همه ما دوست داریم عطر هدیه بگیریم و از نظر بیشتر افراد عطر بهترین هدیه برای نشان دادن دوستی و علاقه است. اما هدیه دادن عطر کار ساده‌ای نیست و انتخاب یک عطر مناسب برای عزیزانتان، قطعا از انتخاب عطر برای خودتان دشوارتر خواهد بود. اگر شما تجربه انتخاب عطر برای خودتان را داشته باشید می‌‌دانید که این انتخاب یکی از دشوارترین انتخاب‌ها است پس انتخاب عطر برای هدیه دادن نیز می‌تواند بسیار پیچیده و گیج کننده باشد. اما فراموش نکنید که عطر بهترین هدیه است و می‌تواند روابط شما را مستحکم و تقویت کند پس این فرصت را از دست ندهید و بهترین عطر را برای عزیزانتان هدیه کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که چرا عطر بهترین هدیه است و چطور بهترین عطر را برای عزیزانتان انتخاب کنید و به آن‌ها هدیه بدهید. در ادامه نیز با رازهای جذابیت از طریق بوی خوش بدن آشنا خواهید شد.

فرقی نمی‌کند هدیه دادن شما مناسبتی باشد و یا برای خوشحال کردن و غافلگیر کردن دوست و همراه خود قصد داشته باشید به او کادو بدهید، در هر صورت عطر بهترین هدیه برای این منظور است اگرچه انتخابی دشوار و پیچیده است. چون شما با انواع بی‌شماری از عطرها روبرو هستید که هر کدام رایحه‌های متنوعی در خود دارند و تنها کسی که می‌تواند به شما در این انتخاب  کمک کند کارشناس فروش فروشگاه عطر است چون خود شما نمی‌توانید در این انتخاب اعمال سلیقه کنید. واضح است که پس از تست کردن چند نمونه عطر حس بویایی شما تعطیل می‌شود و دیگر نمی‌توانید رایحه‌ها را از هم تشخیص دهید. پس قبل از این که بخواهید برای هدیه دادن عطر اقدام کنید باید چند معیار و ملاک برای این کار مشخص کنید تا دامنه انتخاب‌های شما محدود شود، در ادامه با این معیارها و نحوه به کارگیری آن‌ها آشنا خواهید شد.

عطر

موقعیتی را که عطر قرار است در آن استفاده شود در نظر بگیرید

بیشتر عطرها کاربرد فصلی دارند مثلا برای فصل تابستان و یا فصل زمستان طراحی شده‌اند و یا کاربرد آن‌ها برای استفاده روزمره و یا مهمانی است. مثلا عطرهای روزمره یا تابستانی سبک و ملایم هستند در حالی که عطرهای مجلسی معمولا غلیظ و تند و حاوی رایحه‌های خاصی هستند که آن‌ها را برای مهمانی مناسب می‌کنند. پس شما برای انختاب عطر هدیه در اولین گام باید مشخص کنید که طرف مقابل شما آن عطر را در چه موقعیتی مورد استفاده قرار خواهد داد. یک نکته دیگر که در این مورد حائز اهمیت است این است که عطر بهترین هدیه برای نشان دادن عشق و علاقه است و یک عطر روزمره و ملایم نمی‌تواند به خوبی این حس را منتقل کند در حالی که یک عطر تند و عاشقانه با رایحه غلیظ می‌تواند نشانه عشق و علاقه شما به طرف مقابل باشد. با مشخص کردن این معیار دامنه انتخاب‌های شما بسیار محدود خواهد شد و راحت‌تر می‌توانید عطر مورد نظر خود را برای هدیه دادن پیدا کنید.

آیا این عطر هماهنگ‌ترین و بهترین هدیه برای شخص مورد نظر شماست؟

در این گام شما باید به عطری که انتخاب کرده‌اید با دقت توجه کنید و ظاهر و ویژگی‌های آن را به طور کامل بررسی و تحلیل کنید تا بدانید که با هدیه دادن این عطر چه پیامی را به طرف مقابل خود منتقل می‌کنید. آیا شما می‌خواهید عشق و علاقه خود را به طرف مقابل نشان دهید و یا دوستی و محبت و پیوند عمیقی را که بین شما وجود دارد مستحکم کنید؟ به طور مثال عطر L’extase از برند نینا ریچی طوری طراحی شده است که جوانی از نوع زنانه را به نمایش می‌گذارد و برای خانم‌هایی که روحیه شاد و آزادی دارند بهترین هدیه است. در مورد عطرهای مردانه نیز همین شرایط برقرار است مثلا عطرهای شیک و باکلاس مردانه مثل عطر  Gentelmen Only Givenchy برای آقایان سطح بالا و عطرهای اسپورت و جوانانه مثل Lanvin Eclat d’Arpege برای آقایان جوان و شوخ طبع هدیه مناسبی است.

