فرآیندکاهش وزن  یکی از چالش های مهم در زندگی مدرن امروزی است. شما به‌طور مستقیم و غیرمستقیم کالری مصرفی خود را محاسبه کرده‌اید اما نتوانسته‌اید وزن خود را کاهش دهید. چه چیزی باعث این شکست در رژیم لاغری شما می‌شود. پاسخ این سؤال ممکن است در کارهای که شما به‌طور معمولی در طول روز انجام می‌دهید نهفته باشد. به‌ظاهر این‌کارها عادت‌های کوچکی هستند که ربطی با موفقیت یا عدم موفقیت در کاهش وزن ندارند اما ممکن است بهترین تلاش‌های شمارا برای موفقیت در از بین بردن وزن اضافه و داشتن وزنی متناسب را خراب کند. در این مقاله ما ترفندهای رژیم غذایی که می‌تواند باعث شود که شما نتوانید در فرایند کاهش وزن موفق باشید را معرفی می‌کنیم.

آیا شما برای  فرآیندکاهش وزن  همیشه غذای سالمی می‌خورید؟

بنا بر گزارش یک مطالعه از دانشگاه ییل، هنگامی‌که شما روی تصمیم‌گیری رژیم دقیق برای فرآیندکاهش وزن تمرکز می‌کنید، چیز جالبی اتفاق می‌افتد. اگر شما به فکر مصرف وعده غذایی سبک باشید، این امر می‌تواند موجب افزایش هورمون گرلین در مغز شما می‌شود. آلیا کروم نویسنده این مطالعه و دانشجوی PHD دراین‌باره می‌گوید: مقدار بیشتر گرلین باعث می‌شود شما احساس سیری کمتری بکنید و سیگنال‌های به متابولیسم شما فرستاده می‌شود و باعث می‌شود که میزان متابولیسم بدن شما کاهش یابد. برای اینکه تعادل هورمون گرلین خود را حفظ کنید، بر بخش‌های تسکین‌دهنده‌ی وعده‌های غذایی مثل مغزها و پنیر در سالاد خود، به‌جای کاهو، تمرکز کنید. این امر کمک می‌کند تا شما غذاهایی را انتخاب کنید که هم سالم هستند و به نظر می‌رسددر فرایند کاهش وزن خاصیت درمانی دارند، مانند یک‌کاسه گرم از سوپ با نان درست‌شده از غلات کامل.

آیا شما مبلغی برای پلاستیک می‌پردازید؟

بر اساس یک مطالعه در مجله تحقیقات مصرفی، افرادی که از کارت اعتباری استفاده می‌کنند، زمانی که خواروباری را خریداری می‌کنند، به‌طور معنی‌داری به میزان بیشتری غذای چرب و ناسالم با کالری زیاد را نسبت به افرادی که پول نقد می‌پردازند، خریداری می‌کنند. کلپش داسایی نویسنده مسئول مطالعه، دکترا واستاد بازاریابی در دانشگاه بینگامتن دراین‌باره توضیح می‌دهد: خریداران کالاهای بنجل کاملاً از کالری اضافی و هزینه آن‌ها آگاهی داشتند، اما ازآنجایی‌که آن‌ها فورا فاجعه را در کیف پول خود احساس نکردند، به‌راحتی به خرید آن‌ها دست می‌زنند.

شما زیاد در مورد ورزش کردن فکر می‌کنید؟

یک مطالعه فرانسوی می‌گوید: در این مورد یک رابطه معکوس وجود دارد، به‌سادگی فکر کردن در مورد ورزش می‌تواند شمارا به خوردن ۵۰٪ بیشتر از مواد غذایی مصرفی سوق دهد. چرا؟ مردم بر این باورند که تمرین‌های آینده آن‌ها را مجاز به خوردن تنقلات می‌کند. کری گلاسمن، نویسنده مقاله فاکتور اسنک (میان وعده) در رژیم غذایی، توصیه می‌کند که از خوردن بیش از بیش از ۱۵۰ کالری در یک میان وعده قبل از ورزش خودداری کنید. دوتکه بوقلمون را با کراکرهای درست‌شده از دانه‌های کامل غلات امتحان کنید.

آیا شما با تمرکز زیادی کار می‌کنید؟

محققان دانشگاه میسوری-کلمبیا کشف کردند که بعد از نشستن به مدت چند ساعت و توقف حرکت بدن شما یک آنزیم مهارکننده چربی به نام لیپاز متوقف می‌کند. تحقیقاتی که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشرشده است می‌گویند هر ساعتی که شما بایستید و حرکات کششی انجام دهید، متابولیسم شما تا حدود ۱۳ درصد افزایش می‌یابد. با افزایش تحرک (ایستادن بر روی پای خود و یا تحرک بر روی در صندلی خود) کالری مصرفی توسط بدن شما تا ۵۴٪ افزایش می‌یابد و باعث موفقیت در فرآیندکاهش وزن در شما می شود.

