می‌کند چشم‌‌ها درشت‌تر و بازتر به نظر برسند. این خط را باریک بکشید و تا گوشه داخلی چشم امتداد ندهید و فقط تا سه چهارم قسمت خارجی پلک‌ها بکشید.

برنامه ریزی درستی داشته باشید: اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید تنبلی مانع انجام کارهای ضروری شما نخواهد شد. مثلا کافی است پاک کننده آرایش خود را کنار تخت قرار دهید تا اگر قبل از خواب متوجه شدید آرایش خود را پاک نکرده‌اید بدون نیاز به بلند شدن این کار را انجام دهید. شب‌ها پوست خود را مرطوب نگه دارید تا در روز نیاز به رسیدگی زیاد نداشته باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)