هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد اما کمتر کسی می‌تواند زیبایی‌های فصل بهار را انکار کند. بهار فصل جوانه زدن گل‌ها و شکوفه‌های زیبا و پراکنده شدن عطر دلپذیر آن‌ها در فضا است. بسیاری از افراد عطر گل‌ها را دوست دارند و ترجیح می‌دهند از عطرهایی حاوی رایحه گل‌ها استفاده کنند. اما علاقه به عطر و رایحه هر گل معنای خاصی دارد و چیزی فراتر از یک علاقه شخصی است. این که شما به عطر گل خاصی علاقه دارید نشانه‌ای از شخصیت خاص شما است و در واقع علاقه به عطر و رایحه هر گل می‌تواند اطلاعات جالبی درباره شخصیت شما بدهد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز خواهید خواند که علاقه به عطر و رایحه هر گل چه چیزی درباره شخصیت شما می‌گوید.

همان طور که می‌دانید هر کسی الگوی بویایی خاصی دارد و این الگو میان هیچ دو فردی یکسان نیست، بنابراین حسی که شما از یک رایحه خاص به دست می‌آورید با حس دوست شما نسبت به آن رایحه متفاوت است و به همین دلیل افراد مختلف نظرات مختلفی نسبت به عطرها و همچنین رایحه گل‌ها دارند. بنابراین علاقه به عطر خاص به معنای سلیقه خوب یا بد در عطر و ادکلن نیست بلکه نشانه‌ای از الگوی عملکرد حس بویایی شما است و جالب است بدانید که این الگو ارتباط مستقیمی با شخصیت شما دارد یعنی اگر کسانی که به عطر گل خاصی علاقه دارند ویژگی‌های شخصیتی مشترکی دارند که این ویژگی‌ها می‌توانند در روابط اجتماعی شما اثرگذار باشند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید نتیجه تحقیقات و بررسی‌های هدر ویلیامز طراح و مالک کمپانی Twig & Twine است که در زمینه تولید گل و گیاه فعالیت می‌کند. ویلیامز معتقد است گل‌ها چیزی فراتر از یک گیاه یا حتی یک نشانه و نماد فرهنگی هستند و شکل و رنگ و بوی آن‌ها معناهای نهفته‌ای در خود دارد و علاقه به عطر هر یک از این گل‌ها با ویژگی‌های شخصیتی خاصی مرتبط است.

علاقه به عطر گل رز: احساساتی و رمانتیک بودن

عطر گل رز شاید محبوب‌ترین عطر میان گل‌ها باشد که از سالیان دور مورد استفاده بوده است و نماد جهانی عشق و علاقه است. گل رز در رنگ‌های مختلف از قرمز و صورتی تا سفید و زرد پرورش می‌یابد و هر رنگ آن نماد احساس خاص و نوع خاصی از ارتباط بوده است به طور مثال گل سرخ پررنگ به معنای زیبایی ناآگاهانه است در حالی که رز به رنگ مرجانی به معنای وقار و متانت است، اما معنا و مفهوم گل‌های رز در این موارد قراردادی رمانتیک (که در عصر ویکتوریایی باب شد) خلاصه نمی‌شود و این گل‌ها حال و هوای متفاوتی را در افراد برمی‌انگیزند، حتی افراد زیادی را می‌توان یافت که از عطر گل رز متنفر هستند به خصوص رزهای گلخانه‌ای که شهرت چندان جالبی ندارند. اما رزهایی که در باغ پرورش می‌یابند محبوبیت بیشتری دارند و کسانی که به این گل‌ها علاقه دارند افرادی عاشق و احساساتی هستند. این گل‌ها بهترین هدیه برای قرار اول یا سالگرد ازدواج هستند و عطر آن هم می‌تواند یک جایگزین مناسب برای گل‌های طبیعی باشد مثل اودوپرفیوم برند کلویی که رایحه قوی گل رز را با ترکیب مشک و چوب سدر در خود دارد.

