هر کسی طبع و شخصیت خاصی دارد که باید این طبع و مزاج را در سبک زندگی خود مد نظر قرار دهد. عطرها هم از این مجموعه مستثنی نیستند و شما باید برای داشتن زندگی متعادل و هماهنگ عطر مناسب مزاج و شخصیت خود را انتخاب کنید. مزاج‌ها بر اساس طب سنتی چهار نوع هستند که بر اساس خشکی و تری و سری و گرمی دسته بندی می‌شوند و در این مقاله با هر چهار نوع و عطرهایی که مناسب آن‌ها هستند آشنا می‌شوید. در ادامه نیز با چند نوع تیپ و شخصیت مثل رمانتیک و ورزشکاری و عطرهایی که مناسب آن‌ها هستند آشنا خواهید شد. پس این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را بخوانید و عطر مناسب مزاج و شخصیت خود را به این روش انتخاب کنید.

عطر مناسب مزاج دموی

دموی به افرادی گفته می‌شود طبع که گرم و تر دارند و به چیزهای مخالف آن علاقه دارند مثلا مصرف غذاهای سردی و خشک را بیشتر ترجیح می‌دهند . این افراد از نظر شخصیتی افرادی برونگرا هستند که به ارتباط به مردم علاقه زیادی دارند، دوست دارند تفریح کنند، مشکلات را زیاد جدی نگیرند و با خنده‌های شاد و بلند خود فضا را پر از نشاط کنند. اگر شما مزاج دموی دارید یا می‌خواهید کسی را که مزاج دموی دارد تحت تاثیر قرار دهید بهتر است عطری تهیه کنید که رایحه چوب یا چرم دارد و در این خانواده رایحه قرار می‌گیرد. عطر مناسب برای خانم‌هایی که مزاج دموی دارند اودوپرفیوم Versace Yellow Diamond Intense  و عطر مناسب برای آقایانی که مزاج دموی دارند اودوتویلت Paco Rabanne Invictus  است.

عطر مناسب مزاج صفراوی

مزاج صفراوی به مزاجی گفته می‌شود که ترکیبی از گرمی و خشکی است یعنی افرادی که مزاج صفراوی دارند مصرف غذاهای سردی و تر را دوست دارند. اما از نظر شخصیتی این افراد افرادی برونگرا هستند که قدرت رهبری دارند و مسئولیت همه کارها را به عهده می‌گیرند. این افراد قدرتمند هستند و علاقه زیادی به کنترل کردن همه چیز دارند، صفراوی‌ها افرادی کم طاقت هستند که ارزش‌های مشخصی دارند که به آن‌ها پایبند وفادار هستند بنابراین عطرهای تند و قوی مثل عطرهای چوبی و عطرهایی که رایحه ادویه و طبیعی دارند بهترین انتخاب و هدیه برای این افراد است. عطر مناسب برای خانم‌هایی که مزاج صفراوی دارند اودوپرفیوم Versace Eros Pour Femme و عطر مناسب برای آقایانی که مزاج صفراوی دارند اودوپرفیوم Dior Homme Intense است.

عطر مناسب مزاج و شخصیت

عطر مناسب مزاج سوداوی

کسانی که طبع سوداوی دارند سرد و خشک هستند یعنی به نقطه مقابل آن علاقه دارند و غذاهایی را می‌پسندند که گرمی و تر باشند. از نظر شخصیتی افراد سوداوی افرادی بدبین و بسیار وسواسی و منظم هستند و معمولا به عنوان افرادی کمال گرا شناخته می‌شوند. سوداوی‌ها معمولا درونگرا هم هستند و زیادی به جمع و حضور در میان مردم علاقه‌ای ندارند اما به شدت به جزئیات دقت می‌کنند و بسیاری از نوابغ در این گروه قرار می‌گیرند. اگر شما هم طبع سوداوی دارید و یا می‌خواهید برای کسی که چنین طبعی دارد عطر هدیه بدهید پیشنهاد ما عطرهایی است که رایحه میوه و گل و ترکیب آن با رایحه چوبی است. عطر مناسب برای خانم‌هایی که مزاج سوداوی دارند اودوپرفیوم Marc Jacobs Honey و عطر مناسب برای آقایانی که مزاج سوداوی دارند اودوتویلت Dior Fahrenheit 32 است.