آیا شما به مقدار خیلی کمی می خوابید؟

Michael Breus، دکترای تخصصی و نویسنده برنامه رژیم غذایی و خواب دکتر دراین‌باره می‌گوید: ” خوابیدن و استراحت به میزان کم بدن را به سمت حالت بقا کربوهیدرات و چربی سوق می‌دهد.” مطالعه‌ای در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان داد که زنانی که کمتر از چهار ساعت می‌خوابند به‌طور روزانه ۳۰۰ کالری بیشتر و ۲۱ گرم بیشتر چربی مصرف کردند. سعی کنید این را برای ارزیابی نیازهای خواب خود داشته باشید: برای یک هفته، هفت و نیم ساعت قبل از اینکه بیدار شوید، به رختخواب بروید. اگر قبل از زنگ هشدار بیدار شوید، می‌توانید نیاز شما به خواب رفع شده. خواب کمتری داشته باشید؛ اما اگر زنگ هشدار را به تعویق انداختید، ممکن است به هشت یا حتی نه ساعت خواب در شب احتیاج داشته باشید تا با تجدیدقوا، شارژ شده و آماده برای سوختن برخی چربی‌ها   و موفقیت در فرآیندکاهش وزن شوید.

آیا شما دچار استرس هستید؟

یک برنامه هیجان‌انگیز، کار چالش انگیز و یا اختلافات خانوادگی  به هر دلیلی ممکن است برای شما استرس‌زا همچنین دلیل اصلی برای چالشی در مسیر کاهش وزن پایدار در شما باشد. این به خاطر ترشح هورمون استرس به نام کورتیزول است که ممکن است میزان چربی بدن شمارا افزایش دهد. درواقع، تحقیقات نشان داده است که سطح بالاتری از کورتیزول با مقادیر بیشتری از چربی احشایی در ارتباط است.

استرس و فرآیندکاهش وزن

آیا شما مقدار زیادی غذاهای فرایند شده می‌خورید؟

در صورت شک و تردید، تمام مواد غذایی تصفیه‌شده را از لیست غذایی خود حذف کنید. این بدان معنی است که نان سفید، کراکر، چیپس، به‌علاوه تمام قندهای تصفیه‌شده، در غذاهای بسته‌بندی‌شده را باید حذف کنید. کیت پاتون، متخصص تغذیه در کلیولند می‌گوید: تمام این موارد ناسالم باعث التهاب در بدن می‌شوند. “چربی شکم در ارتباط با التهاب است، بنابراین خوردن بیش‌ازحد بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانع توانایی شما درازدست دادن چربی شکم خواهد شد.” در عوض، به تمام غذاهای پاک مانند میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات کامل بچسبید و آن‌ها را به مقدار زیاد مصرف کنید تا در فرآیند کاهش وزن موفق باشید.

آیا شما از ورزش روزانه می گذرید؟

مطمئناً، قلب ضروری است. اگر همیشه سوارکاری یا دوچرخه‌سواری را انتخاب کنید، احتمالاً به اهداف خود در فرآیند کاهش وزن برسید. جنیفر کوهن، مربی مشهور می‌گوید: “اگر اهداف اصلی شما کاهش چربی است، فرم‌های دیگری از ورزش وجود دارد که باعث می‌شود تا بدن شما بهتر شود.” “بهترین راه برای از دست دادن وزن و ساختن ماهیچه با انجام برخی از انواع تمرینات میسر است که علاوه برافزایش قدرت بر سلامت قلب شما نیز مؤثر است. وقتی عضلاتی بیشتری در بدن شما وجود دارد، چربی بیشتری می‌سوزانید “؛ اما اگر برای ورزش روزانه خود آماده نباشید، نرمش‌های مورد توصیه کوهن را امتحان کنید، زیرا این نوع تمرینات باعث مقابله با چربی و تامین قلب و همچنین موفقیت در فرآیندکاهش وزن انجام می‌شود.

ورزش روزانه از چالش های فرآیندکاهش وزن

منبع مقاله Health.com
این مقاله به‌طور اختصاصی توسط گروه نویسندگان مجله قرمز ترجمه‌ و تألیف شده است. اگر مقاله فوق موردپسند شما واقع شد، خرسند خواهیم شد که نظرات و پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی مقالات با ما در میان بگذارید و از دیگر مقالات ما در بخش سلامت و تغذیه سایت دیدن فرمایید.