عطر

استایل شخصی طرف مقابل خود را در نظر بگیرید

پس از مشخص کردن نوع عطر و تصویر و پیام عطر نوبت به تحلیل کردن شخصیت فرد مورد نظر شما می‌رسد. به طور کلی می‌توان عطرهای زنانه را به دو دسته میوه و گل دسته بندی کرد و شما باید در این گام تشخیص دهید که سلیقه طرف مقابل شما به کدام دسته نزدیک‌تر است. خانم‌هایی که خصلت‌های زنانه و دخترانه بیشتری دارند و بیشتر خجالتی و مهربان هستند علاقه بیشتری به عطرهای حاوی رایحه گل دارند و در مقابل خانم‌هایی که روحیه ورزشکاری دارند و به موسیقی‌های راک و شوخی و تفریح و فعالیت در بیرون از منزل تمایل دارند بیشتر به عطرهای میوه و مرکبات علاقه نشان می‌دهند.

عطرهای کلاسیک بهترین عطر برای هدیه دادن

همان طور که گفتیم عطر بهترین هدیه برای کسی است که دوستش دارید و با مواردی که بیان شد انتخاب این هدیه تا حدی ممکن‌تر می‌شود اما کاملا ساده نخواهد شد و شما هنوز هم ممکن است در پیدا کردن بهترین عطر برای هدیه دادن به طرف مقابل خود مردد باشید. در این شرایط بهترین کار این است که سراغ کلاسیک‌ترین گزینه‌ها بروید. عطرهای کلاسیک عطرهایی هستند که همیشه شیک و سطح بالا هستند و با شخصیت همه همخوانی و هماهنگی دارند و هر کسی با هدیه گرفتن آن‌ها خوشحال و راضی خواهد بود.

عطر

چند نمونه از بهترین عطرهای مردانه و زنانه برای هدیه دادن

فرقی نمی‌کند که شما چطور فرآیند انتخاب عطر را انجام دهید، مهم وقت و زمانی است که برای انجام تحقیق و جستجو صرف می‌کنید. این وقت نشان دهنده علاقه شما به کسی است که می‌خواهید برای او هدیه بخرید و فراموش نکنید که عطر اکسسوری جذابیت شما است و می‌تواند یک هدیه ماندگار و عاشقانه باشد. در ادامه با تعدادی از عطرهای کلاسیک که بهترین گزینه برای هدیه دادن هستند آشنا می‌شوید.

عطرهای زنانه:

  • Gucci Bamboo
  • Roberto Cavalli Paradiso
  • CK Euphoria
  • Bvlgari Omnia Crystalline

عطرهای مردانه:

  • Carolina Herrera 212
  • Bulgari Aqua Pour Homme

عطر بهترین هدیه برای جذابیت شما

حتما شما هم افرادی را می‌شناسید که همیشه بوی خوبی می‌دهند بدون آن که بوی غلیظ عطر آن‌ها به شما احساس خفگی و سردرد بدهد. این افراد مقدار مناسب و متعادلی از “بوی خوش” را روی بدن خود دارند و همین مساله باعث می‌شود که دیگران به راحتی بتوانند با این افراد ارتباط برقرار کرده و جذب آن‌ها شوند. مطالعات زیادی در مورد بو و رایحه و ارتباط آن با جذابیت در خانم‌ها و آقایان انجام شده است اما حقیقت این است که عطر و رایحه خاصی موجب جذابیت نمی‌شود و مثل بیشتر قوانین علمی، این جذابیت به طبیعی بودن رایحه بستگی دارد. به طور مثال یک مطالعه جدید نشان داد که چطور استفاده از مواد غذایی خاصی می‌تواند بوی بدن مردان را بهتر و برای زنان جذاب‌تر کند.

عطر

مردانی که در این مطالعه شرکت داشتند غذاهای خاصی را مصرف کردند و پس از تعریق بدن با تعدادی از خانم‌ها ملاقات کردند. از نظر این خانم‌ها مردانی جذاب‌تر بودند که میوه و سبزیجات، توفو، گوشت و چربی و تخم مرغ مصرف کرده بودند. در مقابل، آقایانی که مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کرده بودند بوی بدن ناخوشایندی برای خانم‌ها داشتند. پس اگر می‌خواهید بدنی خوشبو بدون نیاز به استفاده از عطر داشته باشید در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. البته در مورد خانم‌ها شرایط تا حدی متفاوت است و جذابیت بوی بدن آن‌ها در درجه اول به چرخه ماهانه و مرحله‌ای که در آن قرار دارند بستگی دارد اما در کنار آن برخی از رایحه‌ها برای آقایان جذاب‌تر هستند به طور مثال در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شده مشخص شد آقایان به ترکیب رایحه اسطوخودوس و کدو تنبل (بویی شبیه به ترکیب شیرین بیان و دونات) علاقه خاصی دارند و به سرعت جذب آن می‌شوند.

 

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)