عطر مناسب مزاج بلغمی

 مزاج بلغمی به معنای داشتن طبع سرد و تر است یعنی افرادی که مزاج بلغمی دارند معمولا دوست دارند غذاهایی مصرف کنند که گرمی و خشک هستند. اما از نظر شخصیتی افراد بلغمی مزاج افرادی دانا و با فهم و شعور هستند که طبیعت درونگرایی دارند و از احساسات و زیاد روی در زندگی خود دوری می‌گزینند. این افراد بسیار صبور هستند و خود را با شرایط وفق می‌دهند و برای هر موقعیتی آماده هستند. هرچیزی نمی‌تواند یک بلغمی را تحت تاثیر قرار دهد و آن‌ها بسیار باسیاست با همه چیز برخورد می‌کنند. بهترین عطر برای افراد بلغمی یک عطر کلاسیک تروتمیز با رایحه‌ای تازه و جذاب است. عطر مناسب برای خانم‌هایی که مزاج بلغمی دارند اودوپرفیوم Calvin Klein Contradiction  و عطر مناسب برای آقایانی که مزاج بلغمی دارند اودوتویلت Cerruti 1881 Pour Homme است.

عطر مناسب مزاج و شخصیت

عطر مناسب افراد رمانتیک

همه افراد در لحظاتی از زندگی خود احساس رمانتیک بودن دارند اما برخی افراد همیشه احساسی رمانتیک و عاطفی نسبت به همه چیز دارند و ما آن‌ها را به عنوان افرادی احساساتی و رمانتیک می‌شناسیم که به راحتی عاشق می‌شوند و بدون وقفه به دنبال قلب و احساس خود می‌روند. برای این که یک خانم رمانتیک و احساساتی را تحت تاثیر قرار دهید بهتر است سراغ عطرهایی بروید که رایحه گل‌ها را در خود دارند و برای آقایان رمانتیک بهتر است از عطرهایی که رایحه چوب و ادویه در خود دارند استفاده کنید. عطر مناسب برای خانم‌های رمانتیک اودوپرفیوم Valentino Valentina و عطر مناسب برای آقایان رمانتیک اودوتویلت Bvlgari Aqva Amara است.

عطر مناسب افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند

برخی افراد به طور ذاتی اعتماد به نفس بالایی دارند و خود را در سطوحی بالا می‌بینند. این نوع از اعتماد به نفس همیشه واقعی و درونی است و با اعتماد به نفس کاذبی که از بیرون تزریق شده است تفاوت اساسی دارد و این تفاوتو به راحتی قابل تشخیص است. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند به راحتی با هر هدیه‌ای راضی نمی‌شوند هرچند در ظاهر این طور نشان دهند اما سطح آن‌ها بالاتر از یک عطر معمولی است و اگر قصد دارد به چنین فردی عطر هدیه بدهید بهتر است سراغ عطرهایی بروید که رایحه شرقی و ادویه‌ای در خود دارند. عطر مناسب برای خانم‌هایی که اعتماد به نفس بالا دارند اودوپرفیوم Hermes Jour d’Hermes Absolu و عطر مناسب برای آقایانی که اعتماد به نفس بالا دارند اودوتویلت Givenchy Gentleman Only Intense است.

 

عطر مناسب مزاج و شخصیت

عطر مناسب برای افراد حساس

برخی افراد حوواس پنجگانه قوی‌تری نسبت به بقیه دارند و به عنوان افرادی حساس شناخته می‌شوند. انتخاب عطر برای این افراد کار ساده‌ای نیست چون بالطبع حس بویایی قوی آن‌ها مانع از آن می‌شود که هر عطری را بپسندند. اما اگر قصد خرید هدیه برای چنین افرادی را دارید سراغ رایحه‌های چوبی و شرقی بروید. افراد حساس معمولا به عطرهای جدید و مد روز علاقه نشان می‌دهند و توجه آن‌ها به این نوع عطرها بیشتر جلب می‌شوند پس بهتر است برای هدیه دادن به این افراد سراغ جدیدترین عطرهای موجود در بازار بروید. عطر مناسب برای خانم‌های احساسی و کلاسیک اودوتویلت Trussardi Delicate Rose و عطر مناسب برای آقایان احساسی و کلاسیک اودوتویلت Gucci Guilty Pour Homme است.

عطر مناسب افراد ورزشکار

داشتن روحیه و سبک زندگی ورزشکاری را می‌توان از فعالیت بدنی بالای افراد و علاقه به ورزش و باشگاه رفتن به راحتی تشخیص داد. این افراد همیشه دوست دارند بوی تازگی بدهند بنابراین عطرهایی که رایحه مرکبات و میوه و عطر اقیانوس در خود دارند برای این افراد بهترین گزینه است. خوشبختانه عطرهای اسپورت متعددی در بازار وجود دارند و جالب است بدانید که زنانی که شخصیت ورزشکاری دارند بیشتر به عطرهایی با سبک مردانه جذب می‌شوند. عطر مناسب برای خانم‌های ورزشکار اودوتویلت Burberry Sport و عطر مناسب برای آقایان ورزشکار اودوتویلت Azzaro Chrome است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Fragrances.bg (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)