علاقه به عطر

علاقه به عطر گل یاسمن: عاطفی و هیجانی بودن

عطر گل یاسمن یادآور شب‌های دلپذیر در مناطق دور از شهر است که عطر مورد علاقه بسیاری از افراد است چون آن‌ها را به یاد طبیعت و روزهای زیبایی زندگی آن‌ها می‌اندازد. هرچند امروزه به ندرت از عطر واقعی گل یاسمن در ساخت عطر آن استفاده می‌شود اما این رایحه همچنان جزو پرکاربردترین رایحه‌ها در عطرسازی است. یاسمن یک گل فصلی با عمر بسیار کوتاه است و به همین دلیل شما را به یاد فصل بهار می‌اندازد و رایحه‌ای بسیار زنانه دارد و طبق زبان ویکتوریایی گل‌ها یاسمن هم به معنای جدایی و هم به معنای پیوستگی است. از این جهت برای کسانی که از متعهد شدن هراس دارند گل یاسمن یک گل رویایی است. اما از نظر کارشناسان گل و عطر، رایحه گل یاسمن رایحه‌ای روحانی و غیرمادی دارد و کسانی که به عطر گل یاسمن علاقه دارند افرادی عاطفی، هیجانی و احساسی هستند و اگر به این رایحه علاقه دارید عطر Ikat Jasmine از برند Aerin را به شما پیشنهاد می‌کنیم که رایحه‌ای مدرن از عطر یاسمن را همراه با چوب صندل و گل مریم در خود دارد.

علاقه به عطر

علاقه به عطر شکوفه پرتقال: درخشش روزمره

شکوفه پرتقال یکی از دلپذیرترین رایحه‌ها را دارد و کمتر کسی را می‌توان یافت که این رایحه را دوست نداشته باشد. این شکوفه‌های سفید  وکوچک بوی شیرین و ملایمی شبیه به بوی عسل دارند و شاید عطر طبیعی آن از رایحه‌ای که در عطرهای مصنوعی به کار می‌رود جذاب‌تر باشد. در عصر ویکتوریایی رسم بود که عروس‌ها لباس خود را با شکوفه پرتقال تزئین کنند چون این گل نماد معصومیت، تعهد و ازدواج است. اما امروزه رایحه این شکوفه به یک عطر روزمره دلپذیر تبدیل شده است و شما می‌توانید هر روز از آن استفاده کرده و بوی شادابی و طراوات بدهید. کسانی که این عطر را دوست دارند افرادی مهربان و خوش برخورد هستند که دوست دارند تصویر خوبی از خود ارائه دهند. یکی از معروف‌ترین عطرهایی که رایحه شکوفه پرتقال در خود دارد عطری به همین نام (Orange Blossom) از برند Jo Malone است که هرچند یک عطر تابستانی است اما در روزهای دیگر سال هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

علاقه به عطر

علاقه به عطر گل نخود: زنانگی از نوع شاداب و جوان

گل نخود شاید جزو گل‌هایی باشد که کمتر کسی با آن آشنایی دارد. این گل زیبا رنگی صورتی و بنفش دارد و ظاهر آن شبیه به گل ارکیده است. این گل  بسیار ظریف و پربرگ است و حالتی مونث دارد که در دسته‌های گل بسیار زیبا به نظر می‌رسد. ارک قصد هدیه دادن به کسی را دارید که به تازگی به او علاقمند شده‌اید و یا می‌خواهید به دیدن خانواده‌ای بروید و تولد فرزندشان را تبریک بگویید گل نخود بهترین گزینه است. این گل در لغت نامه ویکتوریایی معنای تفریح و لذت می‌دهد و در دنیای امروز شاید بتوان آن را به عنوان یک گزینه مناسب برای خرید کردن یا گردش آخر هفته معادل دانست. خانم‌هایی که به ان رایحه علاقه دارند افراد پرشور هستند که دوست دارند شاداب و جوان به نظر برسند. یکی از معروف‌ترین عطرهایی که رایحه این گل را در خود دارد عطر My Burberry از برند بربری است که ترکیب رایحه این گل را با گل شمعدانی و بهارنارنج ارائه کرده است.

علاقه به عطر

علاقه به عطر گل ارکیده: خاص و شیک بودن

ارکیده یکی از کلاسیک‌ترین گل‌ها است که از گذشته نماد شیک بودن و سطح بالا بودن است. البته این گل انواع مختلفی دارد که هر نوع آن برای قشر خاصی مناسب است مثلا ارکیده پروانه‌ای بیشتر مورد علاقه افراد مسن و میانسال است در حالی که جوان‌ترها گل‌های رنگارنگ‌تر مثل ارکیده کاتلیا را ترجیح می‌دهند. در عصر ویکتوریایی ارکیده به تازگی وارد اروپا شده بود و این گل هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و نماد افراد تازه به دوران رسیده بود. اما امروزه این گل‌ها شکوه و ماندگاری بالایی دارند که رایحه آن‌ها هم این ویژگی‌ها را در خود دارد و در عطرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از معروف‌ترین این عطرها عطر  ارکیده سیاه از برند تام فورد است که جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین عطرهای این دوران هم به شمار می‌رود.

علاقه به عطر

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)